Duc d`O Skrevet 8. februar 2004 #1 Skrevet 8. februar 2004 Håper med dette på seriøse råd og innspill. Skal prøve å fatte meg i korthet. Mannen min og jeg har vært sammen i 7 år og gift i 2 av de. Han er verdens mest fantastiske mann. Vakker, morsom, snill, hensynsfull, forståelsesfull, hjelpsom, tålmodig,sterk,flink,god inntekt. You name it, den perfekte mann. Problemet? Vårt nærmest ikke eksisterende sex liv. Det første rådet du vil gi meg er vel å snakke sammen, deretter gjerne rolle spill eller leketøy? Sorry, gjort det. Første gang jeg tok det opp med ham var da vi hadde vært sammen litt under et år. Han forstod hva jeg mente og lovet bot og bedring, og bedyret sin store lyst på sex. Selvfølgelig ble det ikke noe bedre, og nå etter alle disse årene holder jeg på å bli desperat. Vi snakker om det med jevne mellomrom, og han sier selv at han ikke kan forstå hvorfor det er sånn. Han tenker på sex mange ganger for dagen, har ereksjon og er vilt forelsket i meg. Han kysser og klemmer meg dagen lang. Utroskap er utelukket, og jeg sier ikke det fordi at jeg er naiv, men fordi jeg VET at han ikke driver med det.Altfor langt å forklare hvorfor jeg er så sikker i den saken. Han har sagt flere ganger når vi snakker sammen, at han kan planlegge hele dagen hva og hvordan vi skal gjøre, men han vet ikke hvorfor planene aldri blir satt ut i livet. Jeg fatter ikke at en mann i begynnelsen av 30 årene ikke har et større behov, han driver heller ikke på med høyrehånden. Kan noen menn bruke opp all lysten ved å fantasere hele dagen? Kanskje dumt spørsmål, men jeg vet ikke min arme råd lenger. Går runde etter runde med meg selv, man kan ikke få alt, og jeg ville nok ikke byttet et fantastisk sex liv mot min manns andre kvaliteter. Hans kvaliteter vil gjøre meg lykkelig i alle år etter at sex lysten er forsvunnet. Men mye vil ha mer, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke den ene tingen kan fungere i vårt ellers så fantastiske samliv. Hvor ofte har folk sex egentlig? Her blir det kanskje hver 6 uke,men ikke alltid det heller.Som regel heller annenhver mnd.Føler at vi er i vår beste alder, ikke har vi barn heller. (Hvordan skulle vi fått de....???) Jeg er bare så utrolig lei av å hele tiden høre ham si hvor lyst han har, men at han aldri leverer. Jeg fantaserer nå om Gud og hver mann, og tenker på lite annet når jeg treffer andre menn. Vet ikke om dette ble utfyllende nok til å ta stilling til, det ble ihvertfall langt. Har ikke gjort dette før. På forhånd takk for seriøse råd/innspill. Vennlig hilsen meg
Saeria Skrevet 8. februar 2004 #2 Skrevet 8. februar 2004 Jeg og min samboer har vært sammen i snart 4 år. Vi har sex ca. 2-4 ganger i uka. Det varierer litt. Som alle andre så har vi våre down perioder, hvor vi ikke har sex fullt så ofte, men vi har ikke gått så lenge uten som dere. Min første tanke, siden du har prøvd å snakke med han om det, er å få inn en nøytral tredjepart. En samlivsterapeut eller noe. Det er kanskje lettere for din kjære å snakke ut hvis det er en nøytral person til stede. Noe er det jo nødt til å være. Hadde minn mann begynt å oppføre seg slik, hadde jeg begynt å lure også. Jeg vet du ikke ønske råd om å prate sammen, men hva annet kan dere gjøre. Alt er annerledes når en fagperson som ikke har følelsesmessige bånd til dere kan komme med innspill og gi dere råd.
Barbie Skrevet 8. februar 2004 #3 Skrevet 8. februar 2004 Tar du noe initiativ selv? Beføler du ham, koser og klemmer ham, slik at han skjønner lunta? Lag i stand noe romantisk for dere, gi ham massasje, sug ham, ta et bad sammen. Kle deg sexy, bruk dirty språk, by deg frem. Det finnes masse muligheter til å gi ham lyst på sex. Det værste du kan gjøre, er å bare ligge på rygg og vente. Ta kontrollen, ri ham, og vis ham at sex er en fantastisk greie! Lykke til.
Duc d`O Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2004 Tar du noe initiativ selv? Beføler du ham, koser og klemmer ham, slik at han skjønner lunta? Lag i stand noe romantisk for dere, gi ham massasje, sug ham, ta et bad sammen. Kle deg sexy, bruk dirty språk, by deg frem. Det finnes masse muligheter til å gi ham lyst på sex. Det værste du kan gjøre, er å bare ligge på rygg og vente. Ta kontrollen, ri ham, og vis ham at sex er en fantastisk greie! Lykke til.
Duc d`O Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2004 Det gikk visst ikke så bra med den siteringen.... Men jeg skulle svare deg Barbie. Alt som du ramser opp har vi vært gjennom. Han tilkjennegir, at jeg er fantastisk og tålmodig, og roser meg for alt initiativ. Og nei, jeg kan love deg at jeg ikke ligger på rygg og venter, men det er jo grenser for hvor pushy man kan være før det blir et mareritt. Hadde det vært så enkelt hadde vi nok ikke hatt dette problemet. Tror mer jeg tenner på ideen om en nøytral tredjepart. Men hvor i all vide verden finner man de da? Gjennom legen?
Barbie Skrevet 9. februar 2004 #6 Skrevet 9. februar 2004 Hvis ingen av mine forslag virker, så anbefaler jeg at dere oppsøker hjelp. Eller i allefall han. Det må jo være en årsak til at han aldri har lyst, og det bør dere komme til bunns i. Jeg vet ikke hvor dere skal henvende dere, men det er kanskje best å begynne hos fastlegen hans. Legen burde vite. Kanskje det finnes en Sexolog på nett du kan spørre? Jeg skjønner godt at du er frustrert, selv hadde jeg flydd på veggen! :oops:
Saeria Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 Hvis du går her, og søker på samlivsterapi vil du få frem en del alternativ. Ring den eller de som er nærmest deg og hør hvordan du evt. kan få en time/avtale til deg og din kjære.
Gjest Gjest1 Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Jeg er et hankjønn - og vært gift lenge med barn, hus, hytte ++++. Hos oss er tema omvendt - og jeg føler meg ofte som en gammel gris som kun tenker på sex. Kona mi har omtrent aldri lyst på sex og jeg har lurt på ofte - går det an å leve slik? Har vært gjennom det meste i forsøket på å endre dette. Jeg gjør mye husarbeid og arbeidsdeling har aldri vært stridstema hos oss, ei heller økonomi. Vi har vært gjennom samlivsterapi, noe som hjalp litt. Nå har vi blitt så "gamle" at sex er ikke i fokus som i "gamle dager", men fortsatt er det deilig - og tidvis et meget stort savn - antagelig mest for meg. Kan vel ikke råde deg til noe som helst, men et besøk på et familievernkontor skader neppe. Der får du satt fokus på problemer dere har - og som kanskje er noe annet enn du trodde. Det opplevde jeg. Det hele henger sammen, du får ikke kos - etterhvert sex hvis ikke mye av det andre er på plass også. Dessuten må du tenke på summen av forholdet ditt - hva er verd å gi slipp på? Hvis alt er på plass unntatt masse sex - er forholdet verd å jobbe for å få bare litt mer sex? Jeg har nok venner som har skilt seg av forskjellige grunner - slett ikke alle av dem har fått det bedre. Noen har fått mer sex og elendig økonomi, andre har fått knall økonomi og etterhvert ingen sex. Fasiten kan jeg ikke, men for meg har det vært viktig å sette fokus hjemme, ikke jobb, interesser eller venner. Det betyr ikke at jeg har gitt slipp på jobb, interesser og venner. Tror jeg har funnet ut hva jeg vil - men livet er en dynamisk sak som endrer seg hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå