AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Fant en flått på hunden min, og den satt fast ved låret på bakbeinet der. Prøvde å få den ut, men hunden min har fryktelig tjukk pels akkurat der, så akkurat når jeg fikk tak i flåtten - så reiv jeg bare av kroppen! Så nå er huet fast der og jeg får den ikke ut! I tillegg, når jeg holdt på å fjerne flåtten, så begynte tispa mi å plutselig sikle noe forferdelig, akkurat som hu spyttet... og så skummet hun noe veldig! Men dette gikk over med en gang vi kom inn fra verandaen og roet oss litt. Nå ligger hun å sover... Er så mye forskjellige meninger her på nett om hva man skal gjøre med flåtten... noen sier så lenge kroppen er borte så er den ikke skadelig lenger, da vil kroppen til hunden støte ut hodet om 1-2 dager.... og noen sier man MÅ få med alt! Hva er riktig her?? Har aldri vært i en sånn situasjon før, for har alltid fått ut hele flåtten. Og dette med spyttinga og skumminga gjorde meg veldig redd! Noen som vet hva dette kan være? Anonym poster: 571dd0c250220968f99095b8ddfa9ac2
Wanita Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Sønnen min hadde flått for litt siden og da var den enda så liten at jeg ikke klarte å ta den med sånn løkketing, så ringte legevakta bare for å høre da dette er den første flåtten jeg noen gang har sett. Og sykdommen som flåtten kan bære sitter i kroppen, og det var ikke farlig om hode satt igjen. Så da stoler jeg på det
Gjest Bobler Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 La den være, den går av etterhvert. Hun siklet/skummet nok av stress. Har nok ikke noe med flåtten å gjøre Anbefaler deg å kjøpe enten denne og denne. Har alltid fått med alt på flåtten, og jeg har tatt en del flått opp igjennom årene
Villat Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 TIPS ANG FLÅTT! Ta på SMØR(f.eks Hjerte Go smør eller noe sånnt), fordi da får flåtten ikke til å puste! Det gjør det enklere for å få med hele delen av den. Bruk helst pinnsett! Også må du passe på å følge med på selve bittplassen, fordi blir det er rød ring rundt selve såret, dra til legen med engang! : )
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 TIPS ANG FLÅTT! Ta på SMØR(f.eks Hjerte Go smør eller noe sånnt), fordi da får flåtten ikke til å puste! Det gjør det enklere for å få med hele delen av den. Bruk helst pinnsett! Også må du passe på å følge med på selve bittplassen, fordi blir det er rød ring rundt selve såret, dra til legen med engang! : ) Nei, nei, det der er bare tull! Sånt kan forsinke fjerningen av flåtten, med større risiko for sykdomssmitte som resultat. Riktig redskap for å fjerne flåtten, det er det viktigste. Og får man fjernet den innen et døgn er risikoen for smitte liten. Anonym poster: d2d721387daf880f7435920f668220d8 2
Sugerøret Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 TIPS ANG FLÅTT! Ta på SMØR(f.eks Hjerte Go smør eller noe sånnt), fordi da får flåtten ikke til å puste! Det gjør det enklere for å få med hele delen av den. Bruk helst pinnsett! Også må du passe på å følge med på selve bittplassen, fordi blir det er rød ring rundt selve såret, dra til legen med engang! : ) Fullstendig skiveBOM! http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1345764.ece
Villat Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Nei, nei, det der er bare tull! Sånt kan forsinke fjerningen av flåtten, med større risiko for sykdomssmitte som resultat. Riktig redskap for å fjerne flåtten, det er det viktigste. Og får man fjernet den innen et døgn er risikoen for smitte liten. Anonym poster: d2d721387daf880f7435920f668220d8 Hm rart :s Har hørt det tipset av mange:s Ta på smør,også fjern den med pinsett rett etter :S
Sugerøret Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 :S :s ... Ikke alle ting en har hørt,er smart å gjøre. Det er en myte og skal ikke benyttes til å fjerne flått!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå