AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er ikke så god på smalltalk, men prøver så godt jeg kan, og vil gjerne bli bedre. På byen ser jeg folk prate og prate og prate i evigheter, selvom de ikke kjenner hverandre. Hva prater de om? Er det kjedelig å prate om skole eller jobb? Føler at på byen skal man prate om noe gøy! Men Er jo ofte skole/jobb samtalene begynner med føler jeg, og så vet jeg ikke hva mer jeg kan spørre om. Anonym poster: 65738f106728913efe00ced657e3e6ad
ærligheten Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Man snakker om alt mulig, og som regel går praten av seg selv, man finner alltid noe å snakke om
Steinar40 Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er ikke så god på smalltalk, men prøver så godt jeg kan, og vil gjerne bli bedre. På byen ser jeg folk prate og prate og prate i evigheter, selvom de ikke kjenner hverandre. Hva prater de om? Anonym poster: 65738f106728913efe00ced657e3e6ad Ja, dette har jeg alltid lurt på også Åpenbart skal det ikke mye til før mange syns noe er interessent eller moro hehe Og i fylla syns en del at absolutt alt er morsomt tydeligvis. Må sikkert være flott å ha det sånn selv om det virker helt hjernedødt på meg
Gjest KateW Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Musikk, bøker, filmer, serier, folk, det man drikker... sånne ting.
Gjest Janus Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Hva prater de om? Hva med å stille deg ved siden av å lytte en gang? Ta notat. 4
Lilac Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Hvordan kan det være interesangt å snakke om skole/jobb? Hvis noen hadde begynt å ta opp det tema som et samtaleemne hadde jeg gått vekk. 1
Gjest BM2 Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Snakke sammen med, på byen? En trenger jo megafon for å ha en dråpe i havet av håp om at ordene kommer frem til mottaker 2
dilletante Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Jeg synes det KAN være vanskelig, og med noen kommer jeg aldri lenger enn til å snakke saklig om jobb og utdanning. Men hvis en prøver seg litt fram med humor, noen felles interesser og kanskje mer personlige ting ("hva er din erfaring med ****?") pleier det med noen å være mulig å prate i timesvis... I det siste har jeg møtt menn via nettdating, og det har vel bare skjedd én gang at det var evig nok med en kaffekopp. Selv om det er få jeg har blitt tiltrukket av.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Jeg bare snakker i vei som jeg gjør med venninnene mine eller kompisene mine jeg. Man merker jo fort om man er på bølgelengde og da går praten av seg selv. 1
HedvigR Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Hvordan kan det være interesangt å snakke om skole/jobb? Hvis noen hadde begynt å ta opp det tema som et samtaleemne hadde jeg gått vekk. Folk har ulike interesser. Jeg synes det er kjempeinteressant å få høre hva folk driver med, de blir ofte så engasjerte da. Hvis de studerer/jobber med noe de virkelig liker selvfølgelig, og da kan de rareste tema innen dette bli kjempespennende. Det er jo en stor del av folk, hva de driver med. Hvis noen spør meg om hva jeg driver med kan det virkelig føre til en samtale. 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Folk har ulike interesser. Jeg synes det er kjempeinteressant å få høre hva folk driver med, de blir ofte så engasjerte da. Hvis de studerer/jobber med noe de virkelig liker selvfølgelig, og da kan de rareste tema innen dette bli kjempespennende. Det er jo en stor del av folk, hva de driver med. Hvis noen spør meg om hva jeg driver med kan det virkelig føre til en samtale. jeg pleier også å spørre om jobb/utdanning/hvor vedkommende har kjøpt skoene sine/om personen har dyr o.l, generelt spørre spørsmål. Folk liker å prate om seg selv.
Gjest Janus Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Jeg bare snakker i vei som jeg gjør med venninnene mine eller kompisene mine jeg. Man merker jo fort om man er på bølgelengde og da går praten av seg selv. Jeg pleier også å spørre om jobb/utdanning/hvor vedkommende har kjøpt skoene sine/om personen har dyr o.l, generelt spørre spørsmål. Folk liker å prate om seg selv. Disse rådene er gull verdt! Folk er ulike og liker å prate om forskjellige ting, så det er ingenting i veien med å prate om utdanning eller jobb, så lenge det er interessant og stemningen er god. Problemet er ofte når det blir veldig alvorlig og man får en følelse av at det er intervju og obligatoriske spørsmål som står på et ark og som personen egentlig ikke bryr seg om. Snakk om ting du faktisk bryr deg om. Ellers er dette ferdigheter som ligger naturlig for enkelte og mindre naturlig for andre, men de kan trenes opp ved å sosialisere seg og snakke med folk overalt. Til slutt bør det nevnes at det faktisk ikke er alle man har kjemi med. Ikke tro at noe er "galt" med deg om du havner i en slik situasjon. Skål og gå videre til neste.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Disse rådene er gull verdt! Folk er ulike og liker å prate om forskjellige ting, så det er ingenting i veien med å prate om utdanning eller jobb, så lenge det er interessant og stemningen er god. Problemet er ofte når det blir veldig alvorlig og man får en følelse av at det er intervju og obligatoriske spørsmål som står på et ark og som personen egentlig ikke bryr seg om. Snakk om ting du faktisk bryr deg om. .... Det er sant, man må teste vannet. Hvis jeg stiller spørsmål om utdanning og jeg merker at den andre ikke engasjerer seg eller svarer unnvikende (sånn som jeg ville gjort om det temaet) så spør jeg heller om noe annet istedet, da dropper jeg hele utdanningsgreia. Samme når folk spør meg spørsmål, typ "hva gjorde du på 18årsdagen din?" Så svarer ikke jeg at "jo nå skal du høre, da var jeg tvangsinnlagt jeg og neddopet og gørr" da svarer jeg heller noe sånt som at kaka var god og jeg fikk mye fint, før jeg bytter tema. Noe av det verste som fins på fest, eller andre sosiale samlinger er når det er super stemning og så er det èn liten rakker som må begynne å snakke om selvmordstankene sine.
Gjest .-L-. Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Alt mulig egentlig. Når jeg først begynner samtalen liker jeg egentlig bare å tulle med et eller annet. Man burde egentlig ikke fokusere så mye på samtaleemnet synes jeg. Er bedre å sørge for at man er i godt humør, har posetiv utstråling osv. Endret 24. juni 2012 av .-L-.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. juni 2012 #15 Skrevet 24. juni 2012 Spør hvordan den andre reagerer på spørsmålene. Man ser fort hva de ikke vil prate om :gjeiper: . som oftes været (hahaha) , felles venner, hvordan det går med den andre, hvor man bor, musikk, konserter, hobby, hva man har gjort før man dro på fest/byen :gjeiper:
Gjest LillaGorilla Skrevet 24. juni 2012 #16 Skrevet 24. juni 2012 Jeg prater om alt mulig og synes det er kjekt! Ingen samtaler er like og jeg har ingen spesielle ting jeg pleier å bygge samtaler på. Ting går av seg selv, og samtalen utvikler seg ulikt alt etter hvem jeg snakker med. Om du synes smalltalk er vanskelig, kan du jo snakke om: - Hva gjør man? Utdanning/jobb trenger ikke være kjedelig. Dessuten får folk mulighet til å snakke om seg selv, noe alle liker og alle synes er lett/komfortabelt. Hvorfor valgte han/hun denne utdanningen? Kom med litt morsomme oppfølgingsspørsmål om du kan. - Spøk om han fulle fyren som prøver å sjekke opp ho i baren, som tydeligvis ikke er interessert. Hva gjør han feil? Hva ville du gjort? - Hvem er man her med? Hvordan kjenner man dem? - Hvor pleier man å gå ut? Skal man videre senere på kvelden? - Har man felles bekjente? Hvordan kjenner man dem? - Hvor er man fra? Da du kun si at der har jeg hørt det er fint/stygt (ja, det funker det og), evt. fortelle at der har du vært og hva du gjorde der. - Hva har man gjort/skal man gjøre i ferien? Hvem med? Åpner for en haug med oppfølgingsspørsmål! - Musikken på utestedet, annen musikk man liker. - Sport, trening, fritidsinteresser Osv. osv Men husk, det viktigste er ikke samtaleemnet egentlig, men at du er åpen og positiv, viser at du hygger deg, har utstråling, og bidrar til en hyggelig samtale. Da kan du egentlig snakke om ALT! (om det er ikke er total mangel på kjemi da)
Gjest Leopard Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Ja, det er kjedelig å legge ut om utdanning og jobb. Jeg kjenner at lungene mine sliter hver gang noen spør om hva jeg studerer/jobber med. Kunne likesågodt tatt med et opptak med responsen min og trykket på repeat. Det er selvfølgelig noe man gjerne vil vite om en potensiell partner, men som en innledningsreplikk? Ellers takk. Snakker om det som faller meg inn, gjerne om cornflakes og hytteturen som ble en katastrofe i fjor sommer.
SemperFi Skrevet 28. juni 2012 #18 Skrevet 28. juni 2012 Musikk, film, andre mennesker, festivaler, artister, byen vi er ifra, rare hendelser, alkohol, morsomme ting som vi har gjort, hobby, trening, sommeren, etc. Utdanning og jobb er 2-3 date ting, men keep it simple når du mingler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå