Irka Skrevet 8. februar 2004 #1 Skrevet 8. februar 2004 Hvor mange av dere er det som har beholdt/kommer til å beholde pikenavnet i forhold til dere som har valgt/kommer til å velge mannens etternavn. Selv valgte jeg å ta min manns etternavn da vi giftet oss. Synes det var det enkleste i forhold til barn med felles etternavn.
Gjest Moonshadow Skrevet 8. februar 2004 #3 Skrevet 8. februar 2004 Den dagen jeg gifter meg vil jeg beholde mitt etternavn ettersom vi ikke er så mange som har det navnet.
Ingeborg Skrevet 8. februar 2004 #4 Skrevet 8. februar 2004 Jeg skal beholde mitt eget etternavn etter bryllupet i august. Både min forlovede og jeg har sjeldne og litt "vanskelige" etternavn, så det er enklest sånn for oss.
Arkana Skrevet 8. februar 2004 #5 Skrevet 8. februar 2004 Jeg kommer til å beholde mitt etternavn, det er relativt sjelden og betyr mye for meg. Samboeren min har forøvrig også et relativt uvanlig navn, men det er likevel dobbelt så mange med hans navn som med mitt. Hva våre evt barn kommer til å hete er ikke bestemt enda.
Emy Skrevet 8. februar 2004 #7 Skrevet 8. februar 2004 Jeg kommer til å ta min bedre halvdels etternavn. Kommer ikke til å beholde mitt.
Crispo Skrevet 8. februar 2004 #8 Skrevet 8. februar 2004 Tror nok jeg kommer til å ta hans navn, selv om det bare er 63 i norges land med samme etternavn som meg iflg SSB..... 219 med hans etternavn
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 8. februar 2004 #9 Skrevet 8. februar 2004 Da jeg er i den heldige situasjonen og har etternavn i "Hansen, Andersen og Johansen"-kategorien så vil jeg nok ta min sambos etternavn siden hans familie er en av de få som har rettighet på å ha det etternavnet...
Barbie Skrevet 8. februar 2004 #10 Skrevet 8. februar 2004 Jeg har både pikenavn og min manns navn. Dette klinger greit, derfor ville jeg ha begge.
Gjest Dorothy*** Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Eg kjem sjølvsagt til å behalde mitt eiget. Kvifor skulle eg ikkje det? Det med at kvinna skal ta mannen sitt namn er noko som byggjer på at ho skal vere han underlegen, og er totalt uforeineleg med mitt feministiske syn.
Barbie Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Fordi om jeg tok min manns etternavn, er jeg da ikke underlegen... :-? Det er det mest fjollete jeg har hørt på lenge! Mulig det var slik fra starten av, men kjære deg, vi lever da i 2004!
*nora* Skrevet 8. februar 2004 #13 Skrevet 8. februar 2004 Jeg tok min manns etternavn da vi gifta oss for halvannet år siden. Trodde aldri jeg kom til å bytte etternavn, har alltid vært så stolt av mitt pikenavn... Grunnen til at jeg gjorde det, var at jeg hadde lyst til at hele familien skulle ha samme etternavn, og jeg visste at det var helt uaktuellt for han å bytte. Har ikke beholdt pikenavnet mitt.
Irka Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 8. februar 2004 Vi har vel likestilling når det gjelder navnebytte, har vi ikke? Mannen kan like gjerne ta konas etternavn som hun kan ta hans. Det må jo være veldig greit om den ene av partene har et "sen" navn og den andre et mere skjeldent navn.
Gjest Madam Felle Skrevet 8. februar 2004 #15 Skrevet 8. februar 2004 Jeg kommer til å beholde mitt, og skal vi ha samme blir det han som må bytte. Mine barn heter det samme som meg, og da blir det bedre om han bytter. Men jeg tror nok det kommer til å bli at jeg beholder mitt, og han hans.
Bentebent Skrevet 8. februar 2004 #16 Skrevet 8. februar 2004 Jeg kommer til å ta hans navn, men vil også beholde mitt eget som mellomnavn. Våre fremtidige barn skal bare ha hans navn.
Jinx Skrevet 8. februar 2004 #17 Skrevet 8. februar 2004 Om vi engang skulle gfite oss (?) tar vi mitt etternavn.. Barna har også mitt etternavn
Saeria Skrevet 8. februar 2004 #18 Skrevet 8. februar 2004 Har litt lyst å ha begge etternavnene jeg. :blunke:
starie Skrevet 9. februar 2004 #19 Skrevet 9. februar 2004 Jeg kommer nok til å beholde mitt navn. Det er faktisk stedsnavnet til stedet der slekten min opprinnelig kommer i fra, og jeg er stolt over det :D
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2004 #20 Skrevet 9. februar 2004 Jeg har lyst til å ta min kjæres etternavn når vi gifter oss, men jeg kommer til å beholde mitt eget også. Men jeg må si at jeg har tenkt mye på dette - syns ikke navnene våre klinger så godt sammen... K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå