Gå til innhold

Overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi feirer bryllup i hjembyen min, og de fleste er derfor tilreisende, både slekt og venner. Mamma ordner med endel privat overnatting (gratis), men noen blir boende på det stedet vi skal ha bryllupet.

Er det vanlig å betale overnatting for familie og venner?

Er det frekt å be om betaling fra venner? Evt slekt?

Vi blir 50 gjester, og det blir himla dyrt hvis vi må betale alt!

M

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste har vel råd til å betale overnatting for alle. Jeg hadde tatt helt for gitt at jeg selv måtte betale overnatting om jeg ble bedt i bryllup et sted. Tror ikke folk reagerer negativt på det.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er vanlig å betale overnatting for gjestene sine. De (fleste) er da voksne folk som klarer seg sjøl? Vi legger ved et ark med praktisk informasjon med bl.a. forslag til overnattingstilbud i flere prisklasser, så får folk fikse sjøl.

Skrevet

tror ikke det er vanlig å betale overnatting for gjestene. Hos oss blir alle gjestene langveisreisende og regner med at de fleste kommer til å overnatte der hvor vi skal ha festen (vi har fått et veldig bra tilbud på overnatting til gjestene). I invitasjonen kommer vi til å ha veibeskrivelse (kart) og beskrivelse av stedet + henvisning slik at de selv kan bestille overnattingen. Vi betaler ikke for dem!

Skrevet

Regner forsåvidt med at vennene betaler selv, for det har jeg gjort i de bryllupene jeg har vært i. Men nær slekt?

Hvordan ser dere på å bo privat?

M

Skrevet

Vanlig å bo privat hvis det er plass hos slekt og venner. I hvert fall har jeg gjort det der det har vært naturlig - men det er også ting vi i så fall har avtalt selv. Ikke brudeparets ansvar, altså!

Skrevet

Bo privat: helt ok, bare man slipper sovepose på gulvet til vilt fremmede. Nær familie får ihvertfall betale selv :blunke:

Skrevet

Nei, sovepose kommer ikke på tale! :ler:

Skrevet

Vi snakket med et hotell i nærheten der vi skulle ha festen og fikk ordnet en god pris, vi. Så skrev vi i invitasjonene: "For overnatting anbefales Xxx Hotel Xxx, tlf.: xx xx xx xx. På grunn av stor pågang aktuelle helg, anbefales det at bestilling blir gjort snarest mulig.". Vi hadde toastmaster sovende i vårt hus, da han og kona kom fra andre enden av landet. Mange tok inn hos venner og bekjente og noen kjørte gladelig en time eller to. Så vi endte opp med at ingen ville ha overnatting på hotell.

Skrevet

I et bryllup jeg var i var de fleste tilreisende. Selskapet ble holdt på et hotell og brudeparet hadde inngått avtale om pris for sine gjester, som vi selvfølgelig betalte selv. Tenkte ikke tanken på at de skulle betale for meg engang!

I tillegg hadde de lista opp alternative overnattingssteder i innbydelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...