Gå til innhold

Flørting med lærer

Anbefalte innlegg

Gjest Student
Skrevet

På en klasses julebord var det god stemning, og flere av jentene flørtet med en av lærerne (som er mye eldre enn studentene). Læreren besvarte dette med å være hyggelig mot flere av jentene i all offentlighet - uten at det var noe ufint ved oppførselen hans. Så vidt jeg vet, skjedde det ikke noe privat mellom lærer og student. Altså ikke noe utuktig eller kriminelt.

Noen av studentene reagerte på dette og varslet høyskolen. Resultatet ble at læreren ikke får undervise klassen mere. Han er en meget dyktig lærer, og det er mange i klassen som savner han.

Hvis han hadde vært en medstudent, hadde nok ingen reagert på det. Men nå var han altså lærer, og jeg vil gjerne høre hva dere synes?

Kan en lærer på privat fest følge samme oppførsel som studentene?

Hva synes dere om at skolen griper inn i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min første reaksjon er at det bare ikke sømmer seg.

Uansett om oppførselen ikke var uanstendig. En lærer bør kjenne sin besøkelsestid og ikke rote seg opp i en situasjon av den natur.

Skaper dessuten et "dårlig" forhold med tanke på studentenes respekt for læreren.

Egentlig så skjønner jeg ikke hva læreren gjorde på klassens julebord uansett.

Skrevet

Synes først og fremst dette var ufint av jentene. Det å flørte med en lærer kan sette vedkommende i en meget ubehagelig situasjon. En kan ikke la være og være hyggelig tilbake, men en må samtidig være meget forsiktig så en ikke gjør noe galt. Dette kan være vanskelig å takle om tonen er god. Dersom han bare var hyggelig kan jeg ikke skjønne hvorfor skolen reagerte mot han!

Skrevet

Jeg tenker at det kan utgjøre en forskjell på hvilken skole denne læreren jobber. Barneskole, ungdomsskole, yrkesskole/gymnas - ikke ok. Høgskole/universitet - ok.

Gjest the imp
Skrevet

Egentlig så skjønner jeg ikke hva læreren gjorde på klassens julebord uansett.

Veldig vanlig på julebord på høgskoler at foreleserne er med.

Student: Har dere prøvd å snakke med de som bestemte at han ikke får lov å undervise? Hvis de vil høre på dem som mente det var upassende oppførsel må de da jammen høre på dere andre også. De kan ikke få høre en sak bare fra én side og så handle ut fra det?

Gjest Fighter
Skrevet

:o Skjedde det ikke noe, så skjedde det ikke noe! Om noen flørter er det da normalt å gi litt oppmerksomhet tilbake?Men det kommer vel an på hvor langt han gikk også da.

Gjest Anonymous
Skrevet

I sin tid opplevde jeg å få tunga til en av foreleserne mine inn i øret på en fest. Veldig ubehagelig.

Skrevet

Har vært på fest med forelesere på høgskole jeg og det var helt naturlig at tulling, småflørting og spøk gikk begge veier... Syns det er drøyt å fjerne en foreleser fra klassen på denne måten og syns dere som studenter har et klart ansvar for å si ifra slik at denne foreleseren ikke blir stemplet som "gris" for all fremtid!

Når det er sagt er det nokm av dem som utnytter sin posisjon overfor studentene og det er selvsagt ikke OK :-?

Gjest GreenSky
Skrevet

Litt småflørting er vel helt greit.

Husker i midlertid en episode for noen år siden da en av foreleserne kom med ekle/slibrige komentarer og kladdet på meg. :o :-? :evil:

Men altså i denne situasjonen, hvis det var slik "Student" beskriver, synes jeg at konsekvensene ble for drøye.

Gjest Anonymous
Skrevet

vet da om flere tilfeller der studenter og ansatte har blitt sammen også, jeg.. og gift! ;)

på en høyskole vil det ofte være slik at unge ansatte (stipendiater f.eks) og mange studenter er på samme alder (det er slett ikke uvanlig å være langt opp i 20 årene når man begynner å studere)

da må man vel kunne omgå som kolleagae og ikke som voksen-barn?

her på den høyskolen jeg går kjenner jeg i alle fall en jente som er student og som bor sammen med og har barn med en som er stipendiat.. og han var stipendiat da de møttes..

Skrevet

Vanskelig å uttale seg uten å ha vært der, men utfra slik du beskriver situasjonen må jeg si konsekvensene hørtes voldsomme ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...