Gå til innhold

Hva gjør dere sammen med partneren i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort sagt: Er det flere som føler at de burde gjort morsomme ting i helgene som de ikke har ork til, pga travel hverdag?

Her sitter vi for det meste foran hver vår skjerm (PC/TV) etter at sønnen vår har lagt seg. Det høres jo forferdelig oppbyggende ut, :lol: men vi trives ikke med å sitte oppå hverandre.

Innimellom gjør vi selvfølgelig morsommere ting.

Saken er den at innimellom kjeder jeg meg fælt foran pc-skjermen, og da skulle jeg gjerne hatt et alternativ eller to som samboeren også kunne vært med på.

Tenkte å hente forslag fra svarene deres. :blunke:

Vet jo at dette er drepen for forholdet i lengden, tenkte derfor å være føre var.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler ikke at vi må være så fryktelig aktive og gjøre masse moro i helgen, da vil vi heller slappe av og ta livet med ro. Vi sover gjerne lenge (gjerne til 13-14 om vi føler for det) og leser i senga, ser på TV eller hva det måtte være. Så tar vi oss god tid og spiser frokost sammen. Etter det drar vi kanskje ut og handler litt eller bare er hjemme og slapper av, surfer, spiller spill på PC/X-box, leser, rydder og alt mulig annet vi føler for. Skulle vi ha behov for å gjøre noe litt mer "spennende" gjør vi gjerne det også, men vi ønsker ikke et press på oss for å gjøre noe spesielt i helgene.

Skrevet

Vi gjør egentlig ikke ting bare i helgene, men prøver å gjøre ting i resten av uka også. Helgene er ofte fylt opp med venneting...

Vi prøver å få til kinoturer en gang i blant, går litt turer, litt ut og spiser, handler, bowler og treffer venner. Men skjønner jeg deg riktig hvis du helst er på jakt etter ting å gjøre innendørs - sånn at dere ikke trenger barnevakt?

Innendørs spiller vi en del kort - vriåtter er en stor slager her i huset. Og så ser vi en del filmer sammen, pluss litt tv-titting. Vi spiller ofte "gammel" musikk og mimrer om den, og så synes jeg alltid det er veldig koselig å ligge i sengen og småprate litt, da får vi liksom gode samtaler selv om det ikke alltid handler om livet, havet, døden og kjærligheten... Lage mat sammen er også ganske koselig, synes jeg.

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

I går etter at vesla var lagt seg spillte vi kort og yatzy..... Fikk nesten følelsen av å være på hytta.

Skrevet

Gaa en rask kveldstur kan vaere en deilig avveksling fra "innelivet" foran skjermene. Kan selvfoelig vaere et problem dersom man har barn som sover..

Ellers vil jeg anbefale aa leie X-box eller PS2 med et spill man kan spille flere paa. Det er saa goy!

Skrevet

Vi er temmelig aktive ettersom vi ikker har barn enda. Men fredag er TV-kveld nr. 1 for oss. Da kjøper vi masse snacks og nikoser oss foran TV'en, gjerne med noen venner tilstede. Lørdag pleier vi å konsekvent prøve å treffe flest mulig av vennene våre, enten drar vi på kino, på kafè, bowler eller leier film. Og søndag er forbeholdt familien, da er det som regel middag hos mamma og kaffe hos svigerar/bestemor. Ellers så gjør vi alltid ordentlig rent (sammen) på lørdag, det er fast, foruten å sove litt lengre enn vanlig og å spise frokost sammen.

Helg = deilig :D

Skrevet

Vi prøver vel egentlig å gjøre minst mulig i helga, i hvertfall jeg...

Men vi pleier å lage litt ekstra god mat og kose oss foran tv'n på kvelden. Innimellom stikker vi ut på restaurant eller kino, oftest bare vi to. Syns det er deilig å ikke ha no' særlig over seg i helga jeg, føler at jeg slapper av bedre da. Selvsagt er det trivelig med besøk eller å stikke ut sammen med venner, men det er ikke noe jeg ønsker å gjøre hver helg. På søndag har vi pleid å gå en tur, besøke foreldre o.l.

Syns hverdagen er såpass masete, at jeg setter pris på ei rolig helg sammen med min kjære!

K

Skrevet

Våre helger er varierte, helt fra turer på byen og heidundrende vennefester, til romantisk hyttetur for to, middag ute, eller kos med familien. Kino tar vi oftere på hverdagene, enten sammen med venner eller bare oss to. En ting vi liker å gjøre er å tenne stearinlys, åpne en flaske rødvin og spille et godt adventure-spill sammen. Disse spillene er jo mest tenking og grubling over hva man skal gjøre, så det går fint at man bytter på å styre mus/tastatur. Akkurat nå holder vi på med "Broken Sword: The Sleeping Dragon" som jeg fikk i julegave av min kjære. Stemningsfult og koselig, og myyyyye bedre enn å stirre på hver sin skjerm!

Gjest Anonymous
Skrevet

Lager avansert mat sammen -i ukedagene må middagene ofte være kjappe og enkle. Vi er begge glad i å lage mat og pleier i helgene bruke mye tid på å planlegge, handle inn og lage god mat -og koser oss tilslutt med et deilig måltid med vin.

Går tur sammen -enten skogstur, fototur (liker å eksperimentere med fotografering), shoppingtur, bytur, cafetur.

Sitter i hver vår ende av sofaen og leser dagbladet m/ magasinet med en god kopp kaffe og sjokolade.

Sex !

Går på konserter, ut å spise, kino, lage mat med venner....

Skrevet

Vi er veldig glad i å gå/ kjøre på ski om vinteren da, og dra på hytta og gå turer i skogen sommer og vinter. Ellers blir det mye grilling og bading i elva på sommeren. Det er bare TOPP med helg, solskinn og kjæreste! :hjerter: Den siste tida har det blitt litt mindre sosialt kjærestesamvær i helgene, for jeg har vært så kvalm og gravid og har bare gått i hi på sofan. Så de siste helgene har jeg ringt bestekompisen hans og avtalt date for dem, pakket en pose med øl og snacks og sendt han på dør. :wink: Vet han setter veldig pris på at jeg gjør sånt. :)

Skrevet

Vi er ute å handler , å vi går lange turer sammen , hender at vi går ut på byen av å til ,men ellers på lørdagskvelden koser vi oss med god mat å drikke til, ser litt på tv å spiller litt mysikk ute i de små timer. På søndagen etter en god frokost tar vi en lang tur før vi skal ha midag å på kvelden blir det litt tv kos.

Skrevet

Ligger leeenge, drar på cafe eller til venner, ut med hunden noen timer, leier/kjøper en dvd, ute å spiser eller tar ett glass vin/øl, lager middag sammen,spiller spill sammen med venner, kjører tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...