Gjest finurlig Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Ok poster like gjerne under brukernavn. Først vil jeg nevne at jeg IKKE er rasist og at denne problemstillingen hadde vært like aktuell uansett hvilken etnisitet som stod bak. Problemet er at der jeg bor, må jeg gå forbi et kvartal hvor enkelte innvandrergrupper har sine oppholdsrom. Jeg tror det er to slike rom i kvartalet som tilhører forskjellige folkegrupper, og det er utelukkende menn som oppholder seg der. Hver eneste gang jeg går forbi for å gå til byen, blir jeg utsatt for tilrop, smatte/kysselyder, seksuelle handgester o.l.. Dette skjer uavhengig av om jeg går i treningstøy, bukser eller kjole, og skjer hver gang jeg går forbi. Jeg synes det er så ubehagelig å oppleve slikt, at nå har jeg begynt å ta en omvei til byen for å unngå dem, noe som ikke gjør meg noe, men jeg skulle ønske jeg kunne gå ned til byen uten å oppleve slik. Det gjelder ikke bare meg heller, mine venninner har også opplevd det som ubehagelig når de skal besøke meg. Så til mitt spørsmål: hvem kan jeg ta dette opp med? Er det kommunen som har ansvaret for slike saker? Udir? Hva hvis de gruppene selv eier lokalene de bruker? Jeg ønsker bare at de skal lære at i Norge behandler man begge kjønn med respekt, og at det ikke er ok å oppføre seg slik.. Som tidligere nevnt hadde denne problemstillingen vært like aktuell om det var norske menn som stod bak tilropene, og jeg ønsker ikke svar à la "send dem ut", etc, bare svar på hvem jeg kan kontakte, hvordan jeg bør gå frem, etc. Endret 23. juni 2012 av finurlig 10
katt1 Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 må vel være kommunen du må kontakte i denne saken tror jeg skriv en mail og la flere signere ,få med deg flere som føler det sånn 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Det er ikke ulovlig, så egentlig ingenting du kan gjøre med det.
Gjest finurlig Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Det er ikke ulovlig, så egentlig ingenting du kan gjøre med det. Er ikke trakassering ulovlig? 8
sebastianen Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Er det kommunale arrangementer de er på ? Eller er det i regi av asylmottak? Dette kan uansett sikkert kommunen svare på.om de har noe der mener jeg. Oppholdsrom? Er det kafeer eller ?
Bernardette Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Hvis kommunen slår til fordi noen "lager kysse- og smattelyder" blir jeg overrasket. 3
Gjest BM2 Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Finn en oppegående journalist med baller nok til å ta tak i saken. MEn du skal lete lenge før du finner en som ikke er blodrød og blind for kvinnehat fra fremmede kulturer. 3
sebastianen Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Hvis kommunen slår til fordi noen "lager kysse- og smattelyder" blir jeg overrasket. Dersom dette er møteplasser i kommunal regi bør de iallefall vite at det er et dårlig miljø på stedet.
Gjest finurlig Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Er det kommunale arrangementer de er på ? Eller er det i regi av asylmottak? Dette kan uansett sikkert kommunen svare på.om de har noe der mener jeg. Oppholdsrom? Er det kafeer eller ? Det er bare et oppholdsrom ja, er noen sofaer der inne og en tv hvis jeg ikke tar helt feil. Men hovedsaklig står de på utsiden og røyker.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Er ikke trakassering ulovlig? Du kan jo prøve, men tror ikke komunnen ser på det som trakasering. Jeg har også opplevd det i en bydel, men unngår å gå der.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Du kan jo prøve, men tror ikke komunnen ser på det som trakasering. Jeg har også opplevd det i en bydel, men unngår å gå der. Hva forventer man egentlig når menn fra de aller mest kvinnefiendtlige kulturene i verden strømmer til Norge, et land som år etter år blir kåret til et av de mest likestilte landet i verden? Selvsagt blir det grov seksuell sjikane og trakkassering og enda verre ting som følge av dette. Ingenting er mer forutsigbart enn det. Anonym poster: a71a90ae80ef3b0cc0de5cedff603ee4 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Hva forventer man egentlig når menn fra de aller mest kvinnefiendtlige kulturene i verden strømmer til Norge, et land som år etter år blir kåret til et av de mest likestilte landet i verden? Selvsagt blir det grov seksuell sjikane og trakkassering og enda verre ting som følge av dette. Ingenting er mer forutsigbart enn det. Anonym poster: a71a90ae80ef3b0cc0de5cedff603ee4 Å slenge kyss og plystre? Det er grovt? hva legger du i som mild seksuell sjikanse? Anonym poster: 06d0d5fa30e2527a4b8bff2730066922 2
Gjest finurlig Skrevet 23. juni 2012 #13 Skrevet 23. juni 2012 Å slenge kyss og plystre? Det er grovt? hva legger du i som mild seksuell sjikanse? Anonym poster: 06d0d5fa30e2527a4b8bff2730066922 Å slenge kyss og plystre er IKKE av de grove sjikanene, men de handbevegelsene er det. Forstår ikke hvorfor dere er så opphengt i kysse- og smattelydene. 3
Meridian Skrevet 23. juni 2012 #14 Skrevet 23. juni 2012 Å, jeg trodde det var deres måte å hilse og å være høflig på, så jeg kysset og smattet, ropte og kom med seksuelle handgester tilbake, jeg Var redd for å bli sett på som rasist hvis jeg ikke var like høflig :gjeiper: 5
yes2yes Skrevet 25. juni 2012 #15 Skrevet 25. juni 2012 Jeg har mine tvil om kommunen vil eller kan gjøre noe med denne saken, dersom den ikke inneholder noe ulovlig, og spesielt ikke om det ikke skjer i deres egne, offentlige lokaler. Håndgesten og tilropene kan forøvrig være ting å trekke frem som objektivt støtende, og mulig noe kan skje om du får med deg flere som har opplevd liknende. Eventuelt kunne du funnet ut hvem privatperson som eier lokalet, og ta en prat med vedkommende angående problemet med vedkommendes gjester i lokalet. Én bekjent opplevde noe liknende her i sentrum, og for hennes del ble den siste utvei å snakke direkte til disse mennene. Ikke henne selv forøvrig, men ho kontaktet ein og anna sikkerhetsvakt/politivakt(?), helt til de gikk med på å formidle beskjeden videre til lokalet(anonymt fra hennes side, forøvrig). Det satte en stopper for hennes del i alle fall, men om vaktene i ditt område har mulighet eller 'kompetanse' til å hanskes med slike situasjoner vet jeg ei. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #16 Skrevet 26. juni 2012 Film det, legg det på youtube:P Anonym poster: 231bd2ed301f19d794cc7dd1baf93953
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #17 Skrevet 26. juni 2012 Å slenge kyss og plystre er IKKE av de grove sjikanene, men de handbevegelsene er det. Forstår ikke hvorfor dere er så opphengt i kysse- og smattelydene. Nå reagerte jeg ikke på noe du har sagt,men på det AB har sagt,om at det er "GROVT"! Vi er opphengt i kysse- og smattelydene, fordi det var det eneste som hende vel?? Anonym poster: 06d0d5fa30e2527a4b8bff2730066922
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #18 Skrevet 28. juni 2012 Hadde noen kvinnfolk oppført seg sån rundt meg ville jeg bare blitt tent Anonym poster: 5701753f15d710a453a7b2f7cf53278b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #19 Skrevet 28. juni 2012 Å slenge kyss og plystre? Det er grovt? hva legger du i som mild seksuell sjikanse? Anonym poster: 06d0d5fa30e2527a4b8bff2730066922 Hun nevner ikke plystring, men nedsettende tilrop, seksuelle håndbevegelser osv. Dette er ydmykende og ofte skremmende. Utallige kvinner har blitt voldtatt av menn fra disse landene med et kvinnesyn fra helvete, hvor kvinner bare skal holde kjeft. Selvom ikke alle disse nødvendigvis er voldtektsmenn alle sammen, så er det slike totalt respektløse holdninger overfor kvinner som reduserer terskelen for overgrep. Anonym poster: a71a90ae80ef3b0cc0de5cedff603ee4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #20 Skrevet 28. juni 2012 Å, jeg trodde det var deres måte å hilse og å være høflig på, så jeg kysset og smattet, ropte og kom med seksuelle handgester tilbake, jeg Var redd for å bli sett på som rasist hvis jeg ikke var like høflig :gjeiper: Du må være bra dum. Eller tuller du? Anonym poster: 285a333154078ec65b36e3faa0871821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå