AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Har lyst å kjøpe meg pulsklokke, men vet ikke helt hvorfor... er litt grønn på dette. Men kan noen fortelle meg hvordan den funker? Jeg forstår at den måler puls, men hvor høy skal pulsen være liksom, for å få trent "riktig"? Dumt spørsmål sikkert, men det er derfor jeg skriver som anonym ;p Noen som vet av en enkel pulsklokke som dere vil anbefale? Og som ikke koster skjorta offkårs.... Anonym poster: e19603bd0a8e73d62a7c013088a0db7f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Hei! Jeg er en ganske fersk pulsklokkebruker, men skal forsøke å svare så godt som jeg kan. For min del bruker jeg pulsklokken til å måle pulsen, og da spesielt prosent av makspuls. Jeg går en del på spinning, og skal da helst ligge i ulike pulssoner. F.eks. på intervalltrening, skal man under intervallen ligge på rundt 95 % av makspuls. Med pulsklokken kan jeg passe på at jeg ligger innenfor sonene, og at jeg ikke faller for langt ned i puls mellom intervallene. Pulsklokken blir også brukt til å telle hvor mange kalorier som blir forbrent. Dette bruker jeg for å ha en viss kontroll over treningen, det er en god motivator. Du lurer på hvor høy pulsen skal være for å trene riktig. Det du mener er vel i hvilken pulssone du skal trene i? For å kunne trene i riktig sone er det viktig at du finner ut hva makspulsen din er. Dersom du ikke kan måle den, finnes det ulike formler for å regne den ut. (Søk litt på nettet). Her er en oversikt over de ulike treningssonene: http://www.loplabbet.no/treningssoner Jeg har foreløpig kun brukt én pulsklokke av type Polar. Polar skal være gode klokker. Jeg kan ikke anbefale deg en, synes du skal forhøre deg på butikken og fortelle dem hva du skal bruke klokken til. Lykke til! Anonym poster: 4ed3601bf6290a62101b9dcaf60a3d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå