Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Blir det sånn ut mot 30 uker altså? Hittil har søtsuget vært mye mindre enn vanlig men så er jeg skikkelig sjokoladespiser egentlig da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med søtsuget jeg også, jenter!! :grine:

Igår ble det solskinnsboller, biixit med sjokolade og salt potetgull.

Dagen før: Nesten en hel pose med sjokolade fra Nidars favoritter eller noe.. Pluss 1 stort glass mozell, og masse salt potetgull..

Men nå må jeg trappe ned, detta går ikke..

Idag: 2 kopper kakao.. :fnise:

Nam, kakao. :sikle: Jeg startet dagen med to striper firkløver før frokost. :fnise:

Etterpå får jeg gjester og da skal jeg lage denne kaka---> http://trinesmatblogg.no/2010/03/19/brownies-med-bringebærbomber/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere enn meg som har apetitt på søtsaker om dagen!

Den kaka så forresen veldig god ut.... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Nå må jeg slutte å lese her inne! Jeg som skulle være flink å ikke spise godis mens samboer er på jobb, men dere snakker så mye om namis at jeg blir gal i hode. :ler:

Jeg har både sjokolade, seigmenn, brus, kake, kjeks og annet i skuffen. Men så lenge det er uåpnet så skal jeg ikke spise det. Mulig jeg sprekker ikveld kjenner jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Åh, her var det mye godisprat, ja.. Er helt nødt til å prøve å begrense meg litt jeg også, for jeg har også et voldsomt søtbehov om dagen... Og alle dere gravide kan i hvert fall skylde på hormonene, da er det liksom lov til å være søtsugen. Men jeg kan jo ikke skylde på noe som helst annet enn dårlig viljestyrke :sjenert:

Håper du har en herlig helg, My :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere enn meg som har apetitt på søtsaker om dagen!

Den kaka så forresen veldig god ut.... :sikle:

Den ble veldig god også. :nigo:

Nå må jeg slutte å lese her inne! Jeg som skulle være flink å ikke spise godis mens samboer er på jobb, men dere snakker så mye om namis at jeg blir gal i hode. :ler:

Jeg har både sjokolade, seigmenn, brus, kake, kjeks og annet i skuffen. Men så lenge det er uåpnet så skal jeg ikke spise det. Mulig jeg sprekker ikveld kjenner jeg. :fnise:

Hvis jeg har godteri hjemme har jeg ikke sjans til å holde meg unna. Eneste mulighet er å ikke ha noe. :fnise: Hvis du ikke har sprukket ennå er du flink!! :)

Åh, her var det mye godisprat, ja.. Er helt nødt til å prøve å begrense meg litt jeg også, for jeg har også et voldsomt søtbehov om dagen... Og alle dere gravide kan i hvert fall skylde på hormonene, da er det liksom lov til å være søtsugen. Men jeg kan jo ikke skylde på noe som helst annet enn dårlig viljestyrke :sjenert:

Håper du har en herlig helg, My :)

Amming kan kanskje være en unnskyldning? ;)

Helg er alltid deilig. :nigo: Håper du også koser deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Jeg sprakk! Eller jeg fant ut at samboeren hadde kjøpt seg øl og godis så da spurte jeg pent om jeg å kunne gjøre det. Så nå har jeg spist masse ostepop, saltsild og sjokolade. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprakk! Eller jeg fant ut at samboeren hadde kjøpt seg øl og godis så da spurte jeg pent om jeg å kunne gjøre det. Så nå har jeg spist masse ostepop, saltsild og sjokolade. :sikle:

Det fortjener du! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen bærer det av gårde for å hente vogn i Sverige! :strix: Vi har bestilt vogna på Kattis Babyshop i Strømstad. Vi har også planer om å kjøpe Bedside Crib med madrass der. Andre ting vi trenger som vi skal se etter:

- Stellepute

- Ammepute

- Sengetøy

- Babycall

- Caboo bæresjal

Og så er det noen ting jeg er usikker på om vi trenger, som f.eks brystpumpe. Kjøper dere andre det eller venter dere og ser om det blir nødvendig?

En annen ting jeg lurer på er hvor mye varmt tøy man trenger til mars/aprilbaby. Trenger man f.eks. noen vindtette plagg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..."synd" at jeg fikk Herkules kjøkkenmaskin av sambo til jul ;) Nu skal det bakes!! :fnise:

Det går jo så fort og greit med sånne kjøkkenmaskiner! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

I morgen bærer det av gårde for å hente vogn i Sverige! :strix: Vi har bestilt vogna på Kattis Babyshop i Strømstad. Vi har også planer om å kjøpe Bedside Crib med madrass der. Andre ting vi trenger som vi skal se etter:

- Stellepute

- Ammepute

- Sengetøy

- Babycall

- Caboo bæresjal

Og så er det noen ting jeg er usikker på om vi trenger, som f.eks brystpumpe. Kjøper dere andre det eller venter dere og ser om det blir nødvendig?

En annen ting jeg lurer på er hvor mye varmt tøy man trenger til mars/aprilbaby. Trenger man f.eks. noen vindtette plagg?

Kos dere på shopping!

Jeg hadde nok ikke kjøpt vindtette plagg, men ullundertøy. Fint, mykt og varmeregulerende. Akkurat nå er det billig ull på Barnas Hus :) Da lillegutt ble født i mai brukte vi ull lenge faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Stellepute

- Ammepute

- Sengetøy

- Babycall

- Caboo bæresjal

Jeg lurer på mye av det samme som deg. Brystpumpe er jo ikke akkurat helt gratis, så jeg tenker det er dumt å kjøpe hvis man ikke trenger det. Samtidig så tenker jeg at hvis man ikke får til ammingen helt eller renner over av melk så trenger man vel pumpe helt fra start?:klo:

Jeg er også usikker ifht til klær. Foreløpig har jeg handlet inn noen bodyer og sparkebukser i str 50, både ull og bomull, 2 strømpebukser, og en sånn tynn dress i ull. I tillegg har jeg noen bodyer i 56 i bomull og en i ull, samt en bukse og noe smågreier vi har fått i gave. Tenker jeg skal handle inn litt mer basisplagg i str 56 i ull, og en eller to "fine" plagg som vi kan bruke hvis vi skal noe spesielt eller vi får besøk.

Da bør vi vel ha klær nok til den aller første tiden, og så får vi heller handle mer når knøttet har kommet og man har gjort seg noen erfaringer?

En annen ting; skal dere kjøpe bilpose eller kommer dere til å kjøpe en litt tjukk utedress som babyen skal bruke i bilsetet? Det kan jo være ganske kaldt i mars/april selv om våren har kommet..

Det er ikke lett dette med klær altså! :klo:

God tur til Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Brystpumpen er jeg usikker på jeg å. Men jeg tror jeg blir å kjøpe det, regner med å ha god produksjon da det er begynt å lekke en del allerede nå. Men alt kan vel endre seg. Da kjøper jeg nok den manuelle til Avent.

Bilpose blir jeg nok ikke å kjøpe, men må nok kjøpe en tykkere dress eller en sånn dresspose? Vet ikke hva jeg skal kalle det, men det ser ganske kjekt ut. :)

Ellers har jeg vel 2-3 bodyer i 50 og 56 i ull og like mange i bomull. Burde nok kjøpe litt flere ullstrømpebukser i de str. Siden jeg ikke vet hvilket kjønn lille er så velger jeg å vente med å kjøpe så mye annet til lille viser oss hvem den er.

Har å fått forklart at man trenger ikke så mye mer, men det spørs vel alt etter hvor fort lille vokser og hvor mye man orker å gjøre den første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppet inn noe + at jeg har fått endel. Jeg har endel bodyer i str 56 nå, og det er vel egentlig kjekt å ha, samt enda fler og mer variert i str 62 etc. Har fått/låner endel.

Str 50 har jeg noe av, og det blir med i fødebagen, samt en body i 56.

Var på Barnas Hus igår og kjøpte inn en skikkelig tykk fleece-dress i str 56. Den er god og romslig, så tror nok den holder en liten stund. Samt har vi kjøpt inn en ull-dress, og vi har strikka-tøy fra her og der.

Var noen som sa at det blir mest bodyer, strømpebukser og utetøy den første tiden. Ikke noe gensere og bukser og den slags. Ungen vokser så fort, pluss at det er mye skifting av bleier etc. Alt av praktisk tøy i starten, samt noe fint til besøk, tror jeg er lurt å ha. Ull/bommuls-luer også. :)

Jeg tror man finner fort ut hva man trenger når babyen først kommer i hus ;) Her har tassen kun 2 bukser som passer som nyfødt, kanskje kjøpe 1 eller 2 til.

Brystpumpe er egentlig ikke så dumt å ha, tror jeg. Dermed er man litt mer "fri" til å gjøre som man vil. Jeg gleder meg til å ta et glass vin eller to med sambo for å feire lillegutt, og har dermed mulighet til å pumpe på forhånd.. Men her blir også manuell, så himla dyrt med elektrisk agitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er harryturen unnagjort! :nigo: I tillegg til den superfine City Crossen og Bedside Criben har vi kjøpt stellepute, ammepute, skinnfell til vogna, laken og en manuell brystpumpe fra Medela. Da har jeg det ihvertfall. :) Kjempefornøyd med dagens fangst. Til vogna fulgte det med stelleveske, solparasoll, fottrekk og regnfrakk. Gleder meg til første trilletur!! :biggrin:

Når det gjelder klær i de minste størrelsene så har vi arvet masse, så har vel 5-6 bomullsbodyer i str 50 og noen fler i 56. Mangler ullbodyer. Har masse strømpebukser, mest i bomull da. Har også en ulldress i 50 og en sånn pelsete bamsedress i 56. Luer har jeg i både ull og bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

Ang. dress til bilstolen anbefaler jeg denne. (Billigere alternativ finnes her.) Nå har vi aldri kunnet bruke fleece da siden lillegutt blir så klam. Så kommer ikke til å kjøpe til denne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du monterer bedside criben så vil jeg gjerne se bilde. Er så spent på hvordan den er. :jepp:

Vi venter litt med å montere den til vi har fått mer orden på soverommet, akkurat nå er det kjekt med flatpakkede ting. ;)

Ang. dress til bilstolen anbefaler jeg denne. (Billigere alternativ finnes her.) Nå har vi aldri kunnet bruke fleece da siden lillegutt blir så klam. Så kommer ikke til å kjøpe til denne heller.

De så fine og praktiske ut begge to! :jepp: Kanskje det blir salg på sånne plagg på Nøstebarn nærmere våren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...