Gjest tantenipsy Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Har nå bestemt meg for å erstatte alle produktene mine på badet, med produkter som ikke er testet på dyr. Body Shop har jeg hatt et nært forhold til i mange år, og dusjhylla er da også full av velduftende dusjesåper derfra. Elsker også fuktighetskremene deres, så kroppen er sikret dyrevennlig kosmetikk for framtiden. Til håret har jeg funnet fantastisk shampo og balsam fra Green People. Men ansiktet er det verre med.. Har falt for sminkeproduktene fra Fedora Minerals. Elsker primeren, fuktsprayen, pudderet, rougen, lip-glossen, øyeskyggen og eyelineren! Maskaraen deres er derimot total fiasko. Verste maskaraen jeg noensinne har prøvd å sminke meg med, den var virkelig sminkeverdens svar på "keiserens nye klær". Etter å ha "lagt på maskara" i 20 min var jeg sliten i hånda, og vippene var like blasse som før:-( Så jeg prøvde maskara fra Body Shop,"Define & Lenghten mascara". Den var noe bedre, men jeg savner fortsatt skikkelig Max Factor-kvalitet, med maskara som legger masse igjen på vippene med bare et strøk, og som virkelig SYNES! Og så var det ansiktsrens/make-up fjerner. Kjøpte Green Peoples ansiktsrens, den uten duft. Den luktet behagelig (nesten ingenting), og føltes behagelig på huden, men jeg syntes den fjernet make-upen dårlig, og at den etterlot en "hinne" på huden. Huden føltes derfor ikke helt ren etterpå. Følte behov for å bruke hudvann etterpå for å få porene helt rene, og det vil jeg helst slippe. Så spørsmålet er: Er det noen som har en supergod mascara å anbefale, som ikke er testet på dyr? Og en supergod ansiktsrens, som fjerner sminken og etterlater huden helt ren? Blir superglad om noen her inne har gode produkter å anbefale:-) 5
Nuffen Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Så herlig å høre at du vil gå over til å bruke dyrevennlige produkter!!! Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg produktene til Bobbi Brown! De har alt mulig, og jeg har sverget til det i mange år fordi jeg synes absolutt alt er så fantastisk. De har også favorittmascaraen min EVER, som heter "Everything Mascara". Den må du bare prøve :-) . Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Så utrolig bra! Jeg bruker ansiktrens og kremer fra MD Formulations. Ellers er mange fornøyde med REN. Bruker servietter fra Simple, og sminkefjerner fra Derma-E. De fleste sminkefjernere gjør jo at man trenger en rens etterpå.. Maskara sliter jeg litt med selv. Bruker clinique og Isadora sin volummaskara litt om hverandre, men kommer jo an på hvordan vipper du har, og om du ønsker lengde eller volum. Ellers bruker jeg (for andre som ønsker div dyrevennlige produkter): Eyeliner fra Isadora. Foundation og øyenskygge fra EM. Concealer fra Clinique. Vaskemiddel, oppvaskmiddel osv fra Ecover, Sonett, Unik og Rema 1000. Tannkrem fra Flux eller KissMyFace. Fluorskyll fra Flux. Shampoo og balsam fra Giovanni. Hårkur fra Alterna Bamboo. Lipgloss fra Alba Botanics og Lipfusion. Håndkrem fra Weleda. Anonym poster: d4309222efaaaf1ab56ff1dadcd6efa5 1
DesertRose Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 (endret) En rens jeg er godt fornøyd med er Origins sin Checks and balances frothy face wash. Endret 24. juni 2012 av DesertRose
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Meg over. Nuffen: hvor kjøper du BB? TS: vil ellers anbefale deg å sjekke ut iHerb om du er ute etter noe spesielt. Anonym poster: d4309222efaaaf1ab56ff1dadcd6efa5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 http://www.marykaynorway.no/ mary kay tester ikke på dyr, og har ikke gjort det tidligere heller de har alt av hudpleieprodukter og sminke -unntatt shampoo/balsam/kur du får prøve produktene før du kjøper Anonym poster: 2961f1239a81447221be7036950e18d5 1
Elliez Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Isadora har mange bra mascaraer, bl.a Big Bold. GOSH (selges på VITA) har også mange :-) Simple sine renseservietter? De har også ansiktsrens, toner og skum + makeup fjerner. Jeg syntes de er kjempe gode. Svir ikke og tar vekk til å med vannfast mascara!
Tibbie Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Vaskemiddel, oppvaskmiddel osv fra Ecover, Sonett, Unik og Rema 1000. Anonym poster: d4309222efaaaf1ab56ff1dadcd6efa5 Åååh, tester ikke vaskemiddlet fra Rema 100 på dyr? Så bra! Billig OG moralsk riktig. Me likey
Armitage Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Har nå bestemt meg for å erstatte alle produktene mine på badet, med produkter som ikke er testet på dyr. Body Shop har jeg hatt et nært forhold til i mange år, og dusjhylla er da også full av velduftende dusjesåper derfra. Elsker også fuktighetskremene deres, så kroppen er sikret dyrevennlig kosmetikk for framtiden. Til håret har jeg funnet fantastisk shampo og balsam fra Green People. Men ansiktet er det verre med.. Har falt for sminkeproduktene fra Fedora Minerals. Elsker primeren, fuktsprayen, pudderet, rougen, lip-glossen, øyeskyggen og eyelineren! Maskaraen deres er derimot total fiasko. Verste maskaraen jeg noensinne har prøvd å sminke meg med, den var virkelig sminkeverdens svar på "keiserens nye klær". Etter å ha "lagt på maskara" i 20 min var jeg sliten i hånda, og vippene var like blasse som før:-( Så jeg prøvde maskara fra Body Shop,"Define & Lenghten mascara". Den var noe bedre, men jeg savner fortsatt skikkelig Max Factor-kvalitet, med maskara som legger masse igjen på vippene med bare et strøk, og som virkelig SYNES! Og så var det ansiktsrens/make-up fjerner. Kjøpte Green Peoples ansiktsrens, den uten duft. Den luktet behagelig (nesten ingenting), og føltes behagelig på huden, men jeg syntes den fjernet make-upen dårlig, og at den etterlot en "hinne" på huden. Huden føltes derfor ikke helt ren etterpå. Følte behov for å bruke hudvann etterpå for å få porene helt rene, og det vil jeg helst slippe. Så spørsmålet er: Er det noen som har en supergod mascara å anbefale, som ikke er testet på dyr? Og en supergod ansiktsrens, som fjerner sminken og etterlater huden helt ren? Blir superglad om noen her inne har gode produkter å anbefale:-) The Body Shop er eid av L'oreal, bare så du er klar over det. 3
Armitage Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Så herlig å høre at du vil gå over til å bruke dyrevennlige produkter!!! Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg produktene til Bobbi Brown! De har alt mulig, og jeg har sverget til det i mange år fordi jeg synes absolutt alt er så fantastisk. De har også favorittmascaraen min EVER, som heter "Everything Mascara". Den må du bare prøve :-) . Lykke til! Bobbi Brown er eid av Estee Lauder. De eier også MAC, Avon, clinique og mange flere. Estee Lauder har nettopp begynt å markedsføre sine produkter i Kina og for å få lov til dette så har de måtte gå med på å teste produktene sine på dyr. Siden dette er påkrevd ved loven i Kina. Peta har derfor fjernet dem fra sine lister over godkjente merker. Min lenke Min lenke Endret 24. juni 2012 av Armitage
Armitage Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 (endret) http://www.marykaynorway.no/ mary kay tester ikke på dyr, og har ikke gjort det tidligere heller de har alt av hudpleieprodukter og sminke -unntatt shampoo/balsam/kur du får prøve produktene før du kjøper Anonym poster: 2961f1239a81447221be7036950e18d5 Mary Kay er nok desverre ikke dyrevennlig noe mer. Sjekk linken i forrige innlegg. Endret 24. juni 2012 av Armitage
Gjest BabyBlue Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Både MAC og Urban Decay er ikke lenger dyrevennlig. Tror det kommer av at kinesiske myndigheter krever at all kosmetikk må testes på dyr, noe som førte til at mac og urban decay kom snikende etter for å spare penger og produsere ting raskere. Du kan lese om det på Petasin hjemmeside, og kan samtidig få en titt på enliste over produkter som blir testet på dyr i samme slengen. Jeg kan i hvert fall anbefale bronzeren til too faced (chocolate soleil). Den er fantastisk! : D
Gjest BabyBlue Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Og innenfor hudpleie tester decleor ikke på dyr, et merke jeg har brukt i noen år nå og som jeg har kjempegod erfaring med. Eneste minuset er prisen, men kan tipse deg om DENNE rensen som ikke er så forferdelig dyr på feelunique. Og innenfor mascara har jeg hørt mye godt om DENNE
Lilac Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 Alle vet vel om denne siden. Alikevel: http://www.dyrevern.no/kampanjer/dyretesting/ikke_testet_pa_dyr 1
Nuffen Skrevet 24. juni 2012 #15 Skrevet 24. juni 2012 Bobbi Brown er eid av Estee Lauder. De eier også MAC, Avon, clinique og mange flere. Estee Lauder har nettopp begynt å markedsføre sine produkter i Kina og for å få lov til dette så har de måtte gå med på å teste produktene sine på dyr. Siden dette er påkrevd ved loven i Kina. Peta har derfor fjernet dem fra sine lister over godkjente merker. Min lenke Min lenke NEI, NEI, NEI! Dette er jo helt forferdelig ! Huff, har ikke ord, jeg... Føler meg ført bak lyset. Her har jeg handlet kosmetikk med verdens beste samvittighet, og så kommer dette for en dag... Dette må jeg finne ut mer om. Én ting er jo produsenter som alltid har testet på dyr, men noe helt annet, og nesten enda mer avskyelig, er det når de i utgangspunktet har vært dyrevennlige, og så skifter de side . Snakk om å gå bakover i utviklingen! Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! 2
Elliez Skrevet 24. juni 2012 #16 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Åååh, tester ikke vaskemiddlet fra Rema 100 på dyr? Så bra! Billig OG moralsk riktig. Me likey Alt fra merket Softstyle tidligere Landlord er dyrevennlig. De selger jo q-tips, bomullspads og alt! Genialt Endret 24. juni 2012 av Elliez 1
Gjest tantenipsy Skrevet 24. juni 2012 #17 Skrevet 24. juni 2012 Åh, tusen takk! Føler meg helt overveldet, for en super respons:-) Ser jo at det finnes ganske mange produkter som ikke er testet på dyr, supert! Kjempeskuffet over at Body Shop er eid av Loreal:-( Men det betyr vel ikke at Body Shop sine produkter er testet på dyr? Men ser jo dobbeltmoralen i det... Sist jeg var innom Body Shop ble jeg oppfordret til å skrive under på en kampanje mot testing på dyr. Og så er de eid av et selskap som tester på dyr! Vel, nok om det. Takk for alle tips og lenker til sider med kosmetikk og lister over trygge produsenter! Skjønner at det nå ikke skal være noe problem å jåle seg med god samvittighet Og så flott med de produktene fra Rema 1000! Her skal oppvaskmiddel og tannkrem også byttes, ser jeg. Igjen; tusen takk jenter!
Gjest tantenipsy Skrevet 24. juni 2012 #18 Skrevet 24. juni 2012 Isadora har mange bra mascaraer, bl.a Big Bold. GOSH (selges på VITA) har også mange :-) Simple sine renseservietter? De har også ansiktsrens, toner og skum + makeup fjerner. Jeg syntes de er kjempe gode. Svir ikke og tar vekk til å med vannfast mascara! Tester ikke Isadora på dyr? Fant dem ikke på JA-lista til Peta, er de eid av et annet firma? Hvis det stemmer at Isadora er dyrevennlig, så er jo det kjempegode nyheter, liker flere av maskaraene deres godt:-)
Gjest tantenipsy Skrevet 24. juni 2012 #19 Skrevet 24. juni 2012 Alle vet vel om denne siden. Alikevel: http://www.dyrevern.no/kampanjer/dyretesting/ikke_testet_pa_dyr Føler meg skikkelig teit her, men jeg visste ikke om hverken denne eller Peta sin side.. Men nå som jeg vet det er det jo straks mye lettere å shoppe kosmetikk og andre husholdningsprodukter:-)
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #20 Skrevet 24. juni 2012 Finner ikke MoroccanOil på noen av listene. Ser på hjemmesiden til MoroccanOil at de ikke tester på dyr, noen som vet om dette er bekreftet av Peta eller noen andre organisasjoner? Anonym poster: ca540f956d40a1041fbac4eff9088e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå