Gjest Ellab Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Jeg skal være forlover for kjæresten til broren min i august og da hører det jo med å holde tale. Jeg har kun holdt tale for mange en gang, i konfirmasjonen min, og det var ikke lett. Je gskalv og gruet meg hele dagen og stemmen min brast flere ganger. Ikke akkurat vakkert å høre på.. I konfirmasjonen fikk jeg holde talen før vi spiste så jeg ble fort ferdig med det, men i brylluppet har jeg jo ikke den muligheten. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få en mer vellykket tale? Tenkte å skrive den i god tid, noe jeg ikke gjorde i konfirmasjonen, og øve mye. Tar gjerne i mot tips om hva jeg kan snakke om også!
AryaUnderfoot Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Du er nok inne på noe av det viktigste du kan gjøre : forbered deg! Begynn å skrive talen nå, og øv myyyye! Jeg vil anbefale å kun skrive noen punkter, slik at du kan snakke mest mulig naturlig rundt de uten å lese fra arket. Få tilbakemeldinger fra noen du stoler på. Samboeren min var forlover i fjor, og gruet seg skikkelig, han øvde foran meg og fikk tilbakemelding, og det gjorde at han følte seg komfortabel med det han hadde skrevet. Ang hva som bør være med, minner om vennskapet deres dersom dere er nære venner. De fleste beskriver vel litt om hvor flott de syns bruden er og hvorfor hun passer perfekt sammen med brudgommen. Snakk om det som føles naturlig. Er du veldig nervøs så vit at det har folk full forståelse for! alle andre som skal holde tale er nok litt nervøse de også, noen skjuler det bare mer enn andre. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå