Gå til innhold

Dere som har kjøpt ting på ebay fra Asia...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt en del ting i ønskelisten på ebay. De fleste tingene er fra Asia. Jeg reiser på ferie om 4 uker og lurer på om det er risikabelt å bestille noe i tilfelle det kommer når jeg er på ferie... Tenk hvis de kommer på døren min når jeg ikke er hjemme. Sender de varen tilbake da? Håper så klart det kommer innen 4 uker da :)

Er litt nybegynner på dette...

Anonym poster: 861e1d9bb2ea10a1782623c62cfcd5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor dyr frakt er det?

Dersom tingene er veldig billige, så blir det som oftest sendt med vanlig brevpost.

Skrevet

viss det er små ting kommer dem jo i postkassen. men viss de er noe stort og det kommer til posten har du 2 uker på å få hentet det!

Skrevet

De kommer ikke på døren med varene dine, det har jeg aldri opplevd. Som regel har jeg valgt det billigste fraktalternativet, og da havner de enten rett i postkassen eller på postkontoret. Jeg ville ikke ha bestilt nå. Noen ganger får jeg ting innen 2 uker, andre ganger har det tatt en måned. Om du ikke henter varen på postkontoret tidsnok blir pakken returnert.

Skrevet

Jeg har bestilt veldig mye fra asia og har opplevd at tingene for det meste kommer 2 uker etter jeg har bestilt :) De kan komme tidligere, eller senere, men som oftest tar det rundt 2 uker.

Bestiller du små ting så kommer de rett i postkassa, hvis det er større ting får du vanligvis en hentelapp. Hvis det blir sånn at du får en hentelapp i posten når du er borte så har du en frist på 2 uker til å hente pakken. Så hvis du skal være borte i 2 uker eller mindre så ville jeg nok regne med at det går greit om en pakke kommer når du er borte.

Men jeg tror nok ikke det vil ta 4 uker før de kommer om du bestiller idag!

Men hvis du har uflaks og en pakke kommer akuratt sånn så du ikke får hentet den etter 2-ukers fristen, så blir den sendt tilbake ja. Men det er vel noen sånne greier påposten at de kan ta vare på posten din for deg en periode? Hør med de, eller se om du finner noe info på posten.no

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode og raske svar! Tenkte ikke på at det sikkert blir sendt som brev. Det meste jeg så på var små ting, så regner med det går greit. Venter til etter ferien med de større tingene.

Gleder meg til det kommer :)

Anonym poster: 861e1d9bb2ea10a1782623c62cfcd5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...