Gjest gjest Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Datteren min på 2 begynte å spy i bilen på tur hjem fra barnehagen i dag. Så gikk det mange timer, så regnet med det ikke var noe spysyke. Etter hun ble lagt har hun spydd 4 ganger. Heldigvis bare en gang i sengen. Men når hun sover våkner hun av at hun spyr, og ikke før sånn at jeg har sjangs til å ta henne ut av sengen. Hater spy og all vaskingen av sengetøy, gulv og unge som hører med. I tillegg er mannen borte nå på arbeid, så ingen hjelp der. Hvordan gjør dere det når man står alene med ansvaret for en unge som spyr? Blir jo minimalt med søvn siden hun våkner hele tiden og spyr, så er en smule trøtt, og verre blir det vel. Noen tips og triks der ute? Håndduk er med i senga for å spare madrassen. Bahh!!
Sulosi Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Da deler vi seng og har med haugevis av håndkler, tørkepapir og vann. Unntaket var n år vi hadde svineinfluensa. Da ble de yngste plassert bort og min mor hadde tilsyn med meg, jentungen og hunden 3 ganger i døgnet. Det går seg til på et vis og må man så må man. Søvn er sisteprioritet når barna er syke. 2
Gjest ts Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 japp, ingen andre valg enn å "stå han av". Hun sover iallefall godt mellom slagene da .
Gjest Eurodice Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Datteren min på 2 begynte å spy i bilen på tur hjem fra barnehagen i dag. Så gikk det mange timer, så regnet med det ikke var noe spysyke. Etter hun ble lagt har hun spydd 4 ganger. Heldigvis bare en gang i sengen. Men når hun sover våkner hun av at hun spyr, og ikke før sånn at jeg har sjangs til å ta henne ut av sengen. Hater spy og all vaskingen av sengetøy, gulv og unge som hører med. I tillegg er mannen borte nå på arbeid, så ingen hjelp der. Hvordan gjør dere det når man står alene med ansvaret for en unge som spyr? Blir jo minimalt med søvn siden hun våkner hele tiden og spyr, så er en smule trøtt, og verre blir det vel. Noen tips og triks der ute? Håndduk er med i senga for å spare madrassen. Bahh!! Jeg har virkelig ingen forståelse for deg. Du syter over at du er alene med datteren din, for mannen er på arbeid. Hun kaster opp, og alt er så fælt. Du tåler ikke lukten av spy. Hvis du har problemer med å takle én syk unge, må du jammen sørge for at du ikke får flere. Det får være måte på sutring! 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Har hun ikke lov til å klage på spy overalt bare fordi det er barnet hennes som er sykt? Anonym poster: 778bbb4171596ebc1c6b6acfa71d6a5f 4
Gjest Annaires Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Jeg har virkelig ingen forståelse for deg. Du syter over at du er alene med datteren din, for mannen er på arbeid. Hun kaster opp, og alt er så fælt. Du tåler ikke lukten av spy. Hvis du har problemer med å takle én syk unge, må du jammen sørge for at du ikke får flere. Det får være måte på sutring! Jeg fikser ikke spy selv! Kaster ungen opp, gjør jeg det også. Og allikevel vente jeg nr to! Hjelpes! Hvordan skal det gå? Selvfølgelig er det slitsomt med syke unger! Det må da være lov å klage litt over det... 1
Gjest Sansol Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Jeg er heller ikke noe glad i spy (hvem er vel det?). Vi har taklet det ved at en av oss sover sammen med barnet på sovesofaen i stua. Der bunkrer vi opp med håndklær, spybøtte, våtservietter, pose til skitne håndklær og saft. Avslappende er det jo ikke akkurat, men man får seg noen lurer innimellom slagene. Også slipper man å skifte sengetøy og vekke barnet helt.
Gjest ts Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Jeg har virkelig ingen forståelse for deg. Du syter over at du er alene med datteren din, for mannen er på arbeid. Hun kaster opp, og alt er så fælt. Du tåler ikke lukten av spy. Hvis du har problemer med å takle én syk unge, må du jammen sørge for at du ikke får flere. Det får være måte på sutring! wow. Har da ikke sagt at jeg ikke takler det. Amper much! Litt klaging må være lov selv om det er snakk om sin egen unge. Men det gikk fint. Spying fram til 4, og så opp igjenn kl 8. Ingen tegn til spy enda. 1
skandale Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Dere som deler seng med det syke barnet, blir dere ikke smittet selv? 1
Sulosi Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Dere som deler seng med det syke barnet, blir dere ikke smittet selv? Ikke alltid. Noen ganger har jeg hatt det først og så kommer ungene etter. Uansett så må man bare gjøre det beste ut av det for jeg har ikke samvittighet til å la de ligge alene. Dessuten blir det mye mere å vaske på når de sover alene. Spy over vegger, gulv og gjerne en bror som sover i køya under.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Kjøp Gerimax fra matbutikken. Inneholder blant annet druesukker som kvikner deg opp! Anonym poster: 1ddab48abe28e9418af04f535881b4b0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Med mindre du fortsatt ammer da.. Da bør man ikke bruke Gerimax. Anonym poster: 1ddab48abe28e9418af04f535881b4b0
Gjest Eurodice Skrevet 23. juni 2012 #13 Skrevet 23. juni 2012 Kjøp Gerimax fra matbutikken. Inneholder blant annet druesukker som kvikner deg opp! Anonym poster: 1ddab48abe28e9418af04f535881b4b0 I den gerimaxen jeg kjøper i helsekostbutikk, er de virksomme ingrediensene ginseng, guarana og rosenrot. På esken står det ingenting om druesukker eller annen tilsetning. De selger kanskje en annen type i matbutikker.
Gjest Iris Skrevet 23. juni 2012 #14 Skrevet 23. juni 2012 Datteren min på 2 begynte å spy i bilen på tur hjem fra barnehagen i dag. Så gikk det mange timer, så regnet med det ikke var noe spysyke. Etter hun ble lagt har hun spydd 4 ganger. Heldigvis bare en gang i sengen. Men når hun sover våkner hun av at hun spyr, og ikke før sånn at jeg har sjangs til å ta henne ut av sengen. Hater spy og all vaskingen av sengetøy, gulv og unge som hører med. I tillegg er mannen borte nå på arbeid, så ingen hjelp der. Hvordan gjør dere det når man står alene med ansvaret for en unge som spyr? Blir jo minimalt med søvn siden hun våkner hele tiden og spyr, så er en smule trøtt, og verre blir det vel. Noen tips og triks der ute? Håndduk er med i senga for å spare madrassen. Bahh!! Jeg har selv vært i denne situasjonen med barn som spyr natten igjennom og mannen på jobb. Men jeg forstår visst ikke spørsmålet ditt? Sånn jeg ser det er dette en helt vanlig ting å oppleve og takle om man har små barn. Men plasttrekk over madrassen kan jo være lurt for å spare madrassen. Da barna mine spydde hele natten, sov jeg lett og spratt ut av senga ved den minste lyd fra barnet/barna. Har du opplevd å ligge rett ut selv i spysyke samtidig som du må passe et aktivt og friskt lite barn?Du var for syk til å kjøre det i barnehage, og mannen var på jobb? Det går det også
jolie Skrevet 23. juni 2012 #15 Skrevet 23. juni 2012 Når mine småttiser spyr, så legger jeg madrass på gulvet på soverommet mitt. Oppå den legger jeg tisselaken og håndklær, så kan det bare røskes av om de spyr på det - i stedet for å skifte hele senga. I tillegg har de et eller annet ved siden av senga som de kan spy i om de rekker å våkne før de spyr. For meg er det alfa og omega å være nær dem, for da har jeg også kontrollen. Som regel kommer det et par lyder, en brekning eller de svelger masse pga økt spyttproduksjon like før de spyr. Da kan jeg kjapt være der med bøtta. Dessuten sover jeg litt bedre og litt mer av å ha dem i nærheten. Men er man alene med ungene betyr det lite søvn i perioder. Det går helt fint. Man kan slumre under barneTV, eller ta en hvilestund på gulvet mens ungen legger puslespill etc. Jeg har ikke fått omgangen selv de siste gangene. Kanskje kan jeg få det bakveien (dvs diare) og bli kvalm, men jeg har ikke spydd på lenge. Til og med han jeg har noe på gang med fikk det sist, selv om jeg slapp unna. Så smitten hadde jeg jo i meg/i huset. Jeg er temmelig nøye på hygienen når vi har omgangen i hus. Håndklær og sengetøy vaskes med en gang, den syke har eget håndkle, hyppig håndvask - alltid med såpe, de som har spydd på natta dusjes på morningen osv.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #16 Skrevet 23. juni 2012 Så lenge man kun har ett sykt barn, og slipper å spy selv samtidig, så er det vel ikke så mye å klage over. Gi barnet nok å drikke, gjerne saft. Anonym poster: e6b70f9f27484b3ad5a4db0d6c10e2f8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #17 Skrevet 23. juni 2012 Håper ikke du leverte barnet i barnehagen i dag tidlig. Er så smittsomt og en vil ikke ha mer smitte. Går en del spy syke nå for tiden. Vi har 48 timers regel fra siste gang barnet kastet opp. Har blitt strenge på dette, etter at foreldre ikke respekterte reglene. Kom med barn og de kastet opp i bhg igjen. Har ingen problemer med spy eller diare. Men hater å kaste opp slev, fikk nok da jeg var gravid. God bedring til ungen. Søvn kan det bli minimalt med med små barn. Anonym poster: dbacc72df149f57bd823a4ecc3595a2a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #18 Skrevet 23. juni 2012 Sånn bortsett fra at omgangssyke er hat, pest og kolera samlet, så er det vel som oftest maks 1-2 døgn, hvor man garantert får sove innimellom? Det er jo ikke kolikk i månedsvis med illskriking og søvndeprivasjon? Sånn utover at jeg hater det så går vel søvndelen fint, ungene og en selv kollapser vel mellom slagene. Og det er som regel bare ei natt eller så. Det er vel selve oppkastingen de fleste hater - ikke det å være våken her og der Anonym poster: 64b4c700ea5f40373f18cb55870f8495
jolie Skrevet 23. juni 2012 #19 Skrevet 23. juni 2012 Håper ikke du leverte barnet i barnehagen i dag tidlig. Er så smittsomt og en vil ikke ha mer smitte. Går en del spy syke nå for tiden. Vi har 48 timers regel fra siste gang barnet kastet opp. Har blitt strenge på dette, etter at foreldre ikke respekterte reglene. Kom med barn og de kastet opp i bhg igjen. Anonym poster: dbacc72df149f57bd823a4ecc3595a2a Neppe. Det er tross alt lørdag. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #20 Skrevet 23. juni 2012 Har du opplevd å ligge rett ut selv i spysyke samtidig som du må passe et aktivt og friskt lite barn?Du var for syk til å kjøre det i barnehage, og mannen var på jobb? Det går det også Hehe, den er verre. Anonym poster: 2ec4a09e086effca5c0c6c1ec906a176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå