Gå til innhold

Fortvilet, klarer ikke kutte ut godteriet:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 20 som er avhengig av godteri, spesielt sjokolade.. Spiser dette så og si hver dag, uten at jeg egentlig vil. Og det er ikke snakk om bare et par biter, det blir minst 200 gram per dag. Det har blitt en forferdelig vane, og jeg lurer på om noen kjenner seg igjen og har klart å bryte mønsteret? Evnt hvordan? Jeg bruker veldig mye av tiden min på å tenke på dette..

Jeg er ikke overvektig, er 168 og veier ca 60 kg. Vil hverken opp eller ned i vekt, men jeg merker jo at det usunne kostholdet og alt sukkeret gir utslag på andre ting enn vekten. Jeg blir daff, sur, selvfølelsen synker, og jeg gidder ikke trene når jeg likevel har spist usunt. Selv om jeg vet at jeg føler meg så bra når jeg spiser sunt og trener.

Det har vært sånn som dette i lang tid nå, og jeg sitter her i tårer i øynene fordi jeg ikke kan se at jeg skal klare å slutte noen gang.. Jeg vil jo ikke ødelegge helsa mi :(

Anonym poster: db062470e250f5a275d776a47ef2da80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du ikke er overvektig men spiser så mye hver dag så spiser du jo nesten ikke vanlig mat. Begynn å spise vanlig (sunn) mat jevnlig for å holde blodukkeret nogenlunde stabilt.

Anonym poster: 8d2429cf988ff347a280e21a028b5265

Skrevet

Jeg hadde en lengre periode med et vanvittig søtsug hver dag og godteriinntak deretter. Jeg byttet det ut med smoothie. Så hver gang jeg kjente suget gikk jeg på kjøkkenet. Etter 2-3 uker var søtsuget borte :)

Skrevet (endret)

Spis mer sunn mat, så forsvinner en del av behovet. For min del har jeg funnet ut at sjansene for å skeie ut med masse godteri blir mye mindre dersom jeg vet at jeg får lov å spise LITT, i stedet for å kutte helt ut. Så jeg kjøper ca 5 biter smågodt nesten hver dag! Det er jo ikke det sunneste, men det er mye bedre enn store mengder, og når jeg ellers spiser kjempesunt er det ingen krise.

Et annet tips er å ikke kjøpe det når du er på butikken for å kjøpe andre ting, eller feks på vei hjem fra skolen/på jobb. Sørg for at du faktisk MÅ gå ut kun for å kjøpe godteriet, da blir terskelen litt høyere. Og skal du først ut og kjøpe - GÅ til butikken!

Endret av Honeydew

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...