AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg er 25 og vil begynne å ri i Oslo igjen Sluttet da jeg var 16. Jeg bor på østkanten. Stedene jeg vet om her er Alna ridesenter, noen som har erfaringer herfra? Har de noe tilbud for voksne? Eller noen som vet om andre steder på denne kanten av byen? Anonym poster: b9814195abbe98b9dd369c8db94e7aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Del Skrevet 24. juni 2012 Stovner kan være et alternativ (øvre fossum gård), de skal være ganske bra har jeg hørt. Mange hester å velge i også. Alna tror jeg også har tilbud for voksne, men jeg dro dit for å se, og de har lite plass til hestene ute. På stovner så jeg egentlig også mange hester som bare stod inne og var sure. Jeg orker ikke begynne på rideskole igjen, for nå som jeg er voksen ser jeg at hestene ikke ser særlig glade ut... Jeg har lyst til å heller kanskje finne en privathest å ha på for, på Tveita eller noe, og kanskje ta timer med en forhest i stedet, som slipper å gå tre timer om dagen. På en stall med nok uteplass til hestene. Ellers har du Ellingsrud og Nordtvedt. Og Årvoll har en liten stall uten bane, tror jeg, hvis du vil ri på tur. Anonym poster: 839e1433059d190156afbf34813a816c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg har ridd på Stovner i flere etapper, synes de begynner å få litt mange "tunge" hester. Kjenner flere som rir der nå og de er veldig fornøyde. Anonym poster: 14a65261112aac5abdbeb2433152e27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. juni 2012 #4 Del Skrevet 24. juni 2012 Var på Øvre Fossum på Stovner i dag og det så bra ut der. Alna har også gode tilbud. Selv om hestene dere har pyttesmå paddocker, så lever de alikevel et godt og variert liv. Lene Kragh er flink med hestene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg har gått på voksenkurs i sørkedalen på stall nordbye. Er 4 nivåer tror jeg, så det passer for alle, både nybegynnere og viderekomne. Hestene har "sommerferie" nå, men kursene starter opp igjen i august. Du rir på en ridebane med flink instruktør. Nivå 2 og oppover rir turer i skogen i sørkedalen av og til. Timen jeg husker best var hinderløype med hestene. Veldig morsomt! Også lærer man gallopp i trygge omgivelser, noe som er viktig for meg selv om jeg seff ramla av da :gjeiper: Har vært innom Alna på voksenriding der. Det var bare kaos og følte ikke at instruktøren hadde kontroll! Fikk en hest som ble sint og sparket om noen rei opp i rompa på den, noe som skjedde flere ganger. Dessuten "jaget" instruktøren hestene opp i gallopp (1 og 1) på slutten av timen. Det var også litt ubehagelig for en nybegynner. Utrolig mye folk og unger og hester i hytt og vær der også. Er -mye- fredeligere i sørkedalen synes jeg. Anonym poster: 3493386e273c6d9f0da90d9c23cd373e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Del Skrevet 24. juni 2012 Tusen takk for svar alle sammen Alna høres kanskje litt fullt ut, mye folk og unger. Sørkedalens hørtes fint ut, men er litt langt unna da Jeg kan jo ri, var forrytter før, og vil gjerne bli det igjen, men vil ta noe kurs først, eller bare ri litt først og se. Bli skikkelig trygg i salen igjen Hvordan er det å være forrytter i Oslo nå? Er det litt å finne snille hester? Selv har jeg ridd både sprang og dressur, men det er jo ikke noe jeg kunne begynt å trent en hest med alene på banen. Er det noe steder hvor det bare er islandshester? Nok en gang, tusen takk for svar damer Anonym poster: b9814195abbe98b9dd369c8db94e7aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Del Skrevet 24. juni 2012 Sengen er ett naturlig valg for riding i høyt tempo. Anonym poster: 37333a6da3aa39d3e419fdcfcc7fe02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg har gått på voksenkurs i sørkedalen på stall nordbye. Er 4 nivåer tror jeg, så det passer for alle, både nybegynnere og viderekomne. Hestene har "sommerferie" nå, men kursene starter opp igjen i august. Du rir på en ridebane med flink instruktør. Nivå 2 og oppover rir turer i skogen i sørkedalen av og til. Timen jeg husker best var hinderløype med hestene. Veldig morsomt! Også lærer man gallopp i trygge omgivelser, noe som er viktig for meg selv om jeg seff ramla av da :gjeiper: Har vært innom Alna på voksenriding der. Det var bare kaos og følte ikke at instruktøren hadde kontroll! Fikk en hest som ble sint og sparket om noen rei opp i rompa på den, noe som skjedde flere ganger. Dessuten "jaget" instruktøren hestene opp i gallopp (1 og 1) på slutten av timen. Det var også litt ubehagelig for en nybegynner. Utrolig mye folk og unger og hester i hytt og vær der også. Er -mye- fredeligere i sørkedalen synes jeg. Anonym poster: 3493386e273c6d9f0da90d9c23cd373e Det ser veldig koselig ut på Stall Nordby Hvordan var miljøet der? Har litt noia for å havne i en stall med bare snobbete vestkant jenter, vært borti det før og det var alt annet enn hyggelig. Og hvordan var instruktørene? Vennlige og rolige eller strenge? Har selv hatt flere, noen veldig hyggelige, mens andre veldig veldig strenge som skriker og kjefter, da blir det fort litt utrivelig Det er jo en hobby. Og hvordan var hestene? Vanskelige? Eller hadde de noen "lette" for litt nervøse ryttere? Anonym poster: b9814195abbe98b9dd369c8db94e7aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #9 Del Skrevet 24. juni 2012 Sengen er ett naturlig valg for riding i høyt tempo. Anonym poster: 37333a6da3aa39d3e419fdcfcc7fe02f Jepp, det tar man når man kommer hjem etter en lang økt på hesteryggen. Anonym poster: b9814195abbe98b9dd369c8db94e7aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 24. juni 2012 #10 Del Skrevet 24. juni 2012 Hvorfor ikke sjeke litt på finn.no eller lignende etter forhester som står oppstallet på en rideskole/sted med mulighet for undervisning? Mange er interessert i å ha en litt eldre som forrytter, er utallig mange "drittunger" som svarer på sånne annonser... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 24. juni 2012 #11 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg vil også begynne å ri! Legger til denne:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #12 Del Skrevet 25. juni 2012 Det ser veldig koselig ut på Stall Nordby Hvordan var miljøet der? Har litt noia for å havne i en stall med bare snobbete vestkant jenter, vært borti det før og det var alt annet enn hyggelig. Og hvordan var instruktørene? Vennlige og rolige eller strenge? Har selv hatt flere, noen veldig hyggelige, mens andre veldig veldig strenge som skriker og kjefter, da blir det fort litt utrivelig Det er jo en hobby. Og hvordan var hestene? Vanskelige? Eller hadde de noen "lette" for litt nervøse ryttere? Anonym poster: b9814195abbe98b9dd369c8db94e7aed Det er ingen snobbete vestkantjenter der, det var ikke det på nivåene jeg ridde på iallefall. Veldig god stemning og man heier på hverandre. Vet ikke om det er de samme instruktørene som sist jeg var der, men jeg lærte iallefall veldig mye og de var hyggelige og passe strenge (ingen skriking heldigvis). Hestene er typisk lærehester synes jeg, uten å ha så veldig mye erfaring altså. De har forskjellige personligheter og kan ha dårlige dager som meg og deg Hvis du sier du er litt nervøs så får du helt sikkert en trygg og stabil hest. Anonym poster: 3493386e273c6d9f0da90d9c23cd373e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMena Skrevet 28. juli 2013 #13 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg underviser voksne på islandshester ved en privatstall i Lørenskog Trenger også forrytter på en av hestene - send meg gjerne en epost på: [email protected] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #14 Del Skrevet 28. juli 2013 Var på Øvre Fossum på Stovner i dag og det så bra ut der. Alna har også gode tilbud. Selv om hestene dere har pyttesmå paddocker, så lever de alikevel et godt og variert liv. Lene Kragh er flink med hestene sine. Jeg skal ikke uttale meg om hvordan hestene har det utenom ridetimene, men jeg har ikke vært spesielt imponert over hester og instruktører på de timene jeg har vært på/observert. Jeg kommer aldri til å begynne der selv, til det var det rett og slett ikke verdt penga hvis du har ridd noe som helst før. Anonymous poster hash: c18c0...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2013 #15 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg skal ikke uttale meg om hvordan hestene har det utenom ridetimene, men jeg har ikke vært spesielt imponert over hester og instruktører på de timene jeg har vært på/observert. Jeg kommer aldri til å begynne der selv, til det var det rett og slett ikke verdt penga hvis du har ridd noe som helst før. Anonymous poster hash: c18c0...4dc Alna eller Stovner? Ang Stovner, så er det andre som jobber der nå, enn da jeg anbefalte stedet. Alna har jeg aldri ridd hos annet enn å ha med egen hest for å låne ridehuset på kjipe vinterdager. Så bare vært der på dagtid. Uteområdene deres er møkk. Det er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #16 Del Skrevet 28. juli 2013 Alna eller Stovner? Ang Stovner, så er det andre som jobber der nå, enn da jeg anbefalte stedet. Alna har jeg aldri ridd hos annet enn å ha med egen hest for å låne ridehuset på kjipe vinterdager. Så bare vært der på dagtid. Uteområdene deres er møkk. Det er jeg enig i. Alna. På Stovner har jeg aldri vært. Anonymous poster hash: c18c0...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå