Gjest Gudinna Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 For å gjøre en veldig lang historie kort, så har sjefen min blitt utrolig vanskelig å ha med å gjøre etter at alle arbeidstakerne bestemte seg for å bli organisert. Hun gjør alt hun kan for å gjøre ting vanskelig, gir oss ikke timer vi har blitt lovet osv. Jeg skal ikke utdype det så mye, for jeg er litt redd for å bli gjenkjent. Jeg ønsker ikke å fortsette å jobbe for en sånn sjef, og ser meg nå om etter en ny jobb. Jeg har egentlig hatt et godt forhold til sjefen min hele tiden, og hun har sagt til meg at hun regner med at jeg sier fra dersom jeg begynner å lete etter en annen jobb. Jeg har sagt til henne at jeg kal gjøre det, men nå har jeg ikke lyst.For dersom jeg fakisk sier ifra, og ikke får en ny jobb med det første så ser jeg for meg at hun vil "straffe" meg med å kutte enda mer ned på timene mine, gi meg enda mer ukomfortable arbeidstider osv. Jeg er også redd for dette med referanse. Jeg ønsker IKKE å ha henne som det, da to jeg kjenner har sagt klart og tydelig at man IKKE bør ha henne som referanse. Jeg tenker å sette opp en av de andre jeg jobber med som referanse, men vil ikke da eventuell ny arbeidsgiver stusse litt over at jeg ikke har sjefen min som referanse? Det er litt kaos i hodet mitt nå, da dette er den første "ordentlige" jobben min jeg skal slutte i. Trenger litt råd fra noen som har vært gjennom dette før til hvordan jeg skal gå frem.Setter kjempestor pris på litt hjelp!!
@Maja Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Du må rekne med å få spørsmål om kvifor du ikkje oppgjev sjefen din som referanse, så du bør tenke igjennom kva du vil svare på det. Har du tidlegare sjefar (f.eks. frå sommarjobbar) som du kan bruke? Det vil vertfall hjelpe litt. I dei aller fleste tilfeller lønner det seg å vere ærlig med ein potensiell arbeidsgjevar, men samtidig passe seg for å snakke nedsettende om noverande og tidlegare arbeidsgjevarar. Skjønner forresten godt at du vil slutte, og at du ikkje vil fortelje at du leiter etter ny jobb. Sjefen din kan heller ikkje krevje det. Veit ikkje korleis jobber du søkjer, men ver obs på at søkjerlister vanligvis kan offentliggjerast og det kan uansett skje at sjefen din får vite av andre at du har søkt jobb.
Binta Ba Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg skriver aldri i cv`en hva stillingen til referansen er, med mindre det er en veldig høy stilling å vise til. Gamlesjefen skrev jeg bare navnet på, og hvilken arbeidsplass h*n var referanse for. Skriv opp en du har jobbet med lenge, navn og telefonnummer, bare sørg for at vedkommende sier ja til å være referanse:)
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har også hatt en slik sjef. For den jobben oppgir jeg en kollega fra den plassen og forteller at jeg oppgir henne fordi det er hun jeg har samarbeidet mest med der. Ingen spør om hvorfor jeg ikke har sjefen. Anonym poster: e53702f8797aa5f525a5a9a708dbe77a
Gjest Gudinna Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Tusen takk for svar! Da oppgir jeg en av de andre jeg jobber med som referanse. Og hvis jeg blir spurt sier jeg bare det, at jeg har jobbet mer sammen med den personen jeg har satt opp enn sjefen. Herlig! Gleder meg til den fantastiske følelsen av å levere oppsigelsen! Vedder 1000 kr på at sjefen min kommer til å bli ganske forbanna, og sikkert lei seg. Det er flere enn meg som leter etter ny jobb, så jeg tenker hun skal få slite.. Har søkt på en jobb jeg har VELDIG lyst på, får bare kryssa fingra for at jeg får den 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå