Gå til innhold

Effekt av trening?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på hvilken effekt min "trening" har (velger helst å kalle det noe annet enn trening, men mangler ord akkurat nå... jeg trener jo ikke - jeg bare gymmer eller noe sånt...)

Siden jeg er en skeptiker, er jeg redd min mer eller mindre utpregede forfengelighet lyger for meg, og forteller at det er mer enn nok, og at nå kan jeg trappe ned noen dager, og spise masse mer - i alle fall sjokolade osv. (Eller motsatt, at jeg må trene enda mer hvis det skal hjelpe, og sultefòre meg...og at alt det jeg driver med er nyttesløst...)

Turer: 30-60 minutter "raskt" 4-5 ganger i uka.

Gym: 30-45 minutter på stuegulvet (mage, rygg, armer, lår, rumpe, pluss strekk og tøy) - 3 - 7 ganger i uka. (3-5)

Ski: cirka 1 - 1,5 time i uka.

Hm. For mye er det neppe - men jeg har ikke ambisjoner om annet enn å røre meg litt, og kanskje gå ned par kilo i samme farta. Er 38 (år), og vil gjerne bli der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med såpass mye (og variert) mosjon har du de beste forutsetninger for å stramme opp kroppen og gå ned noen kilo. Men det forutsetter at du ikke "kompenserer" med mer snop og usunn mat. :wink: Spiser du sunt og ikke for mye godteri og fet mat bør du merke effekt ganske raskt. Hvis du ikke gjør det ville jeg sett nærmere på kostholdet om du får i deg mye "skjulte" kalorier (dressing på salat, mye smør på brød osv.).

Lykke til! :D

Skrevet
Er 38 (år), og vil gjerne bli der...

:D :D jeg har erfart at det er lettere å holde vekta enn alderen :D

Skrevet

Ingen dressinger eller feite sauser eller majones. Mye sjokolade av og til... (Med par ukers mellomrom, men mye - så jeg spiser sjokolade som tilsvarer at jeg skal legge på meg ett kilo i måneden - grøss - men har ikke gjort det...)

Ganske mye vaffelkaker med masse smør i røra... (men har latt være å lage i det siste)

Ganske stort inntak av boller når jeg baker. (Har sluttet å bake...)

I helga har jeg forresten ikke rørt meg, merker det. Må vel ut og ta frem skiene, men det er halv meter med puddersnø som ikke bærer... kjempetungt for bena, må nesten bære skiene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...