Gå til innhold

Når er barnet for stort til å dele rom med foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med et barn, for tiden bor vi i en toroms leilighet.

Økonomien er der at vi får ikke flyttet på en stund, (snakk om ca 2 år til jeg er ferdig med studier) og vi deler derfor soverom.

Når tenker dere barn er for store til å dele soverom med foreldre?

Anonym poster: c01bffaf5e8cbd5e795cceedff4c26ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er der ikke en absolutt grense. Jeg tenker at dersom økonomien ikke tillater det enda, så er det som regel greit. Spesielt med tanke på at holder på med utdannelse og sånne ting.

Hadde reagert mer om barnet var noen år og sov sammen med foreldrene selv om de har mulighet for eget rom.

Anonym poster: 776d438da0d30b7dd957d983f3b1fc0b

• Liker 4
Skrevet

Vi har også en toroms. I begynnelsen sov vi i stua og barnet på soverommet. Siden barnet aldri lekte på rommet og våknet og kom til oss hver gang vi la oss. Så flyttet vi sengen vår inn på rommet. Sengen til barnet er der fortsatt og vi har sengen for oss selv:D barnet er 2,5år så ikke veldig gammel.

Jeg tror jeg ville sagt 10-11år, da er man for stor til å dele rom med foreldrene sine. Men av og til må man pga økonomi og da er det bare sånn! 2 eller 16 har ingenting å si:)

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet selv sier at det ønsker seg eget rom, kanskje? :)

Anonym poster: 0d89e46aee5163da8717d7cc7fe5e1f9

• Liker 1
Skrevet

Når barnet tydelig viser at h*n er ukomfortabel med det bør du begynne å se etter noe større! Tenk på alle familiene her i verden som bor på ett rom, der alle bare må sove.

Gjest loren
Skrevet

Jeg har litt samme situasjon som deg, er ferdig med skolen til våren, men har ikke råd til noe større før den tid.

Inntil videre deler jeg og guttungen på snart 5 rom, om han viser at han ikke liker det må jeg se om det finnes andre løsninger (sovesofa på stua osv) men pr nå har vi det fint som vi har det :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi delte soverom i en toroms til barnet var ti år. Det var innredet som hans rom, men jeg sov også der. Vi hadde køyesenger. Funket helt fint, det.

Anonym poster: af2ec8743b5b48b57f2d521ee451c315

Skrevet

Når barnet begynner på skolen.

Gjest Regine
Skrevet

Når barnet begynner på skolen.

Fordi ??

Skrevet

Fordi ??

Fordi overgangen til skolealder er et stort hopp ift barns mentale utvikling. Av hensyn til behov for både ro pg privatliv, synes jeg barnet skal ha et eget rom å trekke seg tilbake til, helt fritt for andre mennesker.

Dessuten av hensyn til at det da blir vanligere å ha med andre barn hjem for å leke, og det å "vise frem rommet sitt" er en viktig brikke i spillet som bygger vår sosiale identitet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss så var hun for stor når hun rundet 5 måneder.. Heldigvis hadde vi et knøttlite rom som hun kunne flytte til :)

Anonym poster: 417bd48a5b16148d7f667bc6624f8bd0

AnonymBruker
Skrevet

Vi delte soverom i en toroms til barnet var ti år. Det var innredet som hans rom, men jeg sov også der. Vi hadde køyesenger. Funket helt fint, det.

Hvordan organiserte dere overnattingsbesøk?

Anonym poster: 65f6092ea464e5e1372e1342df602e80

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan organiserte dere overnattingsbesøk?

Anonym poster: 65f6092ea464e5e1372e1342df602e80

Vi hadde en dobbel sovesofa på stua.

Skrevet

Ei jeg kjenner delte rom (og dobbeltseng) med mora til hun var rundt 10 eller eldre, pga plassmangel. Det var aldri noe problem å være på besøk hos henne, heller ikke å leke på rommet. De hadde ett soverom som de måtte dele, det var bare slik det var. Jeg mener å huske at jeg var en smule misunnelig på henne som fikk sove sammen med moren sin hver eneste natt :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...