Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har i ca. en måned røytet noe helt enormt! Håret har ikke blit tynnere eller noe, men fortsetter det slik kommer jeg til å være skala i slutten av sommerferien. Det synes kanskje ekstra godt siden jeg har mørkt hår, men når jeg drar hånda gjennom håret drar jeg nok ut dagsmengden for røyting på en og samme gang. Mangelstoffer har jeg tenkt på, men da jeg var hos legen for drøyt 3 uker siden fikk jeg beskjed om at jeg har mangel på d-vitamin, noe jeg tar piller for nå, så det er utelukket. Så jeg aner ikke hva det er da jeg både trener og har et helt normalt, sunt kosthold :lete:

Noen tips? Er det den såkalte "røytefasen" som slår inn ca. hvert 7 år, eller må jeg bytte shampoo? Kanskje b-vitamintilskudd er noe å vurdere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tenker at tre uker er litt for kort tid for å rette opp d-vitaminmangelen jeg:-) Bortsett fra det vet jeg ikke om d-vitamin har virkning på hår

Anonym poster: 7ef209bfe8a8ac1319a10d59d0955b33

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Man har naturlige røytefaser ja :) Med mindre det vises på håret, ville jeg ikke vært spesielt bekymret ;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar, får håpe det går over :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sånn periode jeg også nå i vinter. Og da så ille at håret ble veldig tynt. Ble rimelig skremt tilslutt. Det som hjalp var en kombinasjon av vit B kompleks og den sjampoen Nisim har mot håravfall. Brukte ikke balsamen. Det utrolige var at etter 3-4 ganger sluttet det helt å falle hår av og det har holdt seg like bra siden. Det er forsøket verdt iallfall.

Anonym poster: 40302354a75fc3ba9bafbf998c4edf34

Gjest BabyBlue
Skrevet

Åh, jeg vil ikke ha tynt hår :trist: Skal kjøpe en ny runde b-vitaminer igjen og håpe på det beste!

Skrevet

Hvis det er ekstremt og ikke ser ut til å forsvinne etter 2 mnd ville jeg gått til legen.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis det er ekstremt og ikke ser ut til å forsvinne etter 2 mnd ville jeg gått til legen.

Ja, det tenkte jeg også på :-/ Kan også være en bivirkning fra isotretinion kuren jeg gikk på, og HÅPER at det ikke er noe permanent. Da legger jeg meg ned i fosterstilling og dør :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...