Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Det var nettopp salg på de på Nøstebarn ;) Jeg satt og var litt sur for at jeg ikke visste kjønn da siden jeg vil ha blå eller rosa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å sette opp en liste over utstyr, for å organisere tankene i hodet litt. ;)

Utstyrsliste

Bilstol

Trille til bilstol

Duovogn m/ stelleveske og div. utstyr

Lammeskinn til vogn

Dunpose

Bedside Crib med madrass

Sprinkelseng med madrass

Kantbeskytter

Dundyne x 2

Sengetøy

Tisselaken

Stokke Tripp Trapp med newborn seat

Vippestol

Lekegrind

Uro/leker

Babygym

Babycall

Manduca bæresele

Caboo bæresjal

Teppe bomull

Teppe ull - svigermor strikker

Helseteppe

Siklesmekker

Flanellskluter

Ammemadrass(??)

Ammetopper+bh'er

Ammeinnlegg

Ammepute

Stellepute

Tåteflaske

Smokker

Brystpumpe manuell

Febermåler

Klorhexidinsprit

Mesoft kompresser

Nesesuger

Kluter

Bleier

Badebalje

Babyolje, bleiekrem ++

Purelansalve

++++

Klær str 50+56

Bomullsbodyer

Ullbodyer

Pysjamaser

Strømpebukser bomull og ull/sparkebukser

Sokker

Luer bomull og ull

Ulldress str 50

Bamsedress str 56

Div. jakker

Fleecevotter

Fleecedress(??)

Andre varme klær?

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ser ut som om dere har fått unnagjort handling av veldig mye allerede, da! Men ang. trille til bilstol, kan dere ikke bare kjøpe en adapter så dere kan klikke bilstolen på understellet til vognen? Vi hadde tenkt til å kjøpe det, men fant etter hvert ut at vi ikke hadde behov for det likevel.

Og Caboo-sjalet er kjempegreit, jeg synes det er mye enklere å ta på enn Moby-wrap'en, og gutten er veldig glad i å sitte i det. (Dvs han begynner å bli litt tung for det nå, siger litt ned, selv om det skal kunne brukes inntil 13 kg. Hvilken farge vil du ha? Det finnes i masse forskjellige farger, men vi har et diskret grått, så synes mannen det er greit å bruke det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om dere har fått unnagjort handling av veldig mye allerede, da! Men ang. trille til bilstol, kan dere ikke bare kjøpe en adapter så dere kan klikke bilstolen på understellet til vognen? Vi hadde tenkt til å kjøpe det, men fant etter hvert ut at vi ikke hadde behov for det likevel.

Og Caboo-sjalet er kjempegreit, jeg synes det er mye enklere å ta på enn Moby-wrap'en, og gutten er veldig glad i å sitte i det. (Dvs han begynner å bli litt tung for det nå, siger litt ned, selv om det skal kunne brukes inntil 13 kg. Hvilken farge vil du ha? Det finnes i masse forskjellige farger, men vi har et diskret grått, så synes mannen det er greit å bruke det også ;)

Veldig mye av det på listen har vi arvet eller lånt også altså, er glad for å slippe å kjøpe alt nytt. :) Den trillen til bilstol skal vi få låne av søsteren min.

Vet ikke hvilken farge jeg vil ha på Caboo'en ennå, men det må bli noe både jeg og mannen kan bruke. Selvom jeg gjerne skulle hatt lilla! ;) Så bra at gutten din liker den! :jepp:

Har du forresten noen andre kommentarer til listen min? Mangler jeg noe viktig? Er veldig usikker på hva jeg trenger av stelleting blant annet...

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Har du forresten noen andre kommentarer til listen min? Mangler jeg noe viktig? Er veldig usikker på hva jeg trenger av stelleting blant annet...

Synes det ser ut som om du har tenkt på det aller meste, jeg! Av stellesalver så kan jeg anbefale Bepanthen, den er faktisk veldig god på såre brystvorter også :) Og sinksalve er nok greit å ha i hus i tilfelle stumpen skulle bli kjempesår. Men det er egentlig greit å ha uansett, jeg bruker det alltid hvis jeg får sår selv også, litt sinksalve under plasteret så er såret grodd på no time!

Det er jo mange som bruker kluter til å stelle med, vi har også en del kluter til baby, men vi bruker dem sjelden. Vi holder istedenfor baby under rennende lunkent vann i vasken, så får vi veldig raskt og enkelt bort all bæsj og annen møkk. Han er så godt som aldri sår, og det tror jeg er fordi vi får vasket så godt over alt når vi steller på denne måten :) (Det var mamma som tipset meg om det, de måtte gjøre det med meg da jeg var baby siden jeg fikk store kjøttsår i rumpa. Når de begynte å skylle på den måten sluttet jeg helt å bli sår!)

Ellers er det jo lurt å kjøpe inn litt bleier så dere har det, men det har dere sikkert allerede tenkt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det begynner å komme seg nå! :) Vår lille leilighet flommer over av babyting. :fnise:

Nå har jeg tatt influensa vaksinen. :) Var veldig i tvil da jeg ikke har hatt influensa siden barneskolen, men siden jeg nå er i risikogruppen valgte jeg å gjøre det.

Har også fått bestilt time til 3D ultralyd i uke 29+5 og fødselsforberedende kurs rundt uke 35! :strix: Det blir kjempespennende. :) Nå er det under 3 måneder igjen til termin. Lengter etter å møte lillejenta. :rodmer: Det gjør mannen også, han koser med magen og snakker og synger til jenta vår hele tiden. :hjerte: Er utrolig glad og takknemlig for å ha en så engasjert kjæreste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Vi synes Pampers er best, synes det oftere ble lekkasjer fra Libero-bleiene. Men det er visst mange son synes motsatt, så man må vel bare prøve seg frem :) Vi har tenkt til å begynne å teste ut litt av billig-merkene nå (Coop, Rema osv), de finnes fra størrelse 3. Mange sier de er minst like gode som de kjente merkene, så da er det jo verdt å prøve det :)

Så spennende at dere har bestilt 3D-ultralyd, det var ikke vi på (tok så mange UL på grunn av morkakens plassering osv, så da ville jeg ikke ta enda flere enn nødvendig), men det er nok veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pampers som er best?

Mange delte meninger om hva som er best visst :sjenert: Men pampers er det som blir brukt på sykehuset her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall liste dere har, My! Deilig å ha mye på stell tidlig, altså! Da kan du slappe av på slutten, og det er sååå deilig og etterlengtet :nigo:

Så kos med en engasjert kjæreste som synger, hihi!! Gøy med 3D-UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Mange delte meninger om hva som er best visst :sjenert: Men pampers er det som blir brukt på sykehuset her :)

Brukte Pampers på vårt sykehus også, og det var deilig å komme hjem og bruke Libero så vi slapp lekkasjer ;) Tror det gjelder å prøve seg fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den lille frøkna har begynt å hikke inni magen, for jeg merker stadig vekk bittesmå, rytmiske bevegelser. :rodmer: Og innimellom romstrerer hun fælt laaaangt nede i magen, nesten litt småekkelt. :fnise: Håper hun koser seg der inne. :hjerte:

Driver og jakter på sengesett til baby om dagen, er litt kresen og har lyst på noen skikkelig myke og fine. Noen som har tips? :popcorn: Har allerede kjøpt det lilla Marius-sengesettet de har på Princess, men trenger jo litt flere å bytte på med. Hvor mange bør man egentlig ha? :klo: Jeg skal ha 65x80 dyne både i seng og vogn i starten. Og når det gjelder tisselaken, bør det brukes både i seng og vogn i starten? Flommer over av spørsmål her, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

De har mange fine sengesett hos KID :) Tror vi hadde 3-4 sett, og det holdt lenge for oss. Tisselaken har vi aldri brukt noen steder.

Endret av pysepusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Vi brukte tisselaken litt i senga, men ikke i vogna, i starten, men sluttet med det da jeg merket hvor klam han ble av det. Det har i grunnen veldig sjelden vært lekkasjer, og vi har uansett aldri hatt bæsjelekkasjer (som vel er litt mer krise, og vanskeligere å få vasket bort).

Hvis hun skal ligge på lammeskinn i både senga og vogna hadde jeg ikke giddet å kjøpe tisselaken, da kan du heller bare vaske lammeskinnet hvis uhellet skulle være ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips om å kjøpe tisselaken og ha i senga vår under meg, sånn at når melka flommer over i starten så søler man ikke så mye på madrassen. Greit at det ikke lukter sur morsmelk av senga liksom ;) Har fått tips om at det fra Ikea skal gjøre susen, mens det fra Kid ble klamt å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med hikk, My :rodmer: Klart hun koser seg i den trygge og varme magen din!

Her blir det 65x80 i vugga, saueskinnspose i vogna inntil det blir varmt ute, og stor dyne i sprinkelsenga. Aner ikke målene på den enda, men det er vel ca 1,20 i lengden kanskje :klo:

Tisselaken på IKEA, det skal jeg skrive bak øret!

Vi fant tisselaken på apoteket, men det er éngangs.. De er bittelitt klamme, men funker ok. har et under meg i tilfelle vannet går.

Kanskje greit å ha noe fast til babyen, ja..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...