*Lene* Skrevet 8. februar 2004 #1 Skrevet 8. februar 2004 Hei! Vil gjerne høre hva andre vordende brudepar har tenkt, vedr. bordplasseringer under middagen...Plassère parvis? Eller litt mix, men passe på at alle kjenner noen!? Jeg er veldig usikker egentlig..Jeg er for litt mix, mens samboer sier parvis! Mvh PenelenBrud 29. mai 2004
frosken Skrevet 8. februar 2004 #2 Skrevet 8. februar 2004 Vi kommer til å forsøke å plassere par sammen, men med et par som de ikke kjenner så godt på andre sida av bordet. På den måten har alle både noe trygt og kjent og noe nytt. Håper det blir bra til slutt - det er en vanskelig kabal.
Arwen Skrevet 8. februar 2004 #3 Skrevet 8. februar 2004 Parvis, synes selv det er veldig hyggelig å site sammen med sambo når det skjer slike ting, men er for å plassere noen par som ikke kjenner hverandre så godt sammen.
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #4 Skrevet 8. februar 2004 Vi skal la par sitte sammen. Hadde vi blitt invitert et sted og ikke fått sitte sammen hadde jeg følt meg særdeles ukomfortabel, og ikke vært i stand til å kose meg i selskapet. Vi setter alle par sammen med ett annet par de kjenner, pluss noen de ikke kjenner.
jea Skrevet 8. februar 2004 #5 Skrevet 8. februar 2004 Vi setter par sammen,og passer på att de som kommer sammen kan prate sammen,litt samme typer osv.. Syns det er kipt å splitte par,og så er det greit for folk å se hvem som hører til hvem
Gjest Tabby Skrevet 8. februar 2004 #6 Skrevet 8. februar 2004 Vi skal la par sitte sammen. Hadde vi blitt invitert et sted og ikke fått sitte sammen hadde jeg følt meg særdeles ukomfortabel, og ikke vært i stand til å kose meg i selskapet. Vi setter alle par sammen med ett annet par de kjenner, pluss noen de ikke kjenner. Synes dette høres best ut. Jeg kan fint klare meg uten sambo ved min side, men føler meg best når jeg har ham i nærheten. Ved en rørende tale kan jeg lene meg inntil ham uten å være flau f eks.
Tari Skrevet 8. februar 2004 #7 Skrevet 8. februar 2004 Vi setter alle par sammen med ett annet par de kjenner' date=' pluss noen de ikke kjenner.[/quote'] Dette skal vi gjøre også...svigermor syns det er festlig å mixe, men hun får det ikke som hun vil
14062003 Skrevet 8. februar 2004 #8 Skrevet 8. februar 2004 Vi skulle mixe, men alle skulle passe sammen. Etter å ha vridd hodene våre en stund laget vi en matrise over hvem som kjente hvem og gikk overens med hvem. På en halvtime var det ordnet! Jeg har Excelarket til å vise frem dersom det skulle være ønskelig (send meg i så fall en pm med din mailadresse, så skal jeg sende deg den).
April Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 De eneste som blir splittet er foreldrene våres, ellers sitter alle par sammen! Prøver å sette de sammen med noen de kan trives med..Jeg liker heller ikke å bli satt et annet sted enn sambo når vi er i selskapligheter!
Grooo Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Vi plasserte parene i sammen, og stort sett ble "vennegjenger" plassert sammen. Mange av våre venner bor nå på forskjellige kanter av landet og ser hverander skjelden, derfor passet dette best for oss.
zmurfette Skrevet 9. februar 2004 #11 Skrevet 9. februar 2004 Vi hadde i utgangspunktet tenkt å splitte par, men sette de ovenfor hverandre - sambo og jeg tilhører nemlig den delen av befolkningen som synes det er ganske ålreit å ikke alltid ha hverandre til bords ved festlige anledninger; greit å bli kjent med andre folk også. Og så stoler jeg på at vertskapet har plassert meg sammen med noen de tror jeg kommer til å trives med. Men nå har vi tenkt å ta en annen vri (som jeg har skrevet om et annet sted her), nemlig å plassere et bilde på hvert bord (vi skal ha småbord), og alle som skal sitte ved det bordet får en puslespillbrikke slik at alle brikkene til de som sitter rundt samme bord til sammen blir bildet på bordet. Og da kan folk selv plassere seg akkurat slik de vil rundt bordet. Vi plasserer da par ved samme bord. Så slipper de parene som vil sitte sammen å bli sure fordi de ikke får sitte sammen, mens de som gjerne vil ha noen andre enn partneren til bords kan få det. Så blir kanskje alle fornøyde...
Fru Snurp Skrevet 9. februar 2004 #12 Skrevet 9. februar 2004 Alle par får sitte sammen. Synes det er hyggeligst i bryllup :-)
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2004 #13 Skrevet 9. februar 2004 Men nå har vi tenkt å ta en annen vri ' date=' nemlig å plassere et bilde på hvert bord (vi skal ha småbord), og alle som skal sitte ved det bordet får en puslespillbrikke slik at alle brikkene til de som sitter rundt samme bord til sammen blir bildet på bordet. [/quote'] Unnskyld meg, men skal dere ha barneselskap...? :o
zmurfette Skrevet 9. februar 2004 #14 Skrevet 9. februar 2004 Ja . Eller puslespillbrikke ble kanskje litt feil... Vi tar en kopi av det bildet som står på bordet og deler opp i like mange deler som det sitter mnsk rundt bordet og så får alle hver sin del. Er ikke så glad i tradisjonelle bordkort-varianter av bordsetting....
hanni Skrevet 9. februar 2004 #15 Skrevet 9. februar 2004 Jeg synes det er hyggelig å bli kjent med nye folk jeg. Bryr meg ikke om at jeg ikke får sitte med mannen min. "Reglene" er forresten slik at gifte splittes opp mens samboere/kjærester skal sitte sammen. Vi splitta opp alle både på bryllupsfest og vennefest. Det var så vidt jeg forstod, vellykka. Men man må ta hensyn til gjestenes ulike behov synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå