Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer veldig å bli politi, da dette virker sykt tøft å gå rundt i gata med tøff uniform og pistol i lomma :lur:

Fakke tyver og pøbler og oppleve spenning i hverdagen!

Så, hvordan er det å være politi for dere som er det, og dere som har planer, hva tenker dere?

Peace out!

Anonym poster: d811074c7769ff3391f25aa7d407cacf

Gjest Quake
Skrevet

Norske politiet går ikke rundt med pistol i lomma.

• Liker 9
Skrevet

Og legge ei dame ned på panseret av og til? :gjeiper: :sengekos:

Tror du skal finne litt mer ut av det før du blir det. Det handler ikke om å gå rundt å se bra ut .

AnonymBruker
Skrevet

Norske politiet går ikke rundt med pistol i lomma.

Spørs hva du definerer som pistol...kan hende enkelte er bare glade for

å se deg også ;)

Anonym poster: 4ef102babb2d62ccd0207c2e612773aa

• Liker 1
Skrevet

å gå med pistol i lomma er fail level 30.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ellers takk!

Anonym poster: 1e38fe1240f18fae08239876eb5b3457

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok så egentlig er det eneste som jeg har misforstått er pistolen.

Men ellers er det ganske tøft da ?? :D

Skrevet

som politi skriver du en haug med rapporter, må ta masse ekstravakter fordi det ikke er nok personell, du må også gjøre daglige rutiner som vedlikehold og renhold av utstyr etc. du bruker mye tid på å yte service for publikum med rutiner som tapt/stjålet gods, og som oftest vil stort sett et fåtall av dette komme til rette.

og, å fullføre PHS er ikke ensbetydende med at du har jobb i Politiet etter at du er ferdig utdannet.

lønnen er ikke så kul, heller.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, hvis det er grunnlaget vil du ikke komme videre fra intervju engang ;)

Anonym poster: d7021d168fd0877f3af081440c510c90

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg ville bli politi, og hadde planer om det, men droppet det og begynte å studere i stedet. For dårlig lønn og for lite arbeid. Ønsket ikke å bli plassert langt oppe i Finnmark eller i ei lita bygd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søren, nå vet jeg ikke hva jeg skal bli :(

Skrevet

bli kjeltring.

• Liker 5
Skrevet

eller tyttebærpoliti a la vekter, de har jo omtrent like lang utdannelse som det streiken varte tidligere denne måneden.. :gjeiper:

• Liker 4
Gjest _La Femme
Skrevet

Søren, nå vet jeg ikke hva jeg skal bli :(

Noen må jo bli politi også. Bli politi du, hvis det er det du vil :)

Skrevet

eller tyttebærpoliti a la vekter, de har jo omtrent like lang utdannelse som det streiken varte tidligere denne måneden.. :gjeiper:

tyttebær-politi = securitas, hence de tre røde "bærene" på logoen. det finnes fler vektere/vekterfirma enn securitas.

visste du forresten at det er en retning innen service & salg på videregående som omhandler vekter, og dertil fagbrev?

visste du at etter de obligatoriske kursene så kreves det praksisperioder og mer kurs, alt ettersom hva du skal jobbe med eller rettet mot?

visste du forresten at vektere som yrke har en lengre eksistens i europa - og norge - enn politi?

• Liker 2
Annonse
Skrevet

ja der er løsningen da: bli vekter!

AnonymBruker
Skrevet

tyttebær-politi = securitas, hence de tre røde "bærene" på logoen. det finnes fler vektere/vekterfirma enn securitas.

visste du forresten at det er en retning innen service & salg på videregående som omhandler vekter, og dertil fagbrev?

visste du at etter de obligatoriske kursene så kreves det praksisperioder og mer kurs, alt ettersom hva du skal jobbe med eller rettet mot?

visste du forresten at vektere som yrke har en lengre eksistens i europa - og norge - enn politi?

En vekter kan aldri i livet sammenlignes med politi. En politi er en off tjenesteperson som har myndighet til å anholde og arrestere enhver person.

Vektere har ingen andre rettigheter enn det hvilken som helst vanlig person har.

Vektere har ikke større adgang til å bruke fysisk makt mot personer enn det enhver annen privatperson har.

Det er klart at de kan forsvare sin oppdragsgivers eiendomsrett på samme måte som eier selv, men de kan altså ikke utføre ordinær ordenstjeneste.

Vekteren kan som en hvilken som helst annen privatperson pågripe en person som treffes på fersk gjerning og det er fare ved opphold. De materielle vilkår for pågripelse i straffeprosessloven må være oppfylt for at lovlig pågripelse skal kunne finne sted.

Derfor kan du ikke en gang kalle de tyttebærpoliti. For de har ikke et fnugg av politimyndighet. De har like stor rett til å holde igjen noen som mannen i gata.

Anonym poster: 693e74d55533ad2e97c80875c32493c3

• Liker 2
Skrevet

En vekter kan aldri i livet sammenlignes med politi. En politi er en off tjenesteperson som har myndighet til å anholde og arrestere enhver person.

Vektere har ingen andre rettigheter enn det hvilken som helst vanlig person har.

Vektere har ikke større adgang til å bruke fysisk makt mot personer enn det enhver annen privatperson har.

Det er klart at de kan forsvare sin oppdragsgivers eiendomsrett på samme måte som eier selv, men de kan altså ikke utføre ordinær ordenstjeneste.

Vekteren kan som en hvilken som helst annen privatperson pågripe en person som treffes på fersk gjerning og det er fare ved opphold. De materielle vilkår for pågripelse i straffeprosessloven må være oppfylt for at lovlig pågripelse skal kunne finne sted.

Derfor kan du ikke en gang kalle de tyttebærpoliti. For de har ikke et fnugg av politimyndighet. De har like stor rett til å holde igjen noen som mannen i gata.

Anonym poster: 693e74d55533ad2e97c80875c32493c3

takk for historietimen, meget innholdsrik.

Gjest Lillejenta:)
Skrevet

Kan små jenter bli vekter? Er litt risikabelt?...

Kan selvfølgelig trene på meg muskler men høyden kan jeg gjøre lite med :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...