Gå til innhold

Tatovering - skorpe faller av etter alt for få dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok tatoveringa mi på tirsdag, det la seg skorpe sånn ca torsdag og nå har den begynt og falle av. under skorpa er tatoveringa litt blåaktig og ikke svart, har en ganske så stor drage på undersiden av arma.

er dette normalt?

har smørt og vasket tatoveringa med parfymefri såpe og helosan.

vil helst ikke etterfylle farge eller noe ;/ var så vondt..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du smørt lite? Har du klådd på den?

Skrevet

Har smørt den 3-6 ganger om dagen alt etter hvor ofte jeg har fått det til, har ikke klådd i det heletatt.

Skrevet

Så lenge du ikke rører den nå, og smører forsiktig så går det sikkert bra :) Det jeg har fått beskjed om er at cluet er at man skal prøve å unngå at det danner seg skorpe i det hele tatt. Jeg smører med hvit vaselin så det danner seg en hinne oppå, iløpet av en ukes tid så vil det danne seg ett nytt hudlag under og den øverste hinna går vekk.

Jeg har prøvd både hvit vaselin og helosan, og jeg liker vaselinen best siden det ikke tørker inn på samme måte som helosan.

Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg anbefaler å fylle i farge, da blir tattoveringen som regel mye finere. Jeg har gjort det på alle mine.

Det du beskriver om tattoveringen høres helt normalt ut.

Gjest WendyClear
Skrevet

Mange må desverre fylle på farge, men du kan alltids gå med en blass tatovering.

Skrevet

Det er ikke ensbetydende med at hvis du ikke fyller farge så blir den blass. Den vil være blass i begynnelsen til huden har "reparert" seg og den hinna forsvinner.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jo lenger skorpa henger på jo bedre er det vel fordi den beskytter det hudlaget hvor blekket er til en viss grad. Min skorpe falt av tidlig fordi jeg vasket den og smørte den ALT for mye, og min er lyseblå og ikke svart som den skal være, heldigvis liker jeg lyseblått :fnise:

Skulle nok ha etterfarget den sånn som de fleste gjør, den hadde jo blitt finere, men min er på ryggen det er aldri noen som ser den, ikke jeg heller, og da blir den heller ikke prioritert. Har planer om å bygge på den, får heller fylle den på da.

Skrevet

Nå er skorpa nesten falt helt av.. den er litt lys og "blass" som dere kaller det ;/ åå..

blir det ikke bedre med tiden?

Skrevet

Det kan hende du bare har hud som helbreder seg veldig fort? Hvordan heles sår?

Ja den vil mest sannsynlig bli bedre, det er nok bare en hinne over den fortsatt som vil forsvinne. Men vask veeeeeeldig forsiktig ikke gni på den.

Skrevet

JEg har alltid fått beskjed om at skorpe er det verste man kan få fordi fargen da gjerne forsvinner! Så jeg har hver gang jeg har fått skorpe smørt den godt inn og plastet den til skropen har mykgjort seg så har jeg vært supernøye med å smøre den så den ikke blir skorpete igjen! Kun når jeg får flass lar jeg det gå sin gang! Vennine mi har gått til en annen tattovør, fått beskjed om at skorpa skal gå sin gang og hver eneste tattovering hun har har hun måttet farge opp, eller har nå prikker uten farge og blasse tattoveringer!

Gjest Nikki09
Skrevet

Skorpa på mine begynte å dette av iløpet av et par dager og de er helt fine. Ikke blitt blasse i fargen eller noe. Eneste som er helt sikkert er at du må ikke finne på å legge et lag med krem/vaselin eller gladpack over! Da tetter du igjen porene og risikerer en kraftig infeksjon. Smør et tynt lag med helosan over og pass på at du får smørt det ordentlig inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...