AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg fikk plutselig lyst til å prøve å bake lomper selv, og fant denne oppskriften. 500 g kokte poteter 1 ts salt 1,5 dl siktet spelt Ser denne oppskriften grei ut? Har du kanskje en annen oppskrift som du vil anbefale? Hva passer lomper sammen med? Pølser spiser vi ikke. Gjerne mange ideer, jeg blir så lett fastlåst i bare en kombinasjon fordi jeg har for lite fantasi selv. Anonym poster: 704c715feb6fe7eca08e32130a8ab23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomsterhav Skrevet 23. juni 2012 #2 Del Skrevet 23. juni 2012 Elsker hjemmelagde potetkaker (lomper) med smør og sirup på! namnamnam! Vet dessverre ikke om oppskriften ser ok ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 23. juni 2012 #3 Del Skrevet 23. juni 2012 Røkt laks med vårløk og hvitløkskremost smaker helt fantastisk i. Ungene her liker og med brunost eller ost og skinke. Om oppskriften ser bra ut vet jeg ikke, gi gjerne tilbakemeldinger hvis du prøver det, for kunne tenkt meg å prøve selv og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 23. juni 2012 #4 Del Skrevet 23. juni 2012 Det er greitt å vere obs på at mjølmengde varierer med potettype, nokre poteter er blautare enn andre. Men om du blandar saman til noko du synest ser riktig ut, og så prøvesteiker ei lefse, finn du nok ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 23. juni 2012 #5 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg pleier å bruke poteter, noe hvetemel og noe grovere mel, men spelt går sikkert fint. Bare prøv deg frem med melmengden slik at det ikke blir for mye. Deigen skal være seig, ikke for bløt og ikke for tørr. På lomper kan du spise nesten alt! Kjøtt og fisk i alle varianter, brunost, honning eller bare smør og sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. juni 2012 #6 Del Skrevet 23. juni 2012 Enig med Dobby. Melmengde kan variere, og det er best å ha i litt og litt mel. For mye mel i lomper eller lefser er ikke godt Ellers er det godt med forskjellige typer kjøtt i. Både kjøttkaker/karbonader/medisterkaker og steik funker f.eks. fint i lompe. Og det passer også ypperlig sammen med grillmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå