Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en HTC og sliter med den når jeg er koblet på det trådløse nettet hjemme. Jeg kan surfe, men det er litt ustabilt og treigt.

Det går heller ikke å laste opp bilder til feks Facebook. Da står den bare og jobber. Kommer aldri til mer enn 3%. Har full signalstyrke og sitter ganske nære routeren.

Kobler jeg meg på mobilnettet laster bildene opp på et blunk.

Jeg har ikke problemer med det trådløse nettet på pc.

Hva kan det være? Er det noen instillinger på det trådløse nettet min telefon ikke liker? Har ikke problemer hjemme hos andre.

Endret av Capricorn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdaget noe nytt her. Satt og fulgte med på der det står at den er tilkoblet. Da ser jeg at den hele tiden henter ip-adressen. Det gjør ikke laptoppen.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du trenger å oppdatere programvaren på telefonen.

Anonym poster: 9b6276e704a24f4713cc7583d8f17d0e

Skrevet

Høres ut som du trenger å oppdatere programvaren på telefonen.

Det har aldri fungert. Har oppdatert også.

Skrevet

Er den gammel?

Min telefon hadde lignende problem, og da måtte det byttes ett eller annet inni. Så måtte sende den inn. Dette var en Samsung, dog

Skrevet

Hvis du går inn på trådløst og nettverk > trådløsinnstillinger > avansert (menyknappen).

Der kan du prøve å sette på maksimal wifi-ytelse. Hvis ikke det hjelper kan du endre på ip-adressen der. Du kan også prøve å tillate telefonen via routeren, ved hjelp av MAC adressen, men her kan ikke jeg hjelpe stort, for det kan jeg ikke mye om...

Skrevet

Er den gammel?

Min telefon hadde lignende problem, og da måtte det byttes ett eller annet inni. Så måtte sende den inn. Dette var en Samsung, dog

Den er 1.5 år. Rart tror ikke det er noe galt med den siden den virker på andre nett og mobilnettet. Den liker bare ikke mitt nett :(

Skrevet

Hvis du går inn på trådløst og nettverk > trådløsinnstillinger > avansert (menyknappen).

Der kan du prøve å sette på maksimal wifi-ytelse. Hvis ikke det hjelper kan du endre på ip-adressen der. Du kan også prøve å tillate telefonen via routeren, ved hjelp av MAC adressen, men her kan ikke jeg hjelpe stort, for det kan jeg ikke mye om...

Jeg satt den på maks wifi-ytelse, men det hjalp ikke. Hva forandrer jeg ip-adressen til?

Skrevet

Jeg satt den på maks wifi-ytelse, men det hjalp ikke. Hva forandrer jeg ip-adressen til?

Aner ikke, kanskje noen mer datakyndige kan hjelpe deg. Hvis ikke du får noe svar her kan du alltids gå over til diskusjon.no, pleier å være en del litt mer datakyndige der.

Skrevet

Trikset med mac eller ipadresse er bortkastet. Du får jo forbindelse, men den er dårlig. Kanskje ruteren din er ræva? Men da burde du få problemer med pcen også.

Det kan hende ruteren din bruker en kanal som også naboen din bruker, da vil du få mye interferens. Det kan forklare at nettet på pcen funker greit (som regel bedre antenne på disse), men mobilen får problemer.

Sjekk om du bruker samme kanal som naboen din, med programmet Inssider. Se i manualen til ruteren, for hvordan du setter en permanent kanal på ruteren din.

Skrevet

Trikset med mac eller ipadresse er bortkastet. Du får jo forbindelse, men den er dårlig. Kanskje ruteren din er ræva? Men da burde du få problemer med pcen også.

Det kan hende ruteren din bruker en kanal som også naboen din bruker, da vil du få mye interferens. Det kan forklare at nettet på pcen funker greit (som regel bedre antenne på disse), men mobilen får problemer.

Sjekk om du bruker samme kanal som naboen din, med programmet Inssider. Se i manualen til ruteren, for hvordan du setter en permanent kanal på ruteren din.

Jeg har sjekket kanal og byttet uten at det hjalp. Ruteren skal være bra (Jensen) men mulig den er litt gammel.

Har fullt signal nå, sitter rett ved den. Prøvde også å legge inn statisk ip på mobilen, men det hjelper ikke.

Det virker som det er problemer med å sende ut, ikke inn selv om den er litt treig noen ganger. Skal jeg f.eks kommentere noe på facebook så går det bare noen ganger. Den står bare og jobber. Andre ganger klarer den det ganske kjapt. Bilder har jeg aldri fått lastet opp.

Det er kjempeirriterende og jeg gir meg ikke før jeg finner ut av det.

Må også nevne at gubben ikke er fornøyd med at jeg har tatt nettet flere ganger i dag :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Noen ting du kan prøve:

- Sjekk lease time på DHCP i ruteren. Den bestemmer hvor lenge en IP kan brukes.

- Sjekk at ikke ruteren har et navn som er brukt av andre.

- Skru av og på routeren

- Skru av mobildata når du er på wifi

- Sett wi-fi sleep policy til å ikke koble fra (i advanced wifi settings)

Virker ingen av delene er siste forslag å roote telefonen og bytte til en annen firmware. HTC har hatt diverse problemer med Wifi som aldri har blitt fikset skikkelig.

Anonym poster: 1a6e517c77209aa2378465bceaa8afe3

AnonymBruker
Skrevet

Enda ett: Prøv å bytte hastighet på nettverket (N/G/B).

Anonym poster: 1a6e517c77209aa2378465bceaa8afe3

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk iPad fikk jeg beskjed om at den ikke kom til å virke på trådløs router med mindre jeg hadde en viss styrke/standard (nå husker jeg ikke hva det var selvsagt). Kan det være at du bør oppgradere til ny router?

Anonym poster: 360cfc3c92b0a4a6c521d8a77f1c59e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket kanal og byttet uten at det hjalp. Ruteren skal være bra (Jensen) men mulig den er litt gammel.

:troest:

https://www.google.com/search?q=JENSEN+ustabil+ruter

Jeg hadde pælma dritten ut vinduet og kjøpt en dlink eller linksys.

Skrevet

:troest:

https://www.google.com/search?q=JENSEN+ustabil+ruter

Jeg hadde pælma dritten ut vinduet og kjøpt en dlink eller linksys.

Ja, det ser ut som jeg må det. Ser at Air link har hastighet på 54mbps, mens de nye har 300. Det har vel kanskje litt med problemet å gjøre.

Lurte på å kjøpe denne. Burde vel være bra?

Min lenke

Skrevet

Ja, det ser ut som jeg må det. Ser at Air link har hastighet på 54mbps, mens de nye har 300. Det har vel kanskje litt med problemet å gjøre.

Lurte på å kjøpe denne. Burde vel være bra?

Min lenke

Hastigheten har nok lite å si. 300 får man vel bare om man har utstyr fra samme produsent i begge ender, eller om utstyret støtter 802.11n standarden. Har ikke mobilen din støtte for 802.11n, får du max 54 Mbps uansett. Det er vel heller ustabilitet i en eller annen form du sliter med, siden kanalen på ruteren ikke er problemet. Dlink er vel ok. Linksys blir vel regnet som enda bedre på kvalitet etter det jeg kan skjønne. Denne her bruker jeg, veldig stødig og god, men bare 54 Mbps. Noe mer enn 54 har man uansett ikke behov for, om man ikke skal streame HD video trådløst.

Har du prøvd de andre tipsene som gikk mer spesifikt på mobilen?

Skrevet (endret)

Hastigheten har nok lite å si. 300 får man vel bare om man har utstyr fra samme produsent i begge ender, eller om utstyret støtter 802.11n standarden. Har ikke mobilen din støtte for 802.11n, får du max 54 Mbps uansett. Det er vel heller ustabilitet i en eller annen form du sliter med, siden kanalen på ruteren ikke er problemet. Dlink er vel ok. Linksys blir vel regnet som enda bedre på kvalitet etter det jeg kan skjønne. Denne her bruker jeg, veldig stødig og god, men bare 54 Mbps. Noe mer enn 54 har man uansett ikke behov for, om man ikke skal streame HD video trådløst.

Har du prøvd de andre tipsene som gikk mer spesifikt på mobilen?

Ja, jeg har prøvd alle tips her uten at det hjelper. Det må jo være noe med min ruter siden det fungerer hjemme hos andre og på mobilnettet.

Vil ha dette i orden! Det er så irriterende at ting ikke virker.

Edit: Hvis det er noe galt med min ruter så den blir ustabil så kan det vel hjelpe å kjøpe ny? Eller?

Endret av Capricorn
Skrevet

Nå virker det! Da var det Air Link som ikke var helt i orden. Kjøpte meg D-link og nå går det så det suser her.

Takk for all hjelp :)

Skrevet

Nå virker det! Da var det Air Link som ikke var helt i orden. Kjøpte meg D-link og nå går det så det suser her.

Takk for all hjelp :)

:tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...