Gå til innhold

Slanking: Hva savner dere MEST å spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hva dere savner mest og spise og hvordan dere klarer å unngå det? :spise:

Er 25 år og snart 100(!) kilo, å MÅ begynne et bedre liv... NÅ :tristbla: :omg:

Har dere noen tips ?

På forhånd takk :lillesky:

Anonym poster: edb835c35579eae4b646e657ea6e0eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger å ikke unngå det fullstendig, men spare det til én dag i uka. Det å ha én dag som er fullstendig fri for kaloritelling, for så å spise sunt og med færre kalorier resten av uka, gjør at jeg klarer å holde meg sunn. Hvis jeg skulle kutta fullstendig ut hadde jeg nok gått på flere smeller og gitt opp mye før.

Så jeg savner ting som Bamsemums og potetgull i uka noen ganger, men jeg vet at når fredagen kommer kan jeg spise hva jeg vil! :)

Jeg har gått ned i vekt med denne "metoden", selv om det sikkert hadde gått litt fortere å ikke gjøre det. Man veier jo da mer et par dager etter kaloritesten enn det man veide før man heiv i seg alt det usunne.

Men jeg syns det er verdt det, for det gjør at jeg greier å opprettholde en sunn livsstil ellers! :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, glemte en viktig ting over her. Jeg er TS.

Hvordan går dette utover samboere? Blir de påvirket?

Skrevet

Beklager, glemte en viktig ting over her. Jeg er TS.

Hvordan går dette utover samboere? Blir de påvirket?

Samboeren og jeg gjorde/gjør dette sammen. Vi hadde lagt på oss en del "kjæresteskilo" i tillegg til de vi klarte å legge på oss på egen hånd. Så vi trener en del sammen, og vi spiser sunt og passer kalorier resten av uka, mens vi gleder oss til etedag på fredagene!:)

Skrevet

Jeg er dessverre ikke noe prakteksempel selv :flau: Dessverre!

Har blitt noen ekstra kilo etter at vi ble samboere ja. Farlig deilig å ligge på sofaen med godis nå om dagen :sjokkert:

Men det jeg kommer til å savne blir nok: SJOKOLADE og potetstappe, ris og spagetti, elsker det :spise:

Ang samboer: Han er flinkere enn meg,han trener og vil ikke alltid ha godis som meg;) ( Han har også gått opp mange etter at vi flyttet sammen!)

Skal også selv bli flinkere. Så lykke til TS :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner SJOKOLADE!!! Kunne spise flere store plater med sjokolade om dagen! Og holder på å bli GAL når jeg ikke får det! Så har finni ett lurt tips: kjøp en sjokoladeplate som bare er sånn halvgod, og spis EN bit hver dag... Sjokoladesug tilfredsstilt (iallefall bedre enn ikke no) og mye bedre enn å spise masse sjokolade som jeg ville gjort om jeg sprekker.

Tyggis er fint for å holde munnen opptatt med andre smaker..

Anonym poster: a4fa4767baa5d230b0d833a246cd7585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade! :gjeiper:

Jeg vet med meg selv at det er søtsaker jeg sliter mest med. Prøver å spise god frukt og har funnet en del sunn is som faktisk ikke velter kaloriregnskapet. Passer på at jeg alltid har sånt i hus.

Jeg synes egentlig jeg kan spise det meste. Noen middagsretter må man bare justere litt på og bruke andre ingredienser.

Ellers trener jeg mye for å slippe å tenke for mye når jeg er ute med venner e.l. Greit med en skikkelig økt på dagen lørdag.

Forrige uke spiste jeg en hel boks Dream youghurtis på en kveld. Det er nesten 900 kcal. Heldigvis hadde jeg gått skikkelig langt den dagen og tjent inn over 700 kcal på trening. Jeg gikk ikke over grensen på kaloriregnskapet mitt den dagen, og gikk ned en kilo den uken også! Ikke noe jeg skal satse på altså... :gjeiper: Prøver helst ikke spise opp alle treningskaloriene.

Anonym poster: 36169daabb4024005a225a057d3dccfd

Skrevet

Jeg slanker meg egentlig ikke, men prøver å spise sunnest mulig seks dager i uka, for så å ha en dag hvor jeg kan spise hva jeg vil. Har lite søthunger, det jeg må passe meg mest for er rømme/fløte. Har en tendens til å synes at alle middagsretter blir bedre med dett oppi eller som tilbehør... :sjenert:

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg MÅTTE legge om kostholdet pga. irritabel tarm. I starten var det selvsagt tungt da jeg ikke kunne spise verken poteter(eller ting som inneholder potetstivelse), alt som inneholder maisstivelse, alt av frukt, grøn og bær utenom ananas og tomat, laktose, kakaosmør, chili, løk, hvitløk osv osv.

Morro.

Men som med alt annet så er det hva kroppen, eller rettere sagt, hjernen er innstilt og vant med. Etter en stund så savnet jeg ikke noe av det lenger fordi jeg ikke hadde smakt det på så lenge.

Av de tingene jeg kan unne meg(som smågodt og rekechips) så er det noe jeg unner meg ca. en gang i uka. Trenger egentlig ikke å nekte meg selv det da jeg er så pass aktiv og spiser så rent i hverdagene. Har ingn fast spisedag, men spiser noe ekstra de dagene jeg føler jeg virkelig har cravings og det kommer ca. en gang i uka.

Å spise sunt og trene er en vanesak. Man må bare komme inn i rett rutine så kommer resten av seg selv.

Ikke tenk på alt du skal "nekte" deg selv, men alt det gode du skal gjøre for kroppen og helsen din. Livet stopper ikke fordi du starter en sunnere livsstil ;)

Skrevet

Jeg får stadig dette spørsmålet. Jeg har spist LCHF i snart tre år og mange folk synes det er uhørt å holde seg unna poteter, brød, pasta, ris, nudler og alt med sukker og/eller hvetemel. "Hva spiser du da?!? Savner du ikke noe?"

Helt ærlig, så savner jeg ingenting. Potet har jeg aldri likt, og det aller meste annet kan lages lavkarbo.

Det er mange kreative sjeler der ute som klarer å piske opp det utroligste. Jeg har laget flere lavkarbokaker som lavkarbooreokake, lavkarbokvæfjordkake (aka verdens beste), lavkarbosuksessterte, lavkarboostekake, lavkarbobrownie. Og lavkarbopasta, lavkarbopizza, lavkarbolasagne, lavkarbotaco, lavkarbohamburgerbrød, lavkarboris, lavkarbochips, lavkarboboller, lavkarbokarameller, lavkarbobrød, lavkarboknekkebrød, lavkarborisgrøt, lavkarboriskrem, lavkarboiskrem og så videre og så videre. Sjokolade lager jeg selv av kakaosmør, kakaomasse og kakaopulver. Jeg har laget mange ting som vanligvis inneholder sukker og hvetemel som folk ikke tror at er uten dette.

Jeg har lavkarbofri noen helger i året da. For eksempel hvis det er en stor fest eller at jeg er hos Mormor (hun bor såpass langt unna at vi må sove over). Hun sliter med å skjønne hva lavkarbo er, og jeg vil ikke stresse henne med spesialmat. Jeg lager en del mat selv da, og så gjør jeg det beste ut av resten. Jeg spiser ikke brød eller potet bare fordi det er "forventet" når jeg ikke liker det og jeg vet hvor dårlig jeg blir av det. Så når Mormor serverer brød og pålegg, så spiser jeg pålegg og kokte egg. Når Mormor serverer middag, så lar jeg være å spise potet. Det var litt vanskelig å spise sånn noenlunde lavkarbo da hun serverte kompe da...

Skrevet

Etter nok tid slutter man å savne visse varer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner ikke så mye bestemte matvarer, men savner veldig å slippe å være sulten bestandig... Og ja, det går utover kjæresten min og de rundt meg, selv om jeg prøver å unngå det. Jeg har kort lunte når jeg er sulten, kvalm og svimmel...

Anonym poster: 0ac48ba59596d896b54d66956ad83667

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke ty til "superdietter" (superdietter finnes egentlig ikke) og heller legge om kostholdet og aktivitetsnivået? Da slipper man å gå rundt sulten og man får en helt annen form for energi.

Anonym poster: 77173010e15b1fea2912fa5b6b9f32ff

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke ty til "superdietter" (superdietter finnes egentlig ikke) og heller legge om kostholdet og aktivitetsnivået? Da slipper man å gå rundt sulten og man får en helt annen form for energi.

Anonym poster: 77173010e15b1fea2912fa5b6b9f32ff

Jeg vet ikke om det er meg over deg du svarer? Jeg tyr ikke til noen "superdiett", men til sunn kost bestående av masse grønnsaker, belgfrukter, grøvt korn og egg, og litt frukt, nøtter, frø og magre melkeprodukter. Kostholdet mitt er satt opp av lege og ernæringsfysiolog i samarbeid.

Anonym poster: 0ac48ba59596d896b54d66956ad83667

Skrevet

Til tider så savner jeg sjokolade noe helt sinnsykt..... :hjerter::sikle::wow: Men siden det er flere måneder siden jeg spiste det nå, så klarer jeg å holde meg. I begynnelsen så var det skikkelig vanskelig, og ja, det gikk nok litt utover samboeren min ;) Vi sluttet samtidig, og støttet hverandre, skjønt vi var ganske frustrerte begge to :sprettoy:

Hver gang jeg får lyst på goddis så tenker jeg at da går jeg opp i vekt og buksene blir trange. Og det vil jeg jo ikke. Tanken på det er så avskrekkendene at sjokoladenlysten forsvinner... :)

Gjest Pølsa
Skrevet

Sunt kosthold betyr ikke at man skal slutte å spise ting.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri slanka meg på den måten at jeg går rundt og er sulten. Og som regel savner jeg ingen ting, fordi jeg unner meg alt jeg har lyst på.

Det er mye lettere å begynne i den andre enden. Være mer aktiv, drikke mye vann, og passe på å bevege seg med rak rygg, stram mage og spenn i rompa. Bruke muslene aktivt hele tiden. Og ikke kutte ut fett i kosten, for det setter kroppen i sparemodus.

Ikke tenk at du skal slanke deg, tenk at du skal være mer aktiv.

Skrevet

hallooo, hva er det dere spiser egentlig?

Vet dere ikke at dere bare trenger å kutter ut kabohydrater som mel og sukker, og spise alt som ikke er lagd av dette?

Spise fett og proteiner som nøtter, fisk kjøtt, frø og grønsaker, frukt og bær med god sammvittighet.

Du kan spise hva du vil, men du må ikke spise lefse, brød, kake, boller, pizza.

Du kan selvfølgelig lage ditt eget brød, pizza, kake, men at det er lagt av mandelmel, hasselnøttmel eller andre nøttetyper.

Det blir helt feil at man skal sulte seg for å slanke seg, når man kan spise som før, men kutte ut de prosuktene som gjør at man blir feit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ligger denne under Samliv?

Anonym poster: e0a06ba19449ba30968d3d5366843569

• Liker 1
Skrevet

Slanker meg heller ikke, men vil holde vekten så jeg er flink til å spise sunt. Det jeg skulle ønske jeg kunne spise hver dag er uten tvil bakst..boller, croissant, skolebrød..nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...