AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Fra jeg var rundt ti år kom barnevernet inn i bildet. Jeg ble plasert privat, og bodde mellom to slektninger fra jeg var var rundt 12. Den ene slektningen jeg bodde hos hadde veldig dårlig råd, og ikke overskudd til å ha meg. (de fikk ca 4000 i mnd til sammen) Den andre slektningen var oppi åra og ringte BV for alle ting,og ønsket vel også at jeg skulle bli flyttet. (nå skal det sies at jeg har vært rolig av meg, det største problemet var skole og lekser) Jeg syns det er rart at BV ikke gjorde noe, tror jeg hadde fått det mye bedre under oppveksten om jeg hadde bodd hos noen som ønsket det. Jeg var veldig deprimert da jeg var 17 år, jeg trengte hjelp og spurte min saksbehandler om å få psykolog. Måndene gikk, og jeg hørte ikke noe mer. Jeg var så deprimert at jeg lå i senga de måndene. Da jeg fikk kommet meg på et BV møte igjen, endte med at jeg fikk en blekke med psykolognavn, og måtte ordne det selv. Det ordnet seg og jeg fikk hjelp, men jeg var ikke klar for å at BV skulle gi slipp på meg. for jeg trengte oppfølging! Min psykolog skrev et brev til BV om at de helst burde ta vare meg noen år til. Det endte med at de satte meg på sossen da jeg gikk i 3 klasse på videregåend. Jeg falt ned i et sort hull og ble der i mange år. Kan ikke se at dette var en riktig beslutning av bv, og jeg har lyst til å lage en sak ut av dette. Vet noen hvordan man går frem? Litt kort og surrete skrevet, men bare å spørre om dere lurer på noe. Anonym poster: d61cb522b77ade1064811352c002f155
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Skjønner at du er voksen nå, men kanskje ta kontakt med barneombudet for å høre om det er mulig å gå til sak mot barnevernet. Eventuellt kontakte en advokat for å spørre (Jussbuss hjelper gratis http://www.jussbuss.no/) eller kontakte din lokale tingrett å få pratet med en dommer. Jeg føler veldig med deg Men jeg blir skremt av at folk bruker ord som å "nave" og bli satt på "sossen" Anonym poster: 8b4f5162f207f9cdb16620353de31a34
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg trodde det handlet om at noen fra barnevernet satt på med sossen, altså satt på i bil med noen sossete folk. Anonym poster: 1af5aeb365308eef84328ba10e92e2ad 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå