Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det rart? de kan gjøre hva de vil og bare be gud om tilgivelse, De tror ikke på helvete uansett,så der kommer de ikke. For lett å slippe unna.

De som tror på helvete er jo pissredde alt,og ateisten har ingen å få tilgivelse fra,de vet at de må leve med det,så derfor prøver de å holde ren samvittighet.

Synd at det er så lite liv i religions-diskusjoner på KG,hadde vært morsomt å høre folk sine meninger

Anonym poster: 9f559e48f6ceca1f19c8d74840981131

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nok et bevis på at mange kriminelle har lav IQ.

Anonym poster: 017e57d83febc0db07e4d5226cbeb944

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Er det rart? de kan gjøre hva de vil og bare be gud om tilgivelse, De tror ikke på helvete uansett,så der kommer de ikke. For lett å slippe unna.

De som tror på helvete er jo pissredde alt,og ateisten har ingen å få tilgivelse fra,de vet at de må leve med det,så derfor prøver de å holde ren samvittighet.

Synd at det er så lite liv i religions-diskusjoner på KG,hadde vært morsomt å høre folk sine meninger

Anonym poster: 9f559e48f6ceca1f19c8d74840981131

For å tro på himmelen må du vel tro på helvete også...?

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Men de som tror på himmelen er jo kristne, burde ikke de oppføre seg bra ?

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Men de som tror på himmelen er jo kristne, burde ikke de oppføre seg bra ?

Nå er det ikke bare Kristne som tror på himmelen. Og Kristne har jo den unnskyldingen at de bare kan be Jesus om tilgivelse så er alt bra.

Gjest Lady Di
Skrevet

Folk som tror på himmelen er mer kriminelle enn andre, mens de som tror på helvete begår færre forbrytelser, viser ny undersøkelse.

http://www.abcnyhete...inelle#comments

:fnise: Himmelen? Det er jo ikke himmelen de tror på.. :fnise:

Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym2010
Gjest Candy Pie
Skrevet

Et kjent sitat låter omtrent slik:

Med eller uten religion kan man ha gode mennesker som gjør godt og onde mennesker som gjør ondt. Men for å få gode mennesker til å gjøre onde handlinger trengs religion.

Kristne kan gjøre akkurat som de vil og likevel komme til Himmelen. Ifølge kristendommen vil for eksempel Breivik tilbringe evigheten i Paradis sammen med Gud og Jesus. Man trenger ikke å gjøre godt, for det gode man gjør er irrelevant på dommens dag. Mens for ateister lønner det seg å handle godt, for de må høste frukten av sine handlinger her og nå. Kristendommen skaper ikke et ønske om å gjøre verden bedre, tvert imot: Bibelen sier at det skal bli forferdelige tilstander før Jesus kommer tilbake for å redde verden... så dem som håper at Jesus kommer tilbake snart må også håpe at verden blir et stadig verre sted enn den er nå. Absolutt ikke en god religion for menneskehetens fremgang.

Såpass, ja :P

Religion er i grunn litt interessant, bare synd det er så mye å sette seg inn i !

Selv så tror jeg ikke på himmelen, ikke helvete heller. Og heller ikke gud.

Men kan bli litt engstelig alikevel for at det KANSKJE er sånn at ikke-kristene havner i helvete. Mener da selv hvert fall at ikke jeg fortjener å brenne i all evig tid...Ingen gjør det, selv ikke Breivik...

Det virker bare så fjernt alt sammen. Jeg vet ikke jeg...men jeg klarer bare ikke å tro at gud og Jesus eksisterer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym2010

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...