Gjest Sobril Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Vi bor i rekkehus, og hele partiet foran huset er gruslagt. Noen har valgt å legge platting ved inngangspartiet, hvor de har satt caféstoler/bord osv. Vi har ikke kommet så langt enda og har fremdeles grus mellom oss og nabo. Problemet er pus. Hun har ikke kasse inne, og har alltid gjort fra seg ute. Hun velger imidlertid å drite ned grusen rundt inngangen, under trappa og mellom oss og nabo. Fryktelig sjenerende, for det stinker og man må hele tiden være føre var så man ikke tråkker i noe (joda - jeg plukker opp når jeg ser dem). Finnes det noe jeg kan gjøre som får pus til å velge et annet toalett?
Gjest Bobler Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Ha kattekasse inne. Mer jobb for deg ja, men da slipper du at pusen din bæsjer ned andres eiendom Ville uansett kjøpt get-off gelè og ha i grus og blomsterbed og alle steder du ikke ønsker at han skal gå på do. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Ha kattekasse inne. Mer jobb for deg ja, men da slipper du at pusen din bæsjer ned andres eiendom Ville uansett kjøpt get-off gelè og ha i grus og blomsterbed og alle steder du ikke ønsker at han skal gå på do. Helt enig med Bobler. Ha kattekasse inne! Uansett om pus "bare vil gjøre fra seg ute", så skal hun ha mulighet til å gjøre fra seg inne. Dersom hun av ulike grunner skulle bli skremt og ikke vil gjøre fra seg ute, er innelåst, eller er syk, så må hun holde seg. Det er ikke bra. Det er økt risiko for sykdom, og urinveisproblemer er alvorlig og dødelig hos katt. Med kasse inne har pus et tilbud som kan benyttes og minske sjenerende lukt og kattebæsj ute. Med skikkelig sand/pellets og hyppig rengjøring blir det heller ingen lukt inne. I tillegg kan du strø litt grus/sand/pellets på et alternativt sted til grusen på utsiden av rekkehuset hvor det ikke er like mye trafikk, og så kan du heller jevnlig plukke opp her. For at pus skal velge dette "toalettet" over grusen, må du gjøre det mer attraktivt. Anonym poster: 2b1a94780659a3b2be580701a5af442b
Gjest Sobril Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Problemet mitt med kasse inne er at jeg har en hund som digger å spise kattebæsj. Pus sier for øvrig fra når hun må på do, og er vi lenge borte har jeg selvsagt kasse stående. Skal strø pellets ute.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Så du er en av dem som synes det er greit å slippe katten UT når den skal gjøre fra seg?!?! Vet du, jeg er glad for at den gjør fra seg rundt inngangen din, det er tilpass for deg! Det bør være en selvfølge at ALLE katteiere har kasse til katten inne, helst og utenfor døren. Det å slippe ut katten når den skal på do gjør at den blir en plage for alle naboene dine, som både har bedd og sandkasser som ikke er myntet på din katt. For en ufattelig uansvarlig eier du er! Det at hunden din spiser kattebæsj er ingen unnskyldning, det finnes flust med kasser hvor hunden ikke klarer å få tilgang - så det er ikke en unnskyldning som fungerer! Anonym poster: 07bfd2aebd626aa9585c8d8e2fd2cc28 4
Gjest Snø. Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Problemet mitt med kasse inne er at jeg har en hund som digger å spise kattebæsj. Pus sier for øvrig fra når hun må på do, og er vi lenge borte har jeg selvsagt kasse stående. Skal strø pellets ute. Du får kattetoaletter med tak. Jeg har katt selv, men er det noe jeg hater så er det kattedritt i blomsterbedene. Det er IKKE greit og ikke er det spesielt hyggelig heller. Syntes du skal ha kattedo inne hele tiden og oppfordre pus til å bruke den. Det er vanskelig å bestemme hvor pus skal bæsje ute. 1
Gjest Sobril Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Så du er en av dem som synes det er greit å slippe katten UT når den skal gjøre fra seg?!?! Vet du, jeg er glad for at den gjør fra seg rundt inngangen din, det er tilpass for deg! Det bør være en selvfølge at ALLE katteiere har kasse til katten inne, helst og utenfor døren. Det å slippe ut katten når den skal på do gjør at den blir en plage for alle naboene dine, som både har bedd og sandkasser som ikke er myntet på din katt. For en ufattelig uansvarlig eier du er! Det at hunden din spiser kattebæsj er ingen unnskyldning, det finnes flust med kasser hvor hunden ikke klarer å få tilgang - så det er ikke en unnskyldning som fungerer! Anonym poster: 07bfd2aebd626aa9585c8d8e2fd2cc28 Jada. Spurte bare om tips. Og tror du virkelig at de 52 andre kattene som flyr rundt her KUN bruker kassa de evt har inne? Er dessverre ingen katteelsker. Er glad i min egen, men eneste grunn til at jeg fikk henne i utg.punktet er at hun ellers ville vært død. Er allergisk og gravid i tillegg og vet hvordan pus behandler et kattetoalett - selv et slikt som er lukket. Vil nødigst være bori slikt. Men det kan hende det hjelper å lage toalett ute, så da prøver jeg det først.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Jada. Spurte bare om tips. Og tror du virkelig at de 52 andre kattene som flyr rundt her KUN bruker kassa de evt har inne? Er dessverre ingen katteelsker. Er glad i min egen, men eneste grunn til at jeg fikk henne i utg.punktet er at hun ellers ville vært død. Er allergisk og gravid i tillegg og vet hvordan pus behandler et kattetoalett - selv et slikt som er lukket. Vil nødigst være bori slikt. Men det kan hende det hjelper å lage toalett ute, så da prøver jeg det først. Det er jo lov å tenke litt selv og faktisk ta det ansvaret du påtok deg da du skaffet deg katten. Regner med at du har laget barn med noen som kan ta ansvaret for kattedoen, og hva var forøvrig unnskyldningen før du ble gravid? Slutt å sammenlign deg med alle andre og slutt å finn på flere unnskyldninger, er det virkelig så jævla vanskelig å ta ansvar?! Anonym poster: 07bfd2aebd626aa9585c8d8e2fd2cc28 1
Gjest Sobril Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Det er jo lov å tenke litt selv og faktisk ta det ansvaret du påtok deg da du skaffet deg katten. Regner med at du har laget barn med noen som kan ta ansvaret for kattedoen, og hva var forøvrig unnskyldningen før du ble gravid? Slutt å sammenlign deg med alle andre og slutt å finn på flere unnskyldninger, er det virkelig så jævla vanskelig å ta ansvar?! Anonym poster: 07bfd2aebd626aa9585c8d8e2fd2cc28 Feige ab igjen, ja... Jeg tar ansvar og plukker opp alt katten etterlater seg ute. Hun bæsjer bare rett på utsiden hos oss og beveger seg aldri lenger enn rundt hushjørnet. Dette vet jeg etter å ha observert katten i 13 år. Eneste ansvaret jeg tok da jeg "skaffet" meg katten var formålet å omplassere (ja, for jeg skaffet den faktisk ikke)
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Feige ab igjen, ja... Jeg tar ansvar og plukker opp alt katten etterlater seg ute. Hun bæsjer bare rett på utsiden hos oss og beveger seg aldri lenger enn rundt hushjørnet. Dette vet jeg etter å ha observert katten i 13 år. Eneste ansvaret jeg tok da jeg "skaffet" meg katten var formålet å omplassere (ja, for jeg skaffet den faktisk ikke) Så flott at du tror at du følger med på katten 24/7, men sannsynligheten for det er vel ikke så stor, er den vel? Du bør kanskje ikke ta imot en katt du ikke tar ansvaret for, unnskyldningene dine er syltynne - det at du omplasserte den gjør ikke at du kan avskrive deg ansvaret vet du!! Anonym poster: 07bfd2aebd626aa9585c8d8e2fd2cc28
Gjest Sobril Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Så flott at du tror at du følger med på katten 24/7, men sannsynligheten for det er vel ikke så stor, er den vel? Du bør kanskje ikke ta imot en katt du ikke tar ansvaret for, unnskyldningene dine er syltynne - det at du omplasserte den gjør ikke at du kan avskrive deg ansvaret vet du!! Anonym poster: 07bfd2aebd626aa9585c8d8e2fd2cc28 Det at JEG omplasserte den? Jeg sier at jeg skulle forsøke og omplassere den men mislyktes og nå har hun blitt hos meg i 13 år. Noe som for øvrig er off topic og ingen unnskyldning. Pus er ute 3 ganger a 5 minutter om dagen, så en viss oversikt tør jeg påstå at jeg har. Problemet her er faktisk IKKE at hun går og driter hos andre! Endret 24. juni 2012 av Sobril
Gjest PinkLeaf Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Det er jammen bare på kg at en tråd om hvordan få pus til å do her business et annet sted går over til en "kvitt deg med katta"-mentalitet. On topic: Jeg signerer forslagene om do med lokk, evt ha doen i en del av huset der hunden ikke har tilgang (hvis det er mulig). Enn så lenge er det nok lurt å gjøre som Bobler foreslår (hun er ikke så dum har jeg forstått) og spre get off-produkter der pus pleier å gjøre fra seg, og deretter spre kattesand i et annet hjørne av hagen. Og kreds til deg for å ta til deg en hjem- og forsvarsløs pus! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Problemet mitt med kasse inne er at jeg har en hund som digger å spise kattebæsj. Pus sier for øvrig fra når hun må på do, og er vi lenge borte har jeg selvsagt kasse stående. Skal strø pellets ute. Du kan ha kattedo i et rom med katteluke i døra som reagerer på kattens chip. Da kommer ikke hunden inn. Eventuelt kan du sette kattedoen i en lukket trekasse med innsatt katteluke som reagerer på kattens chip. (Og avtagbart lokk på trekassen, a la kiste, så er det lett å rengjøre). Da har pus alltid mulighet til å gå på do inne, og om hun foretrekker å gjøre fra seg ute, så slipper du jo griseri inne uansett. I tillegg trenger du ikke bekymre deg for at pus må holde seg om natten eller når du er ute, hunden kommer ikke til, og senere vil kassen også være trygg for barnet som kommer i hus Anonym poster: 2b1a94780659a3b2be580701a5af442b 1
Gjest Sobril Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Det er jammen bare på kg at en tråd om hvordan få pus til å do her business et annet sted går over til en "kvitt deg med katta"-mentalitet. On topic: Jeg signerer forslagene om do med lokk, evt ha doen i en del av huset der hunden ikke har tilgang (hvis det er mulig). Enn så lenge er det nok lurt å gjøre som Bobler foreslår (hun er ikke så dum har jeg forstått) og spre get off-produkter der pus pleier å gjøre fra seg, og deretter spre kattesand i et annet hjørne av hagen. Og kreds til deg for å ta til deg en hjem- og forsvarsløs pus! Jepp. Skal prøve. Er Ingen steder bikkja ikke har tilgang (enda), men å lage til en do ute høres ut som en god ide. Grunnen til at jeg også VET at min katt ikke gjør fra seg hos naboer er altså at hun aldri gidder å være ute såfremt hun skal på.do. Rett ut og rett inn igjen. Har fått en viss oversikt. Hun er heller ikke stedbundet og har flyttet 11 ganger i løpet av sitt liv. Hun holder seg rett ved husveggen der hun (og jeg) til enhver tid holder bopel, og jeg har aldri behøvd å ha henne inne i to uker først osv for at hun ikke skal stikke av. Hadde hun vært til sjenanse for andre enn meg selv hadde jeg også hatt kasse inne. Endret 24. juni 2012 av Sobril
ByAdina Skrevet 1. juli 2012 #15 Skrevet 1. juli 2012 du må jo ha kattekasse INNE??? du kan jo få kjøpt de med lokk så det ikke lukter så og luktfri kattesand. ellers skal eddik og vann blandet sammen funke. der den driter og tisser spruter du dette på. katter haater eddrik! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå