Gå til innhold

HJELP! Vi skal leie i Oslo.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, da er vi havnet i situasjonen hvor vi skal selge leilighet og leie i Oslo.

Vi har aldri leid før. Jeg tenkte dette var en grei sak, men nå har jeg hørt litt fra andre som virkelig har slitt for å finne noe. Folk som har vært på opptil 10 visninger og fått blankt nei, eller ikke fått noe svar i det hele tatt.

Vi er altså et par, fast jobb, god/grei inntekt. Vi er 27 og 31. Rolige, men dette er jo ikke noe man kan "se" på folk. Men vi virker nok ganske rolige og ordentlige. Men her er greia: vi har en liten hund!! Føler vi er dødsdømt. Hunden er veldig rolig og liten, men jeg tenker at mange eiere slenger igjen døra med en gang de hører "hund". Familiene våres bor her, og de har hunden ganske ofte.

Ellers røyker vi ikke. Vi er interessert i å bo på østkanten, ikke sentrum. 2 roms eller 3 roms i blokk, ikke sokkel. Men hvordan kan vi få til dette? Jeg er skikkelig redd for at vi ikke kommer til å få noe sted å bo :(

Er det noen som har lagt ut annonse på "ønskes leid" på finn? Lurer på om det kan være lurt? Jeg er helt grønn på dette. Hva er det normalt at de spør om?

Er det noen her som leier ut kanskje? Hva må til for at du skulle godtatt en hund? Alle råd og tips er veldig velkomne :)

Anonym poster: c50666d571796010b20fe27cf11847ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro. Det er vanskelig, men ikke så fælt som du tror :) Bare til å ringe rundt og gå på visninger, noe må dere finne. Personlig tror jeg det er lettere å finne en sokkelleilighet til leie som tillater hund enn blokk. I annonsene pleier det og å stå om de tillater dyr eller ikke. Lykke til!

Skrevet

Hvorfor vil dere ikke ha sokkel? Jeg tenker også at det kan være lettere å få hvis dere har hund.

Hvorvidt det er lett eller vanskelig å få tak i noe har kanskje først og fremst å gjøre med hvor mye penger dere er villige til å bruke.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Enig med de to over her.

Og jeg anbefaler absolutt å legge ut annonse selv, og jeg fikk mye lettere "napp" der, enn jeg gjorde på de som lå ute på det åpne markedet.

Fikk tilbud om leiligheter som lå relativt godt under tilbudene på det åpne markedet.

AnonymBruker
Skrevet

legg ut annonse selv. det funker bra. eller så kan dere jo bo i bærum:) ikke langt til oslo:)

Anonym poster: 0d6e77c046e18acef824587dc666945b

Gjest loren
Skrevet

Jeg la ut under ønskes leid i fjor da jeg hadde ønske om å bo nærme en spesifikk bussrute og har barn.

Fikk leilighet til 1000-1500 under det andre betaler i samme område for samme str og standard og jeg har inkl strøm. Har bare god erfaring med å legge ut selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Oi, tusen takk for svar :) Da skal vi legge ut på ønskes leid. Burde man ta med bilde av hunden? Eller ikke si noe om den og heller ta det hvis de ringer?

Vi har hørt så mye dårlige erfaringer fra folk som bor i sokkel. Man bor jo så tett på familien som bor der. Vet om en som ikke fikk ha besøk, en måtte gå ut på veien når hun snakket i telefonen ute etc. En annen sa at det var som å flytte hjemefra igjen da hun fyttet fra sokkel leil. ts

Anonym poster: 7569d25ef66dd560625685ac3d6d656c

Skrevet

Jeg leier gjennom Stiansen Eiendom, privat utleiefirma. De tillater dyr! :)

Bare send inn en søknad på nettsiden deres, skriv inn hva dere ønsker, så får dere tilslag. GENIALT spør du meg. Og ikke så verst på prisen heller. Fikk en ettroms midt på Majorstuen, nesten 40kvm med eget kjøkken og bad til 7500. Sjekka finn, hadde ikke fått rom i kollektiv på samme sted til samme pris en gang!

http://www.stiansen-eiendom.no/

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Høyblokka på Økern tillater dyr om dyret ikke er til sjenanse.

Anonym poster: e258916d5b1b8e0ba151743c373b10f9

AnonymBruker
Skrevet

oi dette ante jeg ikke. Tusen takk folkens :)

Anonym poster: 7569d25ef66dd560625685ac3d6d656c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...