Gå til innhold

Hard klump under huden!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg merket plutselig at jeg har en hard avlang klump under huden. Mellom 1-2 cm lang, er litt usikker da den på en måte går dypere inn på den ene siden så jeg kan altså ikke kjenne enden på den. bredden er vel omtrent 3-5 mm, er litt vanskelig når man bare kan kjenne den med fingrene, den er altså ikke synlig gjennom huden eller noe. Den ligger omtrent 1 cm fra anus åpning, til venstre for. På andre siden kjenner jeg ikke noe! Den ene siden er som sakt nærmere "overflaten" enn den andre siden av den avlange formen. Den siden som går innover er siden nærmest anus, så den følger kanskje endetarmsåpningen litt? :vetikke:

Jeg føler jeg kan bevege så vidt på den hvis jeg presser på den, men er ikke sikker på om det bare er huden; muskler, fett, kjøtt etc som forflytter seg over den.

Er det noen som har en anelse om hva det kan være? Ble kjemperedd da jeg fant den nå og prøvde å google, men fant bare ting om hemoroider (Som jeg vet det ikke er)...

Anonym poster: a771b357118fece83fa0ad015b4e3a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje bare en sånn betent talgkjertel? Dem kan man stikke hull på selv, men ikke gjør det om du ikke er sikker på at det er det:P Talgkjertler er ofte vonde når man trykker på dem, det kjennes litt ut som det "stikker."

Når du finner slike klumper er det alltid best å gå til legen, bare for å være på den sikre siden:) Better safe than sorry!:)

Anonym poster: 78ac7669794043a5fc8a8ab77272991c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den sitter for dypt til at jeg kan stikke hull på den, den ligger ganske langt under huden på en måte, jeg måtte hvert fall ha stukket gjennom et godt lag med hud og kjøtt først :fnise:

Får vel vente en uke og se om den fremdeles er der, men vil helst ikke til legen min og be han kjenne på en klump der nede... Vet det er jobben hans, men jeg har alltid hatt litt legeskrekk, pluss at mannen er jo god venn med hele familien min.

Men kan det være noe farlig?? Er det mulig at det kan være en svulst? Hvorfor får man plutselig en stor hard klump under huden?? Er ikke vondt å presse på den, men jeg kjenner litt etter jeg har gjort det, en merkelig svak annerledes følelse, på en måte vond, men såpass svak at det ikke er vondt.. vanskelig å forklare!

Anonym poster: c0d2c771aed849fdda45b8b555fb5f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemoroider er utvidede blodårer, ikke farlig men kan være plagsomt. Ikke stikk hull på klumpen, tarmbakterier kan gi infeksjoner som ikke er så kjekke å ha. Tror det er en talgklump du har. Gå til legen og få hjelp, før du begynner med unødvendig hjemmekirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hemoroider er utvidede blodårer, ikke farlig men kan være plagsomt. Ikke stikk hull på klumpen, tarmbakterier kan gi infeksjoner som ikke er så kjekke å ha. Tror det er en talgklump du har. Gå til legen og få hjelp, før du begynner med unødvendig hjemmekirurgi.

Tror faktisk ikke det er en talgkjertel. Den ligger veldig dypt og er hard og stor, så er ingen måte jeg kunne ha stukket hull på den selv. Den føles også veldig mye hardere ut enn en talgkjertel, den er like hard og stabil samme hvor hardt jeg presser. Er ikke hemoroide heller da den på en måte ikke har noen tilknytning til analåpningen, den kunne ha ligget under huden hvor som helst eller, etter hva det føles som. Kan det hende at det bare er en slags muskelknute eller noe slikt?? Den ligger på en måte i det vevet i rumpeballen rett inntil skjellet som går mellom vagina og anus, bare litt lengre til siden og nærmere anus enn vagina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 2 slike jeg også. Hard klump langt inne. Må ofte lete for å finne de. Vet ikke hva det er, men har hatt den ene i evigheter. Tror ikke det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

http://en.wikipedia.org/wiki/Bartholin's_cyst ?

muskelknuter er nok ikke så definerte

Beskrivelsen av beliggenhet og det jeg forsto ut av det som sto der, så er det nok ikke dette jeg har heller. Og som sagt så ligger den dypt under huden og kan ikke sees i noen form av kul eller farge i huden. Beliggenheten er også slik at jeg ikke tror den har noe med verken vagina eller anus å gjøre, bare at den tilfeldigvis ligger i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 slike jeg også. Hard klump langt inne. Må ofte lete for å finne de. Vet ikke hva det er, men har hatt den ene i evigheter. Tror ikke det er farlig.

Håper det ikke er farlig og at det er noe lignende jeg har da, fikk bare så panikk da jeg fant den nå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 11 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Fant du ut av noe? , høres ut som jeg har akkurat det samme bare litt større og ufattelig sårt, vondt å sitte og kjenner når jeg går. Nå testes isbiter i håndkle for å se om hevelsen og ømheten kan gå ned. 

Er det noen andre som har kjennskap til dette? Kan det ha en sammenheng med at jeg hadde en abort for 3 uker siden og var i badepark for noen dager siden tro  

Anonymkode: 569a9...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...