Pludre Skrevet 8. februar 2004 #1 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei Vi har eikelaminat på gulvet, og gardinene er naturhvite, med grov veving. Akkurat nå er fargen gul, en sånn grusom gulfarge man rett og slett blir syk av å se på Her er forresten noen bilder, så kan dere se gulfargen selv, den er overalt, og jeg blir snart gal :o http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...&threadid=31091 Hvilken farge vil dere foreslå ?? Jeg vil ha noe lyst, og litt varm farge. Håper på innspill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. februar 2004 #2 Del Skrevet 8. februar 2004 Vi har selv gult i stuen, men den er mye mye lysere enn den du har, mer som en sterk, varm kremfarge. Jeg foretrekker ganske nøytrale farger i oppholdsrom, gjerne hvitt, krem eller andre svake farger. Du kommer sikkert til å få minst 10 svar her med anbefaling om Lys Toscana som 80% av norske hjem har i dag, fantasiløst etter min mening, men smaken er som baken. Ta en titt her så finner du mange idéer. Jeg synes f.eks. serien Lady Fortuna er veldig fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. februar 2004 #3 Del Skrevet 8. februar 2004 Hehe.. den gulfargen ser ut som den vi har i stua. Og jeg elsker den over alt i verden. Derfor er jeg redd for at smaken år er svært forskjellig og jeg tør ikke gi deg et eneste råd. Men bare vent, snart kommer det en eller annen og anbefaler enten Bast, Never, Cafe Latte eller Lys Toscana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. februar 2004 #4 Del Skrevet 8. februar 2004 Lea skrev: Men bare vent, snart kommer det en eller annen og anbefaler enten Bast, Never, Cafe Latte eller Lys Toscana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. februar 2004 #5 Del Skrevet 8. februar 2004 Sitat Du kommer sikkert til å få minst 10 svar her med anbefaling om Lys Toscana som 80% av norske hjem har i dag, fantasiløst etter min mening, men smaken er som baken. Ta en titt her så finner du mange idéer. Jeg synes f.eks. serien Lady Fortuna er veldig fin. To sjeler - en tanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. februar 2004 #6 Del Skrevet 8. februar 2004 mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 8. februar 2004 #7 Del Skrevet 8. februar 2004 Lea skrev: Hehe.. den gulfargen ser ut som den vi har i stua. Og jeg elsker den over alt i verden. Derfor er jeg redd for at smaken år er svært forskjellig og jeg tør ikke gi deg et eneste råd. Men bare vent, snart kommer det en eller annen og anbefaler enten Bast, Never, Cafe Latte eller Lys Toscana Har den samme jeg også... kjempefornøyd hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. februar 2004 #8 Del Skrevet 9. februar 2004 Vi har grønn stue, vi. Sjøgrønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 9. februar 2004 #9 Del Skrevet 9. februar 2004 Kremkvit er flott. Den går til alle møblar. Ville ikkje hatt ein farge som mørke grøn, blå eller raud fordi det er fargar man blir fort lei av.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. februar 2004 #10 Del Skrevet 9. februar 2004 Det spørs jo også hvilke farge® dere har på møblene. Mørkere møbler synes jeg bør stå i en lysere stue, lyse møbler kan bli veldig fint til mer fargesterke vegger. Selv er jeg tilhenger av lyse vegger så kan man heller sprite opp med farger i gardiner, puter etc. Tror man fortere blir lei veldig streke farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 9. februar 2004 #11 Del Skrevet 9. februar 2004 Seleena skrev: Kremkvit er flott. Den går til alle møblar. Ville ikkje hatt ein farge som mørke grøn, blå eller raud fordi det er fargar man blir fort lei av.... Får vel bare joine Seleena. Velg en dus farge som f.eks min favoritt Elfenbenshvitt. Den passer til alt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 9. februar 2004 #12 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg for min del er møkklei lyse farger. De aller fleste jeg kjenner har en eller annen variant av hvitt på veggene. Så når vi flyttet malte vi i sterke, klare farger. Og jeg er kjempefornøyd! Har møbler i svart og hvitt så jeg syns det er fint med litt farge på veggene. Tror mange nordmenn er redde for å bruke for mye farge.. Men smaken er selvfølgelig som baken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 9. februar 2004 #13 Del Skrevet 9. februar 2004 Vi er så forskjellige Jeg hadde garantert blitt gal om jeg skulle bo i et hus med grønne, gule eller røde vegger. Hos meg er det lyst - føler det er absolutt mest harmonisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. februar 2004 #14 Del Skrevet 9. februar 2004 Hva som er på mote forandrer seg jo, men det er alltid viktig å ta hensyn til lysforhold, personlig smak, møbler OG hva som passer til huset. Harmoni fra rom til rom og også harmoni mellom interiør og eksteriør. Det er ikke dermed sagt at alle rom må ha samme farge, men at de harmonerer med hverandre. Hva som er en god stuefarge for deg bør først og fremst avhenge av hva DU føler at du trives i. Du vil ha en lys, varm farge sier du - vil du ha en som går mot natur f.eks brunt, eller ønsker du en varm gulfarge? Eller en varm hvitnyanse? Det er så utrolig mye å velge i - husk at fargen forandrer seg veldig etter lyset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #15 Del Skrevet 10. februar 2004 Blir kanskje litt voldsomt i ei hel stue, men en farge som vi er veldig veldig fornøyd med i entreen er en lys grønnfarge som heter bambus - husker ikke i farten hvem som produserer den. Kan kombineres med nesten alle farger i jord-sjiktet i alle fall, og blir veldig lekker med hvitt tilbehør til. Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 10. februar 2004 #16 Del Skrevet 10. februar 2004 Vi har Cafe latte på stua.... stue og kjøkken i ett forresten...... kjøkken innredningen er i dobbel Cafe latte...... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. februar 2004 #17 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg trives best i lyse farger, har antikk hvitt i stua, men vil ikke anbefale deg noe - som vi ser er smaken som baken. (antikk hvitt er forøvrig litt kald) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei Tusen takk for mange gode forslag og tips, det var kjempeflott !! Har nå kommet frem til en farge som jeg er veldig nysgjerrig på, og det er sandbeige !! Noen som vet hvor jeg finner en prøve på den ?? Ellers så er gul greit nok det, men ikke på en vegg som er malt med strukturmaling og stygge svære striper, grusomt ujevnt og stygt :evil: Nå er veggplatene borte, og vi skal etterisolere, så blir det nok bra, er ennå en stund til vi skal male så jeg har litt tid å tenke på ennå. Tar gjerne imot flere innspill ! Hilsen Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå