Gå til innhold

Hjelp til å finne merker/blogger som kan passe min stil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overhodet ikke moteinteressert i bunn og grunn, men har likevel en nokså "spesifikk" smak.

Liker derfor ikke så godt de vanlige motebloggene til de yngste jentene.

Liker godt Kate Moss sin stil her(og endel annet hun går i av casualklær:

http://2.bp.blogspot.com/-bd9EF5ni3HM/TmUYmDwKoOI/AAAAAAAAANQ/tQ1aHQMDDDk/s1600/kate%2Bmoss%2B2011%2Boutfits.jpg

Jeg heller nok mot en litt rocka stil, men holdet det i relativt klassiske linjer(liker ikke nagler/ren heroinchic etc)

Typiske ting jeg liker f.eks kan være:

Jakker: Korte skinnjakker, litt feminine kåper med rent snitt etc.

Jeans: Går kun i sorte/grå/mørk blå - type litt stram fit(ikke løse bukser)

Topper: Ikke oversized, men type "kort tunika/halvlang genser/singlet" i tynne stoffer. Helst enfargede - ikke for sukkersøtt.

Sko: Ankelboots, skinnstøvletter i høy eller lav i noe ala dette, kilehælsko i nøytrale farger etc.

Er veldig lei av typisk den litt "billige" looken til Gina Tricot med mye tynne bomullsstoffer og crazy farger, liker ikke preppy chic, eller veldig romantisk.

Noen råd til ei som ikke har peiling på merker - og ikke har verdens høyeste budsjett?

Anonym poster: 0043d84c466630b0cc8d06f1ce63dba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du meg? :overrasket: du beskriver akkurat sånne klær som jeg liker. Jeg handler litt her og der, men har sansen for merker som Acne, Whyred, Filippa K, Tiger jeans osv, men kjøper også litt klær hos Benetton, Vero Moda osv. Jeg har dessverre ingen konkrete tips til deg, though, :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke deg! :)

Googlet litt rundt og fant ut at jeg liker mye rart, gitt - og jammen er ikke alt designer og ultradyrt.

Jeg så en eneste trenchcoat jeg likte i brunt, og jadda, det var ei enkel Burberrykåpe.

Elsker Calvin Klein pumps, spesielt de med litt plattform - de er jo ikke så altfor dyre, men jeg klarer jo ikke egentlig gå i dem i lengden :gjeiper:

Og så fikk jeg så innmari lys på disse her av Acne: http://d2jkbuby1t8p1p.cloudfront.net/wp-content/uploads/2011/09/Acne-boots.jpg

Jeg kan skjemme meg bort med ei jakke til et 2-3tusen - dersom den er klassisk og kan brukes flere sesonger,og ett par sko fra Acne i året, men kan ikke basere hoveddelen av garderoben min på det, nei.

Og jeg har ikke lyst til å kjøpe topper/jeans som er så altfor dyre da jeg kan variere noe i vekt, og da merker man forskjell så innmari kjapt.

Så egentlig trenger jeg vel råd til litt rimeligere merker som har samme stil :S

Jeg liker vel fortsatt ikke mote, men kan få besettelser på sko, skjerf&fine jakker/kåper :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker vel fortsatt ikke mote, men kan få besettelser på sko, skjerf&fine jakker/kåper :sjenert:

Er du sikker på at du ikkje likar mote? Alt det som du beskriv i startinnlegget ditt er det som er in i motebildet no.

Eg ser for meg at du er som meg og mine venninner, rett over 30, i god jobb, men ikkje den som bruker timevis framfor spegelen eller i butikkane.

Du vil rett og slett ha klær i skapet som du føler deg vel i, utan å måtte fundere i 2 timar før du går på fest!

Anonym poster: 0fa6b7e52f1fc73ede97bb2b62962362

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du ikkje likar mote? Alt det som du beskriv i startinnlegget ditt er det som er in i motebildet no.

Eg ser for meg at du er som meg og mine venninner, rett over 30, i god jobb, men ikkje den som bruker timevis framfor spegelen eller i butikkane.

Du vil rett og slett ha klær i skapet som du føler deg vel i, utan å måtte fundere i 2 timar før du går på fest!

Anonym poster: 0fa6b7e52f1fc73ede97bb2b62962362

Ja - altså, men jeg har vel egentlig alltid likt den stilen - men selvsagt varierer jo detaljplaggene fra sesong til sesong fordi moten endrer seg.

Jeg er vel lite interessert i mote som "fashion" og "hva er siste nytt", og synes mange mote- og interiørblogger blir litt pjattete og uinteressante.

Så svaret er vel at jeg ikke liker shopping/gå i butikker - men liker heller ikke å gå i hva som helst ;)

camillapihl.no kanskje? blogg

Hun var i det minste faktisk litt eldre enn meg :) Og, hun hadde endel fine ting ja. Følger med på henne litt.

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som meg også! ;-)

Prøv å sjekk ut galleriet til hun her: http://www.chictopia.com/user/gallery/golestaneh

Her har i alle fall jeg funnet masse inspirasjon! Vet jo ikke om jeg har truffet blink på om det er den stilen du liker, men du kan jo sjekke det ut i allefall.

Når det gjelder merker vet jeg ikke helt.. tror du bare må trekke ut det du liker fra alle de forskjellige merkene. Acne (særlig de klassiske varene som Ry-genserne, canada-skjerfet og pistol-skoene), Alexander Wang, Gestuz (litt mer rocka klær), Whyred, Tiger (fine jeans!), Zara (mest klassisk i en litt billigere prisklasse), Malene Birger (litt preppy, som jeg synes er fint å kombinere med litt rocka)... Veldig standard merker, som alle har både masse fint men også en del stygt ;-) (Etoile) Isabel Marant har ofte fine klassiske kåper og jakker, med litt moderne "snert" (for å si det som mormor bruker å si det :P ).

Jeg følger med på denne tråden jeg, så får kanskje jeg også litt tips :-)

Anonym poster: 340b58bd57c09cae837e485ed9c49f46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

..og PS: så nå at du helst vil ha budsjettvennlige tips. Jeg har desverre ikke så mange merker å komme med da, men gå på Finn.no-jakt! Mange som selger merkeklær til en mye rimeligere pris. Bestem deg for å følge med på et par merker. Bør dog sjekkes ofte, for det som er fint forsvinner fort!

Anonym poster: 340b58bd57c09cae837e485ed9c49f46

AnonymBruker
Skrevet

Gå på salg nå og sjekk i litt dyrere butikker. Har heller ikke sansen for billigstilen til Gina, men fant i dag en kjole på halvpris på en butikk jeg vanligvis ikke handler i fordi det blir for dyrt.

Anonym poster: 665b7528813de001c1a0e5fd5b3ba82b

Skrevet

Kan du gi flere eksempler TS? Med bilder og greier.. For selv om du har visse bilder i hodet når du skriver, kan jeg ha helt andre bilder.. :sjenert:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Hun her er flink synes jeg.Ikke for mye dill dall, minimalistisk og litt rocka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...