Gjest Daenerys Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har søkt master, innen samfunnsvitenskap. Det er en relativt stor oppgave på 60 studiepoeng, og med en del innleveringer. Jeg skal kanskje bo i en annen landsdel enn studiestedet, det er ikke bestemt enda. Isåfall blir det pendling, noe som burde kunne gå (men ja, blir tøft). Dere som jobber ved siden av master - er 50% for mye? 2-3 hele dager i uka? Jeg har jobbet omtrent 20-50% under bacheloren, og det har gått bra. Men masteren er jo en del tøffere. Erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Nå begynner ikke jeg å studere før i høst, og skal ta master. Jeg satser på å jobbe mello 20-40% ved siden av studiene. Jeg har jobbet gjennom hele videregående, og selv om en master selvfølgelig er mye mer krevende, så føler jeg at deltidsjobben til tider koster litt, men at det for meg er verdt det. Jeg tror det viktigste er å være obs på at studiene kommer først, og at man gjerne må prioritere bort sosiale arragementer o.l. på bekostning av deltidsjobben, for at denne igjen ikke skal gå utover studiene. Anonym poster: 485eaa930d4e860ecfaf21c86d9644cc
Marwel Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Kjenner et par stk som jobber mer eller mindre fullt ved siden av siv.ing master. Funker fint for de.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Det bør nok gå bra å jobbe 50 %, men hvis du har mulighet til å jobbe mer i perioder og så ta noen uker helt fri fra jobb, tror jeg det er gunstig. Jeg synes i hvert fall det er veldig nyttig å bare kunne skrive oppgave i perioder, da får jeg mer kontinuitet i skrivingen. Anonym poster: 3d90a08b23a5dbd6ea62c1178e9ffea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå