Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :jepp: Noen der ute som har noen gode bøker å anbefale? :goodbye: Skal snart reise og synes alltid det er kjekt å ha med noen gode bøker!

Noen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke sjangere liker du å lese?

Er du interessert i en spesiell historisk hendelse og ønsker å lese bøker rundt det emnet?

Du må nesten være litt mer spesifikk.

Anonym poster: ac2e43205f1ddea33ed4829fe3ed5b5c

AnonymBruker
Skrevet

jeg ønsker også boktips. har nettopp lest UTE og elsket den. noen som vet noe lignende? <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> og ritualer var også fin.

Anonym poster: 733cf2ce1c64b3615fda1d6e6c6e0e1e

Skrevet

Hei

Mulig den er litt spesiell, men jeg synes alle og enhver skal lese "How to win friends and influence people", den er bra. :gjeiper:

God sommer

Skrevet

Cecilia Samartin - Señor Peregrino og La Peregrina

To bøker i samme historie, kan leses uavhengig av hverandre, men burde leses "sammen". Hehe.

Señor Peregrino handler om ei mexikansk jente født med et veldig stygt fødselsmerke som dekker store deler av kroppen hennes. Historien følger denne jenta over grensa til amerika, hvor hun, under falske papirer, søker seg jobb i et psykriatisk sykehus. Der møter hun Señor Peregrino, og får høre om hans pilegrimsvandring til Santiago de Compostela.

Dette er en fantastisk bok som er mye mer spennende enn det høres ut som i mitt elendige sammendrag. Cecilia Samartin fletter fler menneske skjebner inn i en bok, over flere "tidsepoker" - og vever det sammen i et mesterverk.

I La Peregrina møter du de samme menneskene som i den første boken, men du får en annen versjon av historien, samt fortsettelse fra det du ikke fikk vite i forrige bok. Her følger du den samme mexicanske jenta når hun leter etter Señor Peregrinos tapte kjærlighet fra forrige bok.

Ellers vil jeg anbefale Tom Egeland. Sirkelens ende, Paktens voktere og Lucifers evangelium. Disse tilhører en triologi, men kan også leses uavhengig av hverandre. Det er samme hovedperson, men i forskjellige historier. Her får du en blanding mellom action, arkeologi, historie og til en viss grad også en del religion. Dette er mine favorittbøker, da spesielt paktens voktere.

God sommer :)

Skrevet

To knalltips:

Middagen av Herman Koch

Emmi & Leo av Daniel Glattauer

:)

• Liker 1
Gjest fridus
Skrevet

Det avhenger jo veldig hva du liker å lese, men her er noe jeg kunne tenkt å tatt med meg på ferie:

Biografier- her finnes det jo mye å velge i, men generelt både interessant og lettlest. Lærer litt gjør man også.

Ville svaner- handler om tre genereasjoner kvinner under kommunismens styre i Kina. Det er en ganske sterk fortelling om regimets grusomheter, men også om vanlige mennesker og deres drømmer og håp. Jeg fikk et mye bedre innsyn i Kinas nyere historie, samtidig som boka var fengende og ikke tung å lese. Kan med andre ord fungere som lett feriebok :)

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Kjøp noe av Arto Paasilinna eller Lars Saabye Christensen, da er du sikret en god boksommer.

Skrevet

Eg ønskar meg ei bok som er lettlest, romantisk, spennande, ikkje for trist og for all del ; happy ending ;) Likar også kriminalromanar som ikkje har så alt for makabre detaljar... Nokon forslag ?

Likar godt Unni lindell. Og så lurer eg på om bøkene "Saras nøkkel ", "Tusen strålende soler" og "Drageløperen "er veldig triste bøker ? Går det bra til slutt ? Orkar ikkje ligge på solsenga og grine i heile sommar....;)

Skrevet

Eg ønskar meg ei bok som er lettlest, romantisk, spennande, ikkje for trist og for all del ; happy ending ;) Likar også kriminalromanar som ikkje har så alt for makabre detaljar... Nokon forslag ?

Likar godt Unni lindell. Og så lurer eg på om bøkene "Saras nøkkel ", "Tusen strålende soler" og "Drageløperen "er veldig triste bøker ? Går det bra til slutt ? Orkar ikkje ligge på solsenga og grine i heile sommar....;)

Det er lenge siden jeg leste dem, men husker jeg satt igjen med en god følelse etter både "saras nøkkel" og "tusen strålende soler". Litt triste er de nok av og til ja, men vil tro du godt kan lese dem! "Drageløperen" har jeg kun sett filmen av, men den synes jeg var ganske trist.

Ellers kan du jo lese "Barnepiken"!

Skrevet

Jeg må legge de inn, rett og slett fordi jeg er fortapt i bøkene.

Fifty shades triologien...

- Fifty shades of Grey.

- Fifty shades darker.

- Fifty shades freed.

Disse har desverre ikke kommet på norsk enda, så skal du lese blir du nok nødt til å ty til engelsk.

Skrevet

Mine absolutte favorittbøker:

Hard asfalt, men tankene min får du aldri, ikke uten min datter, solgt og mitt løfte til Nadia (de to siste er nummer 1 og 2). Alle disse er fra virkeligheten, og jeg har lest hver av bøkene minst 10 ganger. Dette er bøker ALLE bør lese en eller annen gang i livet!

Ellers er drageløperen og tusen strålende soler to bøker som jeg aldri kommer til å glemme!

AnonymBruker
Skrevet

Nick Hornby!

Anonym poster: 258ada7af993aa51e5e046b0b25d701d

Skrevet

Anbefale goodreads.com :) der kan du skrive inn bøker du ahr elst og rangere dem slik at du kan få tips om lignende bøker:)

ellers anbefaler jeg Little bee, senor peregrino, drømmehjerte, morgen i jening og drageløperen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...