Gå til innhold

ertestueing

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har inntrykk av at det er lite folk som kjøper tørkede erter og legger i vann til neste dag, og så koker.

Synes det blir god ertestuing.

hører de sier de kjøper ferdige posser. Blir jo dyrt for oss. For det første spiser vi ofte erter og vi må iallefall ha tre poser til vår fam.

En pakke tørkede koster vel ca 4 kr.

Skrevet

Jeg bruker begge deler, alt etter hva jeg har tid og gidda til. Ikke alltid jeg vet dagen før hva vi skal ha til middag, så da er ferdig posene ok. Men en ting er sikkert, den hjemme lagede er mye bedre. :P

Skrevet

Jeg lager gjerne ertestuing selv, men aldri med tørkede erter, synes de smaker helt forferdelig. Bruker istedet frosne hageerter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lager fra tid til annen et alternativ til ertestuing som ungene elsker: 1 liten pakke frosne selskapserter + 1/2 pose amerikansk blanding. Sil av vannet etter oppkok og mos lett med stavmixer og en god klatt smør. Smak evt. til med litt salt og pepper. Dette går ned på høykant ved siden av kjøttkakene!

Skrevet

Jeg bruker kun tørrede erter på boks (hermetiske). Tar fem minutter å lage, koster 6-7 kroner og gir akkurat nok ertestuing til meg og ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...