AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Hvem ønsker dere skal si noen ord? Hvem forventer dere skal holde tale? Hvem blir du skuffet over dersom det ikke blir sagt noen ord? Kan en sang erstatte tale? Eller er det da like greit at det ikke blir noe som helst? Anonym poster: 3cf9c2e45acf806f2952e19b80fdc50a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Brudgommen, forloverne, en av hver av foreldrene er vel et minimum. Alle utenom brudgommen kan erstattes med sang, men det er litt lettvint løsning. I tillegg er det jo vanlig at noen takker for maten. Anonym poster: 55cf4cf69a47e9e71db42440b533c7ee
Portvinpiken Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Brudgommen og forlovere. De er de eneste jeg forventer - og regner med holder taler (forlovere fordi jeg vet de liker å holde taler også). Å erstatte noe med sang er helt uaktuelt. Hater sånn fellessynging.
Roo Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Enig i at allsang kan være krampeaktig, men dersom noen er skrekkslagne for å holde tale kan en sang være et alternativ. Da har man iallefall bidratt med noe.
venus_ Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Har en kompis som skal gifte seg snart, der planlegger de at alle skal holde tale, er det normalt...?
Joe Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Brudgommen og forlovere. De er de eneste jeg forventer - og regner med holder taler (forlovere fordi jeg vet de liker å holde taler også). Å erstatte noe med sang er helt uaktuelt. Hater sånn fellessynging. Det må jo ikke være allsang da, hva med om en av forloverne er skikkelig flinke til å synge, og synger en sang til brudeparet?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 ingenting kan erstattes med sang. da hadde jeg heller leid inn noen vis jeg ville lage en musikal. forventer taler fra brudgommen,forlovere og foreldre. Anonym poster: 87aa5ae25832db9d8d15fe1b6b8444b9
Portvinpiken Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Det må jo ikke være allsang da, hva med om en av forloverne er skikkelig flinke til å synge, og synger en sang til brudeparet? Hjelper ikke. Jeg har aldri forstått vitsen med å erstatte en tale med sang. Synes det er helt forferdelig. Heldigvis har ikke våre forlovere som tradisjon å drive å synge i tide og utide i selskaper hvor de er forventet å holde taler heller :-) For andre fungerer det sikkert utmerket. For oss blir det helt feil, men det gjelder også i vår omgangskrets. Selv synes jeg det er helt forferdelig med type allsang i selskapeligheter.
kaprifolen Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 Hvem ønsker dere skal si noen ord? Hvem forventer dere skal holde tale? Hvem blir du skuffet over dersom det ikke blir sagt noen ord? Kan en sang erstatte tale? Eller er det da like greit at det ikke blir noe som helst? Anonym poster: 3cf9c2e45acf806f2952e19b80fdc50a Jeg som brud ønsket først og fremst at min far, min mann og jeg skulle tale, og et forgjeves ønske om at min manns foreldre skulle si noe. Også ønsket jeg gjerne at min mormor ville si noe. I et bryllup forventer jeg generellt sett at brudgom, brudens far, en av brudgommens foreldre, forlovere og brud taler. Personlig ble jeg uhyre skuffet over mine svigerforeldre, som atter en gang understreket at de tar mer hensyn til seg selv enn sin sønn. I andres bryllup blir jeg vel ikke akkurat personlig skuffet, men tar det som sagt som en selvfølge at de ovennevnte taler. Jeg kan ikke fordra slike sanger, selv om meningen ofte er varm og god. Ellers satte jeg uhyre stor pris på at min søster, flere søskenbarn og faddere talte i bryllupet vårt!
2shy Skrevet 22. juni 2012 #10 Skrevet 22. juni 2012 Jeg vil ha så få og så korte taler som mulig. For min del er brudgommen den viktigste og den eneste talen jeg trenger, men jeg tror nok det er forventet at forlovere og en av foreldrene på hver side taler også. Og selvsagt toastmaster
Mohini Skrevet 22. juni 2012 #11 Skrevet 22. juni 2012 Jeg forventer ikke at noen skal holde tale. Om noen likevel vil si noen ord, så setter vi stor pris på det. Forloveren til samboer har sagt at han skal holde tale, så da regner jeg med at han holder ord, da han er en svært prateglad kar.
Gjest Moffeliten Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Hvem ønsker dere skal si noen ord? Hvem forventer dere skal holde tale? Hvem blir du skuffet over dersom det ikke blir sagt noen ord? Kan en sang erstatte tale? Eller er det da like greit at det ikke blir noe som helst? Anonym poster: 3cf9c2e45acf806f2952e19b80fdc50a Vi skal hverken ha taler eller sang i vårt bryllup og alle er fornøyd med det...
Gjest Doh Skrevet 23. juni 2012 #13 Skrevet 23. juni 2012 Har en kompis som skal gifte seg snart, der planlegger de at alle skal holde tale, er det normalt...? Å gud, det kommer i så fall til å bli en utrolig lang og kjedelig middag. Vi hadde 9 taler i bryllupet vårt og det var mer enn nok(vi hadde også litt tidsbegrensninger så det ikke skulle bli kjedelig). De jeg forventer at holder tale er en av brudeparet, en foreldre fra hver side og forloverne. Hos oss holdt brudgommen, brudgommens far, min mamma, min pappa, to forlovere, en kusine av brudgommen, en fetter av brudgommen (takk for maten-tale) og jeg tale. I tillegg hadde vi en sang. Sang blir ofte litt kleint om den som har laget sangen ikke har alliert seg med noen andre som også er med på å dra igang sangen. Kjedelig når to-tre stykker sitter og synger og resten mumler eller mimer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #14 Skrevet 25. juni 2012 De vanligste talerne er vel Brudgom Brud Brudens far Brudgommens far Brudens forlover Brudgommens forlover Selv har jeg opplevd allverdens av kombinasjoner av disse, for eksempel * bruden holdt tale, ikke brudgommen * eneste taler var brudgommens far * verken brud eller brudgom holdt tale, i et bryllup der det ellers var veldig mange taletrengte gjester I mitt eget bryllup feiget jeg ut selv. I tillegg holdt ikke mannens forlover tale (noe vi var fullstendig klar over på forhånd. Han er ikke sjenert, men ga blaffen). Anonym poster: 5cd5ce9e2ba7d010575e5aeeff4e2255
MissStiles Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 Har en kompis som skal gifte seg snart, der planlegger de at alle skal holde tale, er det normalt...? Jeg holdt tale i bryllupet til venninna mi. Selvom jeg ikke var forlover. Fordi vi har kjent hverandre siden barneskolen og jeg ville gjerne si noen ord. I mitt eget bryllup håper jeg at foreldre, forlovere og brudgommen holder tale. I tillegg til meg selv.
Amens Skrevet 26. juni 2012 #16 Skrevet 26. juni 2012 Jeg krysser alltid fingrene for at færreset mulig skal tale i sånne forsamlinger. Verken gubben eller jeg vil ha noe som helst av taler i vårt bryllup. Om om noen likevel skulle klare å krangle seg til å tale, så bli det streng 30 sekunder grense og talen MÅ rime...
2shy Skrevet 26. juni 2012 #17 Skrevet 26. juni 2012 Jeg skal ihvertfall ikke tale, det er det eneste jeg vet
Eudyptula Skrevet 26. juni 2012 #18 Skrevet 26. juni 2012 Jeg forventet ingenting og hadde fint klart meg uten en eneste tale, men syntes det var hyggelig at begge fedre og forlovere talte. Alle talene var gode, og ikke for lange. Sanger har jeg ikke sansen for, både jeg og de fleste i familien hater å synge.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. juni 2012 #19 Skrevet 26. juni 2012 Jeg forventer ikke at noen skal holde tale, men jeg blir glad hvis noen gjør det uansett hvem.
mal87 Skrevet 26. juni 2012 #20 Skrevet 26. juni 2012 selv HATER jeg taler, både og holde de og høre på at de blir holdt...synes det blir så kleint...så for min del trenger ingen å si noen ting i vårt bryllup,noe min forlovede ikke er enig i da :gjeiper: Jeg er så lite glad i sånne situasjoner at jeg har grua meg litt til bryllupet kun pga talene, i tillegg er jeg nå gravid og hormonell så tårene triller for ingenting, og da synes jeg hvertfall det blir pinlig med følelsesladede taler...men dette er jo bare meg da. Har for øvrig gitt beskjed til alle og skrevet på vår hjemmeside at vi ikke forventer noen taler, men hvis noen vil si noen ord må de kontakte toastmaster og begrense seg til 10 minutt. For min del må gjerne noen erstatte en tale med en sang, men da bør de framføre den på egen hånd eventuelt at en venninnegjeng synger sammen noe de har øvd inn så man ikke risikerer at resten av selskapet ikke får sangen til å klinge til melodien. Min søster var forlover i et bryllup i fjor, og hun er heller ikke noe taleglad, så hun laga en bildekavalkade med musikk til til bruden, noe jeg synes var vel så fint som en tårevåt tale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå