Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med utseendet mitt, og da tenker jeg hovedsaktlig på ansiktet mitt.

Jeg syns ansiktet mitt er så stygt at jeg ikke klarer å vise meg ute, og dermed kan jeg ikke jobbe.

Jeg er under AAP, av helt andre grunner, men da jeg først ble sykmeldt, var jeg samtidig letter fordi jeg følte meg så stygg.

Nå skal de hjelpe meg tilbake til jobb ... jeg klarer rett og slett ikke vise meg ute lenger fordi jeg føler meg så stygg!

Skal snart på jobbintervju på en arbeidspraksisplass, men jeg kan ikke vise meg sånn som jeg ser ut!

Vet ikke hva jeg kan gjøre ... trenger hjelp!

Anonym poster: 2a5c80183058cf397d2876daad360713

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest villrev
Skrevet

Ingen bryr seg om hvordan du ser ut i en jobb, så lenge du er flink til det du gjør. :)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg om hvordan du ser ut i en jobb, så lenge du er flink til det du gjør. :)

Ja, jeg skjønner jo det, men jeg har så dårlig selvtillit fordi jeg er så stygg. Jeg klarer ikke beskytte meg mot de som ser rart på meg pga utseendet mitt.

Ikke har jeg hatt kjæreste heller, så selvtilliten er jo på bånn... :(

Gjest villrev
Skrevet

Ja, jeg skjønner jo det, men jeg har så dårlig selvtillit fordi jeg er så stygg. Jeg klarer ikke beskytte meg mot de som ser rart på meg pga utseendet mitt.

Ikke har jeg hatt kjæreste heller, så selvtilliten er jo på bånn... :(

Ja, men du må prøve å tenke at det bare er du selv som ser på deg på den måten. Jeg tror ikke det er så mange som går og tenker "æsj hun var stygg" o.l. om mennesker de ser på gata osv! Og du er sikkert ikke stygg heller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Ikke noe å takke for. :) Sånne naut skal du bare heve deg over.

Jeg er helt overbevist om at du ikke er stygg. Det sitter nok bare i ditt eget hode. :kose:

Hva slags type jobb er du interessert i og hvilke kvalifikasjoner har du?

Anonym poster: 661fbb90a81b010c2d7b4ce99c9eda4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men du må prøve å tenke at det bare er du selv som ser på deg på den måten. Jeg tror ikke det er så mange som går og tenker "æsj hun var stygg" o.l. om mennesker de ser på gata osv! Og du er sikkert ikke stygg heller.

Det vet jeg ikke, men jeg føler jeg ser ut som en burugle i fjeset ...

Og jeg syns synd på de som må være med meg, og å jobbe med meg.

Jeg føler at de ikke vil ha meg der, og at de lider i det stille.

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelse.

Mvh Sulosi, mod.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på AKKURAT samme måte, bortsett fra at jeg ikke går på aap. Er ikke innom nav, men har gått til psykolog og går nå på cipralex ( går ikke til psykolog lenger, men skal kanskje begynne igjen...)

Jeg har så lyst på jobb...trenger penger, føler meg jævelig og vil flytte for meg selv. Alt har stoppet opp og jeg klarer ikke å få ting i gang. Skjønner ikke hvordan ting skal ordne seg for å være ærlig.

Anonym poster: 2669f9c49a3b39b794c1856cd10cd5f1

Skrevet (endret)

Uff, trist :(

Det fins vell alltids en telefon-/kontorjobb du kan ha? Eller hva med hjemmekontor? Slik at du ikke føler du må vise deg for så mange? Men egentlig tror jeg at jo leger du er borte fra folk, jo mer usikker blir du på deg selv.

Du skulle heller ha lett etter en måte å få ett skikkelig selvtillittsboost!

Ble veldig nysgjerrig på hvordan du ser ut foresten!

Men hva med å se på folk som har nådd KJEMPELANGT i denne verden, og som er høyst respektert og elsket av folk. Det beste er jo om du finner noen som du føler er mindre fin en det du er ;)

Selv vet jeg om mange kjendiser. F. eks.:

rachel-dratch-300.jpg

donatella-versace-04.jpg

kir503_1198059752.jpg

dj-qualls-profile.jpg

Om du ser noen intervju av DJ Qualls, så ser du at han snakker mye om utsèendet og har en kjempegod humor av det. Jeg syns egentlig han er litt søt! Kunne godt ha blitt med han hjem :P Hehe

08.jpg

jocelyn-4.jpg

Vi må jo ikke glemme selve "kattedamen" :P Eller Michael Jackson!!

Hehe, håper ikke dette ble rart. Men man får selvtillitt av å sammenligne seg med andre som er i samme siuasjon ;)

Og klarer alle de å nå toppen samtidig som de sliter med utsèendet, så klarer sikkert du å finne en måte du også :)

Endret av Cathenja
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler psykiatrisk behandling. Fortell fastlegen din hvordan du har det og be om henvisning.

Skrevet

Du trenger en psykolog.

• Liker 2
Skrevet

Husk at de aller færreste bryr seg om utseendet ditt. Det er personligheten som er viktig.

Syns du burde få en henvisning til psykolog asap slik at du kan jobbe deg gjennom dette på en riktig måte.

Jeg syns også at jeg er stygg, tror faktisk det er ganske så mange som mener slikt om seg selv...også personer du ser som du syns er pene, men jeg kan ikke slutte å leve livet mitt bare fordi jeg ikke er formøyd med utseendet, og hva alle andre syns må man bare gi blaffen i.

Og skjønnhet kommer an på øyet som ser. Du og jeg kan se på samme person og du kan syns at personen er vakker mens jeg kan syns at personen er stygg. Det finnes garantert mange som syns du er vakker også :)

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Merkelig.

Jeg trodde det var hvor flink man var i jobben sin som var den bestemmende faktoren på jobb, ikke utseendet?

• Liker 1
Skrevet

Kom deg ut i verden TS. Du er like viktig og spesiell som alle andre. Du har en rett på å være en del av verden.

Utseende betyr ingenting, og jeg er brennsikker på at du selv er din største kritiker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok riktig når man først har fått jobben, men bøygen er å komme seg gjennom intervju uten å bli diskriminert.

Pene får lettere jobb

Synd, men antagelig sant. Arbeidsgivere burde kanskje tenke over at vi "mindre pene" gjerne blir mer stabil arbeidskraft, da vi nettopp kvier oss for å dra på intervju. Jeg gjør det aldri frivillig igjen. Bra for min arbeidsgiver, som så forbi utseende og rett på kvalifikasjonene :)

Anonym poster: ae579d756ce025146a8343f5fc0a5eb6

• Liker 1
Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg sliter veldig med utseendet mitt, og da tenker jeg hovedsaktlig på ansiktet mitt.

Jeg syns ansiktet mitt er så stygt at jeg ikke klarer å vise meg ute, og dermed kan jeg ikke jobbe.

Jeg er under AAP, av helt andre grunner, men da jeg først ble sykmeldt, var jeg samtidig letter fordi jeg følte meg så stygg.

Nå skal de hjelpe meg tilbake til jobb ... jeg klarer rett og slett ikke vise meg ute lenger fordi jeg føler meg så stygg!

Skal snart på jobbintervju på en arbeidspraksisplass, men jeg kan ikke vise meg sånn som jeg ser ut!

Uff, trist at du tenker sånn, du må prøve å snu dette. Har noen sagt dette eller tenker du det selv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også en av de veldig uheldige utseendemessig da jeg var yngre (det har bedret seg betraktelig etter at jeg fylte 30!), men det kommentaren som hjalp meg best var:

"Hvis du hadde visst hvor lite andre tenkte på deg og ditt utseende, hadde du blitt fornærmet, for andre bryr seg ikke om hvordan du ser ut."

Det er helt sant!

Fremmede registrerte meg kanskje der jeg gikk forbi, og hvis de i det hele tatt reagerte på noe, så var det "fy f*** hun var stygg", og så var jeg glemt.

Kjente mennesker tenkte ikke over utseendet mitt i det hele tatt, fordi det viktigste for dem var hvordan jeg var som venn eller kollega, ikke hvordan jeg så ut.

Anonym poster: 72651b39efdc357b20b40d94de6e12c0

• Liker 2
Skrevet

Merkelig.

Jeg trodde det var hvor flink man var i jobben sin som var den bestemmende faktoren på jobb, ikke utseendet?

Det er bare i en ideal verden. Looks sells....

• Liker 1
Skrevet

Prøv å si 3 fine ting om degselv hver eneste kveld før du legger deg. Gjør dette hver dag,prøv å være din egen venn. Ikke døm degselv så hardt. Vi er våres egen verste fiende. Selvbildet vil bli bedre om du lærer deg å akseptere degselv for den du er,se det fine med den personen du er inni deg selv. Du har fått ett veldig negativt tankemønster når det kommer til selvfølelsen og tanker rettet mot deg selv,men om du prøver å snu det bevisst så er det mulig. Men du må ta degselv i det hver gang man tenker negativt. Du er verdifull.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...