Gå til innhold

Minipiller?

DetteErMeg

Anbefalte innlegg

Jeg er en 17 år gammel jente som lurte på om jeg skulle begynne på minipiller. Det var faktisk min mor sitt forslag siden jeg har så utrolig sterke mensen smerter og hun sier at de hjelper mot smertene og at hun gjorde det når hun var yngre.

Hva er deres erfaringer med det, har dere hatt store bivirkninger ?

Endret av DetteErMeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest

Min erfaring med minipillen er at smerten blir mye sterkere.

Men den funker greit som prevensjon hvis du er nøye på å ta den på samme tidspunkt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkere? :S Men siden det hjelper på mamma, ka det være arvelig at det kan hjelpe på meg og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkere? :S Men siden det hjelper på mamma, ka det være arvelig at det kan hjelpe på meg og?

Jeg går på condulaq minipille, har ingen bieffekter. :)

Har mye mindre og svakere mens enn før.

Ja, det kan være arvelig at du reagerer på samme måte som din mor på pillen. På den annen side, kan du jo ha arvet gener fra din far som gjør at du reagerer på en annen måte. Det er omtrent 50/50 sjanse for det. :) I tillegg er det mye annet som spiller inn, så det er vanskelig å si!

Det skader jo ikke å prøve? I min erfaring har jeg mye mindre bieffekter av minipille enn vanlig p-pille. Du bør snakke med fastlegen og prøve en pille hun/han anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Får prøve det ut og håpe på det beste, er så lei av å ha så sterke smerter hver gang ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være gunstig å prøve ut minipille, men ulempen er at du må være veldig nøye med tidspunktet du tar pillen på. Et alternativ er Cerazette, som noen kaller minipille, men som egentlig er en østrogenfri p-pille siden den kun inneholder gestagen (slik som Conludag), men inneholder mer hormon og har derfor samme "slingringsmonn" som andre p-piller. Mange opplever mindre blødninger, mindre smerter og noen mister også mensen helt. Snakk med legen din om du kan bruke det :)

Anonym poster: 8b1b33b6201006df8841caad831e4727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk.Franzen

Jeg hadde tidligere så vonde smerter at jeg bare lå å vridde meg (frem til smertestillende fungerte), fikk løs mage og kastet opp. Riktig nok bare den første dagen, men ille nok uansett. Med minipiller (cerazette) ble de mye mildere. Anbefales sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere så vonde smerter at jeg bare lå å vridde meg (frem til smertestillende fungerte), fikk løs mage og kastet opp. Riktig nok bare den første dagen, men ille nok uansett. Med minipiller (cerazette) ble de mye mildere. Anbefales sterkt!

Jeg har også så sterke smerter, kan jo ikke gå en meter før smertestillende virker og må hele tiden passe på at jeg har det med meg uansett...

Tusen takk for svar, skal prøve det ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...