LamaLover Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Hei! Jeg sliter litt med å spise mindre enn jeg gjør. Synes det er kjipt, rett og slett:p Noen ganger, når jeg har spist mye og usunt så klarer jeg ikke å mobilisere krefter til å trene, for jeg føler jeg har falt av vognen for den dagen uansett. Men det slår meg at å trene mer fører med seg flere positive ting enn å spise mindre! Man får overskudd, blir glad og kroppen jubler nok mer over å ha jogger seg en tur enn å få litt mindre mat enn den er vant med. Så, er det noen som har merket at fysisk aktivitet gjør det lettere å spise mindre og sunnere? Jeg vet at man blir mer sulten, men problemet mitt er uansett småspisingen og godterispisingen, og det spiser jeg jo ikke fordi jeg er sulten(; 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Absolutt! Jeg klarer ikke å spise riktig hvis jeg ikke trener. Når jeg trener er det akkurat som om apetitten og søtsuget blir mer regulert, og humøret bedre. Jeg er sikker på at kroppen er mer takknemlig for fysisk aktivitet enn for mindre kalorier, men begge deler er vel optimalt Anonym poster: 7675994c64c17fe67027418fa1ef997f
Gjest *Maja* Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Jeg spiser ubersunt de dagene jeg trener. Når jeg har fri så er det mye lettere å ha lyst på annet. Blir litt som å kjedespise. Når jeg er aktiv så tenker jeg ikke på mat. Så ville definitivt startet å trene. Ikke bare er det lettere å spise sunt, men du får i tillegg en stram og digg kropp Endret 23. juni 2012 av *Maja*
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Det er mye mer motiverende og trene enn å spise 100 % sundt hele tiden. Ergo er det også lettere å fokusere på treningen. Men som de andre over her sier, så faller kostholdet mer på plass med trening. Man har rett og slett mer lyst på sunn mat fremfor skitmat når man trener. Sjokolade og snop frister ikke i hvert fall. Det som frister mest er proteinrik og lett mat. Jeg velger derfor heller å bruke energien min på å trene. Og jo mer jeg trener jo mer kan jeg skeie ut (men naturlig nok skeier jeg mindre ut nå okke som). 1
LamaLover Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2012 Takk for svar, folk! Det dere sier gir mening, og det høres veldig positivt ut:)) og addict, det er absolutt sant, og det gjør det enda verre å være den Idioten som "smadrer telefonen sin" (; Jeg tenker veldig mye over mat og sånn, og det bringer ikke så mye godt med seg, egentlig. Tror heller jeg skal prøve å skifte fokus. Begynne å se på trening som måten jeg skal gå få en finere kropp på. Så kanskje det blir lettere å normalisere kostholdet som en bivirkning (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå