AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 På hvilken måte kan man jobbe frivillig med dyr i Norge, og hjelpe dyr? Hvor er dette? Anonym poster: 50a2a294994242e2b29aeb1f3eed4422
Gjest Bobler Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Dyrebeskyttelsen og Omplasserings-sentre i hvertfall Det er også forskjellige kattehus i hele Norge som ikke nødvendigvis er under dyrebeskyttelsen
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Hei, så flott av du er interessert i å vite mer om hvordan man kan jobbe frivillig for å hjelpe dyr Som frivillig kan du hjelpe til ved å jobb på hjelpesenter for de organisasjonene som er så heldige å ha lokale. Da kan du hjelpe til med å holde senteret ved like, samt fôre, stelle og sosialisere dyrene. Du kan også hjelpe ved å være fosterhjem/krisehjem, hvor du tar inn dyr i nød midlertidig. Andre alternativer er for eksempel å jobbe på stand, dele ut plakater, tilby kjøring og henting av dyr som skal til og fra veterinær, fosterhjem, hjelpesenter og så videre. Hvor i landet holder du til? Kanskje du har en organisasjon i nærheten: Se oversikt her (Merk: Det kan være andre organisasjoner som ikke er nevnt på lista). Anonym poster: c59defbbec4431e1d8ac2059b20556f7
Gjest Lille-pus Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 (endret) AB i innlegget rett over dette har egentlig sagt alt om det du kan hjelpe med Listen i innlegget er, som det blir sagt, ikke helt komplett. Om du sender meg en PM så kan jeg hjelpe deg å finne nærmeste frivillige organisasjon Alternativt kan du legge ut hvilket fylke du bor i her i denne tråden, og jeg skal liste opp de organisasjonene jeg kjenner til i ditt fylke - deal ? Tusen takk for du gjene vil hjelpe Det vil bli satt stor pris på av den organisasjonen som er så heldig å være organisasjonen for deg Endret 22. juni 2012 av Lille-pus
ladamafia Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 et forslag litt utenom det vanlige kanskje dette, gjør avtale med en bonde eller flere bønder og bli en slags gjeter en sommer, følg sau og/eller andre dyr på beite og pass på at de ikke blir tatt av rovdyr. dessverre alt for få(meg inkludert) som har tid og vilje nok til å gjøre sånt.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 AB i innlegget rett over dette har egentlig sagt alt om det du kan hjelpe med Listen i innlegget er, som det blir sagt, ikke helt komplett. Om du sender meg en PM så kan jeg hjelpe deg å finne nærmeste frivillige organisasjon Alternativt kan du legge ut hvilket fylke du bor i her i denne tråden, og jeg skal liste opp de organisasjonene jeg kjenner til i ditt fylke - deal ? Tusen takk for du gjene vil hjelpe Det vil bli satt stor pris på av den organisasjonen som er så heldig å være organisasjonen for deg Jeg er ikke TS, men jeg spør likevel vet du om noe mer i Telemark? Anonym poster: 9b9b968d5525f0728b8ef73b5781f1ed
Gjest Lille-pus Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er ikke TS, men jeg spør likevel vet du om noe mer i Telemark? Anonym poster: 9b9b968d5525f0728b8ef73b5781f1ed I Telemark er det i hovedsak Redd Dyra som 'råder grunnen', men så vidt jeg vet har SPCA opprettet et kontor i Skien. Jeg er veldig usikker på hvor langt de har kommet i sitt arbeid, så jeg foreslår du mailer dem dersom det er de som tiltaler deg mest Personlig (og dette er altså bare min oppfatning) er jeg svært begeistret for Redd Dyra, og jeg vet at de trenger frivillige hender til å hjelpe i det nye huset. Både med hjelp i huset, og som kosevenn for pusene. Nytt hus har de fått opp, rett ved dyrepensjonatat på Geiteryggen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har hjulpet til på Fod (Ved enebakk/Oslo). Der har jeg gått tur med hundene og småtrent de litt Helt sikkert masse annet man kan hjelpe til med også. Det er jo hunder som ofte har blitt behandla som dritt (pent sagt), så vil tro de trenger hjelp med mye annet enn turer. Sikkert noe vasking der man kan hjelpe til med også. Nå vet ikke jeg hvor du bor da, men er kanskje mye det samme på de fleste organisajoner. Ikke vet jeg. Anonym poster: 50d20429aae4cc2620bb70b6d56ed5a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå