Gjest Poirot Skrevet 8. februar 2004 #1 Skrevet 8. februar 2004 Vi skal leie lokale der vi kjøper både mat og drikke (antakeligvis) av lokalet, mao ikke ha med noe selv. Hva bør man se etter når man titter rundt? Hva bør man spørre om? Når er slike steder åpne for visning sånn generelt sett?
Lullu Skrevet 8. februar 2004 #2 Skrevet 8. februar 2004 Ting vi var nyskjerrige på: Hvor mange gjester kan man dekke til? Hvordan kan man plassere bordene? (E, U osv.) Hva inngår i leieprisen? Service, bestikk, duker, lysestaker, evnt. blomster? Ekstra pris pr. person for oppvask? Hvor kan man evnt. plassere DJ/Band? Dansegulv? Kan man komme fredagen å dekke? Kan gavene stå til søndagen? Når MÅ man avslutte festen? Hvor kan gavebordet stå? Garderrobe gjester? Parkeringsmuligheter? Veldig mye å huske på ja..... Forskjellig fra sted til sted ang. når man kan komme for å se på lokalene. Lykke til!
14062003 Skrevet 8. februar 2004 #3 Skrevet 8. februar 2004 Pass på å signere en kontrakt tidlig hvor alle priser er definert. Vet om flere som noen få uker før bryllupet har fått en telefon med at depositum på mange titusen må betales og at drikke visstnok ikke var med i tilbudet allikevel osv. Vi leide et lokale som lå pent til og kort vei fra kirken. Hadde med alt selv. Så for oss ble det en del praktiske spørsmål. Spør om de har skjenkeløyve. Spør om de kan søke ambullerende skjenkeløyve for dere (om dere vil ha med drikke selv). Spør om totalpris for mat pr. kuvert. Spør om totalpris for drikke pr. kuvert. Spør om "åpningstid". Spør om når dere kan få begynne å pynte (vi fikk lokalet onsdag/torsdag...). Det var det jeg kom på i farta.
Gjest Poirot Skrevet 8. februar 2004 #4 Skrevet 8. februar 2004 Må man dekke og pynte selv når man betaler over 1000 kr per kuvert? Det er jo slikt kjedelig arbeid vi ønsker å slippe.
14062003 Skrevet 8. februar 2004 #5 Skrevet 8. februar 2004 Må man dekke og pynte selv når man betaler over 1000 kr per kuvert? Det er jo slikt kjedelig arbeid vi ønsker å slippe. Vet ikke hva disse stedene gjør, jeg. Dere må nok levere blomster og sånt selv. Jeg hadde ikke overlatt all pynting til selskapslokalet. Litt kontroll vil man da ha selv?
Gjest Poirot Skrevet 8. februar 2004 #6 Skrevet 8. februar 2004 Er ikke så opptatt av å kontrollere alt. Stoler på at en del fancy steder kan slikt bedre enn meg. Jeg er kanskej naiv? Uansett: det er forskjell på å ha med blomster selv og å måtte dekke på.
Murf Skrevet 8. februar 2004 #7 Skrevet 8. februar 2004 Enig med Poirot! Lokalet vårt ordner pyntinga, men vi blir enige først om hvordan. Det er inkludert i leien. Deilig å slippe å gjøre dette selv/ få noen til å gjøre det. Så kan vi gjøre noe annet den dagen. Men for all del, for de som gjør noe moro ut av det sammen med venninner/mødre, moro det og! jeg vil helst slippe.
jea Skrevet 8. februar 2004 #8 Skrevet 8. februar 2004 Der vi skal ha det orner de med pynting ..Vi sier bare hva vi vil ha ... Spørr om alle priser;bar,bonger,sjenkebevilling,musikk,servitører,om dere kan bestille brudekake,borddekorasjoner.. Du ringer og spørr når dere kan komme og se på lokalet,det er jo både på dagtid og kveldstid man kan komme å se på .. Lykke til med valget
Augustbrud02 Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Jeg husker å ha svart fyldig på dette tidligere, så hvis du tar en titt på denne tråden finner du massevis av tips: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?p=263898
April Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Må man dekke og pynte selv når man betaler over 1000 kr per kuvert? Det er jo slikt kjedelig arbeid vi ønsker å slippe. Tror nok de fleste steder gjør det, regner med de også pynter med blomster, bare du gir de et hint ang hvilke farger du vil ha..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå