Gå til innhold

Blir denne semi-langhåret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vurderer å kjøpe en kattunge som er halvt ragdoll, der moren er renraset og faren er ukjent. Den nåværende eieren sier at han kommer til å få pelsen til mor, altså semi-langhåret. Men har lest at dette genet er recessivt. Så er litt ''bekymret'' for at han kommer til å bli korthåret.

Er det noen som greier å se ut fra bildet hvilken pels han kommer til å få? Han er ni uker gammel.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er bildet.

post-61530-0-89240500-1340564486_thumb.j

Skrevet

Jeg har lest at kattunger arver mest fra faren. Jeg synes det kan se ut som pusen blir semilanghåret på bildet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vurderer å kjøpe en kattunge som er halvt ragdoll, der moren er renraset og faren er ukjent. Den nåværende eieren sier at han kommer til å få pelsen til mor, altså semi-langhåret. Men har lest at dette genet er recessivt. Så er litt ''bekymret'' for at han kommer til å bli korthåret.

Er det noen som greier å se ut fra bildet hvilken pels han kommer til å få? Han er ni uker gammel.

På forhånd takk!

Hvis det er ønskelig å kjøpe en semi-langhåret katt, og du er såpass inne på genetikk til å vite nedarving av pelstrekk - hvorfor vurderer du da mulig bakgårdsavl?

Med mindre det er en seriøs oppdretter som er registrert, med stamtavle på mor og registrering av kattungene (altså at parringen var et skikkelig mageplask av et uhell der kattemor stakk av hjemmefra), så vil jeg heller anbefale deg å vente med å kjøpe katt til du finner en seriøs ragdolloppdretter. Eventuelt adoptere semi-langhåret fra en hjelpeorganisasjon :rodmer:

Hvordan pelskvaliteten til katten på bildet blir etter hvert som den utvikler seg er vanskelig å si. Men akkurat korthåret ser den ikke ut til å bli.

Anonym poster: e5e54d30be9263b5d5ea0e22c64b2ad4

Gjest Lille-pus
Skrevet

Basert på bildet er iallefall jeg ganske sikker på at helt glatthåret blir nok ikke denne nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...