Gå til innhold

LÅNEKASSEN frist ved tredjegangs betalingsvarsling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Noen her som har opplevd å motta det som kalles "Gebyr ved tredjegangs betalingsvarsling - varsel om oppsigelse" fra Lånekassen? (Det kalles "tredjegangs betalingsvarsling", men er egentlig purring nr 2, og betaler man den i tide + gebyret på 490 kroner, så går alt bra).

Noen snille forumlesere som kan fortelle meg hvilken dato betalingsfristen er? (eller hvor lang frist det pleier å være i antall dager)

Jeg er i utlandet så får ikke sjekket postkassen min nå, og får heller ikke ringt til Lånekassen... Ja, jeg vet at jeg burde ha betalt før (fristen på den første regningen var 15 mai), men jeg jobber deltid og klarte ikke å betale 15 mai. Jeg har nå spart opp nok penger og er klar til å betale innen fristen, vet bare ikke når fristen er...

TAKKNEMLIG FOR SVAR! :klemmer:

Anonym poster: ad8276ad848c568f03e35d0fb9b888aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betal med en gang! Er du så mye som en dag for sein nå så må du tilbakebetale hele lånet.

Anonym poster: ee449eabec5ac2a088afbf0e5820cad3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å gjøre det, men siden jeg ikke har mottatt regningen er jeg da litt usikker på beløpet... Jeg skal ikke hjem til postkassen min før på onsdag. Mulig jeg betaler på mandag og gjetter meg frem til beløpet.

Men, fortsatt supertakknemlig dersom noen her vet når fristen er? :jepp:

Skrevet

Lånekassen har en digital postkasse hvor kopi av alle brev skal ligge. Se om du får sjekket din egen postkasse på nett og om det står noen frist der..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lånekassen har en digital postkasse hvor kopi av alle brev skal ligge. Se om du får sjekket din egen postkasse på nett og om det står noen frist der..

God idé men jeg er dessverre i utlandet uten de kodene/passordet jeg trenger for å logge meg inn på Lånekassens nettside. :tristbla:

Skrevet

Få noen til å sjekke postkassa di? Evt befal for mye med vilje.

AnonymBruker
Skrevet

Betal med en gang! Er du så mye som en dag for sein nå så må du tilbakebetale hele lånet.

Anonym poster: ee449eabec5ac2a088afbf0e5820cad3

Nåååh, så firkantet er det heller ikke.

TS: Jeg husker ikke hvor lang fristen er, men mener den er like lang som på de "normale" regningene (et par uker..?) Jeg ville ringt dem på mandag: last ned Skype hvis du har en smartphone, et eller annet. Evt, hvis du har økonomien til det, betal inn hva du pleier betale + gebyr + litt buffer.

Håper det ordner seg!:)

Anonym poster: bd315f44cb51a64e36349da0b3043025

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo logge deg på med MinId, hvor du får passord på mobilen..?

Anonym poster: 02c18f972e45e1ef68055519f811a4e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok en som ikke tør å åpne postkassa.

Anonym poster: 032e21059890450fd5040c568a4b67c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...