Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere se for dere at bare ateistbarna og islambarna drar på skolen,mens kristne er hjemme? :skratte:

Jeg er ikke religiøse,men grunnen til at jeg tar meg fri er fordi vi bort i et kristenland og det er dens hellig dag og derfor er det fri for alle.

Jeg tror at ho angriper dette helt feil. Kanskje ho heller bør se på seg selv og at ho velger sin egen religion,frivillig. Hvorfor skal ho i det hele tatt få fri da? Hvis jeg plutselig finner på en tilfeldig religion, med 20 helligdager i året, får jeg fri da? høres jo fristende ut.

Har ikke noe imot damen,men hater når folk skal be meg "Våkne opp", som om jeg lever i mørket, og den eneste personen som ser lyset er deg,fordi alle vet at DU har rett du og alle som er imot deg er dumme!

uff..

KILDE:Dagbladet

Anonym poster: 7e2ce9ecc68aace09de9ca4ac8f540b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"- Kjenn på det. Seriøst. Våkn opp. Samtidig er jeg klar over at budskapet om himmelen og nåden gjennom Jesus for mange kommer til å være en gåte. Og en snublestein, skriver hun."

Æsj! derfor liker jeg ikke religion.Alltid skal en eller annen som tror ,prakke på de som ikke tror deres meninger. :spy:

Anonym poster: 6d904d1f553b22f8e9745cfc6e0eeb82

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kan dere se for dere at bare ateistbarna og islambarna drar på skolen,mens kristne er hjemme? :skratte:

Jeg er ikke religiøse,men grunnen til at jeg tar meg fri er fordi vi bort i et kristenland og det er dens hellig dag og derfor er det fri for alle.

Jeg tror at ho angriper dette helt feil. Kanskje ho heller bør se på seg selv og at ho velger sin egen religion,frivillig. Hvorfor skal ho i det hele tatt få fri da? Hvis jeg plutselig finner på en tilfeldig religion, med 20 helligdager i året, får jeg fri da? høres jo fristende ut.

Har ikke noe imot damen,men hater når folk skal be meg "Våkne opp", som om jeg lever i mørket, og den eneste personen som ser lyset er deg,fordi alle vet at DU har rett du og alle som er imot deg er dumme!

uff..

KILDE:Dagbladet

Anonym poster: 7e2ce9ecc68aace09de9ca4ac8f540b3

Nå virker ikke Carola som den skarpeste kniven i skuffen akkurat.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men tenk litt etter, alt dette med helligdager (helg er forkortelse for det samme) er noe de kristne har prakket på oss. Jul, påske og all den dritten der trenger vi ikke. Vi kan egentlig jobbe hele uken, hele tiden, året rundt. Mer arbeid = mer penger på konto. :)

Anonym poster: 42f42b0813b1b88496be6d58ef1a2c2d

Gjest BettyBoop
Skrevet

Men tenk litt etter, alt dette med helligdager (helg er forkortelse for det samme) er noe de kristne har prakket på oss. Jul, påske og all den dritten der trenger vi ikke. Vi kan egentlig jobbe hele uken, hele tiden, året rundt. Mer arbeid = mer penger på konto. :)

jeg vil ha fri.. ikke at jeg alltid får fri helligdager med den jobben jeg har men, jeg tenker fri er kjekt av og til. Eneste som suger med helligdager er at alt er stengt

AnonymBruker
Skrevet

grunnen til at jeg tar meg fri er fordi vi bort i et kristenland

Det er ikke alle som har fått det med seg, men for en måned siden ble grunnloven endret og sa fra seg kristendommen som offisiell religion, altså vi er ikke lenger et kristent land. Vi kan heller ikke si at vi er det på bakgrunn av befolkningen, for de kristne er i mindretall i Norge. Vi er endelig et sekulært land! :flagg:

Anonym poster: 6481926f9afe45993821728f9a3ba80e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

jeg er enig med henne.

Anonym poster: bb4b94f780cd5d5dbb17273af36d6ed6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke enig med henne, men jeg skjønner tankegangen hennes.

Hvorfor skal de som feirer "jôl" ha julefri når "jôl" opprinnelig ble feiret i perioden rundt 12. januar?

Hvorfor skal de ha påskeferie når de ikke feirer påske?

Svaret er selvsagt: økonomiske hensyn.

De som ikke feirer de kristne høytidsdagene kan i utgangspunktet ta sine fridager når som helst, men velger å gjøre det under de etablerte offentlige høytidsdagene, fordi dette er betalte fridager, men ofte går dette på bekostning av sine kristne kolleger, siden jobbing på helligdager ofte rulleres.

Anonym poster: 34ad87848eacdb66d150f6e6e3694cb0

AnonymBruker
Skrevet

De som ikke tilhører den norske kirke har rett på to fridager i forbindelse med religiøse høytidsdager etter vedkommendes religion. Bør vi andre kreve disse dagene også?

Anonym poster: c7290fcbd81266ddfc79d72c16edd04a

AnonymBruker
Skrevet

De som ikke tilhører den norske kirke har rett på to fridager i forbindelse med religiøse høytidsdager etter vedkommendes religion. Bør vi andre kreve disse dagene også?

Anonym poster: c7290fcbd81266ddfc79d72c16edd04a

Selvsagt kan du gjøre dette hvis du bekjenner deg til en annen religion, men da bør du ikke ta fri i forbindelse med de kristne høytidsdagene.

Anonym poster: 34ad87848eacdb66d150f6e6e3694cb0

• Liker 1
Skrevet

Alt du nevner er opprinnelig hedenske høytider...

• Liker 5
Skrevet

Det finnes så mye tåpelige folk med tåpelige meninger spørr du meg! Å jada,alle har rett til å mene sitt om ditt og datt,så da mener jeg at Carola kan ta seg en bolle.

(Hadde lite konstruktivt og komme med i denne tråden men den kjerringa irriterer meg)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt du nevner er opprinnelig hedenske høytider...

Påsken er vel egentlig jødisk, er den ikke?

...

Måtte søke på det, ser at høytiden er lagt rundt vårjevndøgn, på samme måte som jul og sankthans er lagt rundt solvervene. Så "påsken" har nok blitt feiret hedensk også - her i Norge har den i alle fall aldri vært jødisk, så det er nok enda en høytid som ble kapret av kristendommen.

Anonym poster: 6481926f9afe45993821728f9a3ba80e

AnonymBruker
Skrevet

Ja la oss droppe jul, påske, 17.mai, bursdager og andre helligdager. La oss jobbe og jobbe. Bygg internater for alle nyfødte fra de blir født til de er 18 år. La staten og fagutdannede ta jobben med oppvekst og oppdragelse. Så kan foreldre jobbe 24/7. Vi har ingenting å tape.

Saken er den at det er ikke jobbe til alle i 100% Jo, egentlig er det jo det. Alle kan gjøre noe. Hva med pusse opp gamle slitte hus, veier, hager, områder osv. Plener skal klippes, internatene skal vaskes. Hus skal males. Fisk skal fiskes, kyr skal melkes. Veier skal sprenges og lages. Buss, tog , båt, fly og trikk skal kjøres. Stopp da også alle trygdeytelser for enslige forsøgere, langtidssykemeldte og arbeidsledige, for det er alltid noe en kan gjøre.

Hvilket samfunn blir dette?

Anonym poster: c43a05e970c33e7174c979942dc6b50b

Skrevet

For min del spiller det ingen rolle hvilke datoer som er fridager. Men jeg ser heller ingen grunn til at religiøse skal ha mer fri enn ikke-religiøse.

Så da er det vel mest praktisk å beholde dagens ordning, og siden jeg er fan av praktiske løsninger har jeg ingen problemer med å fortsette slik som det er nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal vi ateistene gjøre?:O

Kanskje alle kan få en uke,2 i hele året som de bruker til "høytider" enten de er religiøse og ikke-religiøse?

Hvis jeg vil feire i desember at solen snur,så kan ikke du stanste meg fra det! hvorfor er det bare "ok" hvis det er en magisk gud i bilde?

Anonym poster: 910195eef032a5f46dbc4b8fb0ba148a

AnonymBruker
Skrevet

I såfall skulle jo barn ha blitt tvunget til skole på 1. Mai også, da dette er arbeiderenes fridag!

Anonym poster: 72e0ad61116b8af5e71a31a31a9530e9

Skrevet

Hva er det som gjør Carola og andre fanatisk religiøse (jeg ser på henne som fanatisk) så mye bedre enn meg som ikke har vært i kirken siden jeg ble tvunget på ungdomsskolen?

Det er ikke opprinnelig kristne feiringer en gang :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør Carola og andre fanatisk religiøse (jeg ser på henne som fanatisk) så mye bedre enn meg som ikke har vært i kirken siden jeg ble tvunget på ungdomsskolen?

Det er ikke opprinnelig kristne feiringer en gang :roll:

Noen mennesker trenger å slå ned andre sånn at de selv kan stå høyere..

Skrevet

Noen mennesker trenger å slå ned andre sånn at de selv kan stå høyere..

Tydeligvis har de større rett til det enn andre bare de har en religiøs bok til å støtte seg på det.

Carola: Gå og legg deg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...