Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei alle!

Er sykt fortvila nå.

Sambo ringte meg natt til søndag og sa han hadde lest hele dagboka mi.

Jeg har en god kompis som jeg har vært mye sammen med. Var betatt av han en periode, sånt skjer, og har ikke gjort noe med det. Men skrevet mye om ham og tenkt mye på ham. Sambo mener jeg burde fortalt ham om det, kaller det utroskap, og han er glad han leste dagboka mi så han fikk greie på det. Jeg mener det er utilgivelig!

Hvordan pokker komme over dette da? Vet ikke om jeg vil heller, er så skuffa og lei meg.

Måtte bare få skrevet det ned. Har mest lyst til å bare stikke fra hele greia.

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Han burde vel heller sette fokus på at du faktisk ikke gjorde noe med det. Det viser jo kanskje at du elsker han du har og ikke vil sette det på spill. Dagbok er jo en veldig personlig ting. Det er jo der du skal ha mulighet til å skrive ned ting du tenker men kanskje ikke vil prate med noen om.

:trøste:

Skrevet

Jeg har 5 spørsmål:

1. Hvorfor leste han din dagbok?

2. Hvorfor har du latt dagboken ligge slik til at han har tilgang til den?

3. Vet ikke din samboer at en dagbok er privat?

4. Hvordan kan han kalle noe som ikke har skjedd for "utroskap"?

5. Hvor dum går det an å bli (dette gjelder dere begge, han fordi han leste dagboken og du fordi du ikke sikret den bedre når du hadde skrevet MEGET private ting i den)?

Skrevet

Kanskje hun har skrevet dagbok her på KG?

Skrevet

Hvor dum går det an å bli (dette gjelder dere begge, han fordi han leste dagboken og du fordi du ikke sikret den bedre når du hadde skrevet MEGET private ting i den)?

Jeg synes nå ikke trådstarteren har gjort noe galt her. Samboeren derimot skulle fått bank :evil: Man leser bare ikke andre sine dagbøker!! Uansett om de ligger gjemt eller ikke.

Til trådstarteren:

Det samboeren din har gjort er helt utilgivelig. Han har faktisk brutt tilliten til deg. Og han har absolutt ingen rett til å anklage deg for å være utro når alt du har gjort er å skrive om en gutt du har vært betatt av!

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Hmmm, var i samme situasjon en gang, sambo leste dagboken min, der hadde jeg "skrevet meg over exen", og noe hadde jeg skrevet etter jeg ble sammen med nåværende, det er jo ikke bare å viske ut et fem års langt forhold jeg hadde før jeg møtte min nåværende... Men i allefall, det min sambo gjorde var å bære på det så lenge at da han sprakk og fortalte at han hadde lest alt osv så hadde jeg faktisk brennt hele dagboken........ det hang i leeeeenge, ikke det at han hadde lest den som gjorde mest vont, det var det at han faktisk ikke fortalte det før etter et par måneder...men vi kom over det også...

Lykke til...

Skrevet

en dagbok er jo kjempeprivat, det er det stedet man lufter sine innerste tanker og følelser. at en annen person kan finne på å lese dagboken din er jo helt forferdelig, og at det er samboeren din som har gjort det?

huff, jeg syns det er verre enn å åpne en annen persons post jeg!

dagbøker skal man kunne ha liggende fremme uten at noen andre leser i dem. så mye respekt for et menneskes privatliv forventer man!

Skrevet

til deg som skrev innlegget: snakker du om dagboken her inne på kg eller en privat som du har hjemme`?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var en privat dagbok som jeg hadde liggende hjemme.

Hvorfor han leste? Nysgjerrig da. Har slitt litt en stund så det henger nok sammen med det.

Dagboken har jeg lagt litt rundt omkring, aldri liggende framme men bak en sofa eller under et skap.. Skulle nok ha gjemt den bedre men.. Lett å si nå.

Han ser jo hva jeg har skrevet, vet jo alt, også at jeg ikke har gjort noe fysisk bortsett fra en klem i ny og ne. Men det står mye følelser der da, så tolkningen har vel blitt at jeg har hatt en på si.

Skrevet

Gud bedre...

Ok..en dagbok du skriver sånne ting i, den gjemmer du! Enig med kaffedamen her.

For det andre, dette må dere snakke skikkelig ut om.

Hadde følt meg forådt om jeg fikk vite at sombo hadde sånne tanker jeg. Men så skal det jo sies at min samboer gir meg dagboka etter endt skrivestund og spør om jeg vil lese. Noe jeg ikke vil.

En dagbok er en svært personlig greie og dersom du skal føre dagbok må du tenke på at så snart ting ikke bare er i hodet, må du forholde deg til dem på en annen måte.

En dagdrøm er en ting, men så snart det er uttalt eller satt på papiret kan det få konsekvenser...noe det nå har fått for deg...

mvh Leya

Skrevet

Huff...jaggu ikke lett for deg/dere dette her!!

Skjønner godt at han føler seg såra, det hadde jeg også vært, i hans situasjon. Klart han tviler på deg..for det er ikke bestandig løgn som svir mest, det å holde ting skjult kan føles verre.

Men jeg skjønner deg rimelig godt også, for du har jo ikke gjort noe galt! Og du har god grunn til å være forbannet på hans sniking!!

Dere får ta en skikkelig prat..Både om dine følelser for han andre, og hva som er PRIVATE eiendeler, og respekten for disse!!

Håper dere finner ut av det!! :trøste:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg synes nå ikke trådstarteren har gjort noe galt her. Samboeren derimot skulle fått bank :evil: Man leser bare ikke andre sine dagbøker!! Uansett om de ligger gjemt eller ikke.

Til trådstarteren:

Det samboeren din har gjort er helt utilgivelig. Han har faktisk brutt tilliten til deg. Og han har absolutt ingen rett til å anklage deg for å være utro når alt du har gjort er å skrive om en gutt du har vært betatt av!

Helt enig med Starie! I dagbøker skriver man tankene som faller en inn der og da, og det kan sikkert se stygt ut for en som leser den etterpå..

(Du kan jo spørre ham om han aldri har vært betatt av andre enn deg mens dere har vært sammen, eller om han aldri har tenkt seksuelt på andre jenter enn deg i perioden. det kan kanskje hjelpe ham å sette tingene i perspektiv)

Jeg mener at en dagbok burde kunne ligge framme uten at de man bor sammen med blar i den.

Skrevet

Enig med alle som mener at dagbok er mer privat enn et brev.

dessuten lurer jeg på hva som får menn til å gjøre noe sånt?

Er det for å kunne ha full kontroll? Kontrollfrik?

Eller er det bare ren nyskjerrighet og redsel for at det står noe ufordelaktig om dem selv der?

Uansett,, det er IKKE lov og ikke akseptabelt!!!

Respektløst mot den personen som de er glad i.

Klem fra Helena48.

Skrevet

Er også enig i at du ikke skal trenge å gjemme dagboka di!!

Det bør være en tillitssak mellom dere to. Føler du deg usikker på om han vil smuglese, mener jeg dere har et tillitsproblem.

Det er et grovt overtramp fra hans side, å lese i dagboken, uten lov. :frustrert:

Jeg synes absolutt han skylder deg en ordentlig unnskyldning!

Tror det er viktig for forholdet deres at han innser hva han har gjort, og hvor galt det er.

Synes dere burde sette dere ned og ta en allvorlig samtale om dette.

Skrevet

Det er ett alvorlig overtramp å lese dagboker til andre!!Dagbøker er helt privat. Hadde ikke tilgitt min mann hvis han hadde gjort det mot meg. Ett fristed i verden må man få ha!

Skrevet

Herregud, noe så idiotisk å lese andres dagbøker. Hadde blitt forbannet om noen hadde lest noe så privat jeg hadde skrevet. :roll: Ikke har han noe å være sur for heller så lenge du ikke har vært utro

Gjest Anonymous
Skrevet

I løpet av et forhold og ellers i livet møter man personer som man gjerne blir litt betatt av og liker bedre enn andre. Gjerne forelsker seg i også. Det er da helt normalt. Det at man ikke går lenger enn man "har lov til" er det som teller. Ja - utrolig frekt å lese dagboka di, men han burde jo bare være glad for at du faktisk ikke har gjort noe galt men holdt deg til han.

Lykke til! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg føler meg invadert og har ikke lyst til å jobbe med forholdet eller noe som helst. Det verste er at han ikke angrer i det hele tatt, for nå har han fått greie på mine innerste tanker. :evil:

Han mener jeg burde fortalt ALT til ham. Uansett. Hvem gjør det da? Noen nevner å "skrive seg av". Helt enig. Man kan ha tanker der og da (heat of the moment) som man bare ønsker å bli kvitt uten å si det til noen.

Litt sint nå.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er sint. Det hadde jeg også vært. Tror ikke forholdet er så mye å satse på, hvis han ikke innser at han trådde over en viktig grense.

Ingen forteller ALT til noen. Kanskje nesten alt, men det er alltid en liten bit som er kun din. Og bra er det!

Spør ham hvordan han tror det vil være, om du til enhver tid prakket på ham hver minste detalj og nyanse, i hva du føler AKKURAT I ØYEBLIKKET.

(Det er jo slike ting man skriver i en dagbok).

Det kan jo være små skiftninger i stemninger og humør, fra dag til dag, uten at de grunnleggende følelsene egentlig endrer seg.

Tror ikke noen mennesker kunne klare å holde sammen under slike "brutalt ærlige" forhold.

Dette bør typen din forstå!

Tørr jeg spørre hvor gammel han er? Synes han høres litt umoden ut..

Skrevet

Å lese andres dagbøker er utilgivelig og om min sambo/type hadde gjort noe slikt hadde det vært ut døra. De fleste som jeg lar være "ubevoktet" rundt mine gjenstander (deriblant dagbok) vet veldig godt at jeg har en, men om de leser den ville jeg aldri kunnet se dem i øynene mer. Jeg tror det er vanskelig for folk som ikke skriver dagbøker selv eller som forbinder dagbøker med koder du skriver i den pga at du er redd at folk skal lese i den.

Jeg er nysgjerrig av natur, men enkelte ting klarer jeg å respektere. Dagbøker inneholder eierens innerste tanker og tanker kan man ha om så mangt og man skal ikke trenge å forsvare seg pga det.

Jeg kjenner at jeg blir litt sinna nå :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...