Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet jeg har endel gjeld hos diverse kreditorer og holder på per dato å ordne opp i dette tullet. Kan skylde på at jeg var ung, men nå er det gått to år, og jeg mister nattesøvnen.

Det jeg nå lurer på, har fått endel igjen på skatten, og vil bruke disse til å fordele de utover hos de forskjellige kreditorene, men vil det være en som tar alt? Som kan ta skattepengene?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Namsmannen kan gjøre det, men kun ved skattegjeld.

Anonym poster: ba6c8d6c6fb2839a6bd7d6d9651fcb99

• Liker 1
Skrevet

Ok, det er da hvis en har restskatt og slikt?

Det har jeg aldri hatt..

AnonymBruker
Skrevet

Ok, det er da hvis en har restskatt og slikt?

Det har jeg aldri hatt..

Det er hvis du generelt har utestående skatt. Det trenger ikke være restskatt, det kan like gjerne være annen skatt du ikke har betalt. Men det forutsetter at det er skatt du skylder, i en eller annen form, ikke f.eks. gjeld til et privat selskap eller andre tilsvarende kreditorer.

Slik jeg forstår det, i hvert fall.

Anonym poster: ffbdf2d7eca97137de90c84a2e796f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Statens innkrevingssentral kan også ta skattepenger, f.eks. om du skylder årsavgift på bilen eller tv-lisens. Andre kreditorer kan ikke ta skattepengene dine.

Anonym poster: 2556b4173076cbc392b60c4fe5c8e37e

• Liker 2
Skrevet

Utestående barnebidrag, bøter og slikt kan også kreves inn gjennom skattepengene.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke noe bøter, barnebidrag,restskatt etc.. Bare litt gjeld hos kreditorer som lindorf. Men fikk mine 10 200kr igjen på skatten idag, så nå er det hvertfall blitt en god begynnelse på nedbetaling:) Takk for alle svar!

Gjest padawan
Skrevet

Håper det ordner seg for deg. skattepengene gjør vel at du får nedbetalt raskere.

Skrevet

Kreditorer kan IKKE ta skatteppengene dine, det er kun om du skyler til kommunen eller staten de gjør det.

Samme som at de kan gå inn å ta trekk av lønna di.

Om det er Lindorff du skylder penger, kan de altså ikke gjøre det.

Skrevet

Ok, tror jeg har forstått dette her nå.. Ja, jeg har fått en god god begynnelse, dumt rote til økonomien når man er ung, men man har lov å feile så lenge man lærer, og det kan en trygt si jeg har gjort! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...