Gå til innhold

Beste og verste utdrikningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

He he, jeg hørte om et for flere år siden:

Brudgommen ble hentet på fredag ettermiddag av forloveren sin, og tatt med på ei hytte uti ingenmannslang. De hadde fiska, blitt fulle på øl og sovi telt. Forloveren hadde beklaga at han var litt treg med å planlegge, så det ikke hadde passet for noen andre. På morgenkvisten ble brudgommen kjørt hjem, og han VAR SÅ SKUFFA!!!! Det var nesten så han lå på sofaen å gråt, for han har egentlig en stor kompisgjeng som sjelden sier nei til alkohol, og fulle eller edru; de tar helt av!!! Altså hadde brudgommen store forventninger til utdrikningslaget. Bruden (som jo var inkl i planene) hadde bare heist på skuldrene og sagt at han luktet fisk og øl, så han fikk komme seg opp i dusjen før ungene våknet. Dette hadde skuffet brudgommen enda mer!!! :fnise:

Ferdig dusjen kom han slukøret ned i en stue som var stappfull av kompiser, og han fikk tidenes utrikningslag som sto til alle forventninger + litt til!!!! :)

For et par år siden var jeg i utdrikningslag til ei venninne. Det forloveren hennes dessverre hadde glemt å undersøkt var om helga passet for bruden. Bruden var nemlig i julebord på jobben dagen før utdrikninglaget, så hun tilbragte store deler utdrikningslaget sitt spyende på badet... Ei annen venninne hadde tatt på seg ekstra jobbhelg (hun hadde fått beskjed av forloveren at laget var helga etter), så denne bruden måtte holde seg edru og laget ble avsluttet kl 14. Det var midt i fellesferien, og det var kun bruden og en annen kollega som hadde denne kompetansen som krevdes til en ansvarsvakta, men kollegaen var umulig å få tak i på telefon...

Anonym poster: 0b78195b0a77ee5937b08ce6b4e92452

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Har kun vært i mitt eget, og sitter igjenn med nesten bare dårlige minner! Dette toppet seg med at de ikke ble mange nok, så de gikk til min mor og ba om 2000,- for og få dette til! Toppen av frekkhet! I tilegg fant jeg fort ut at disse som ordnet dette ikke kjenner meg i det heletatt! Kan ikke skylde på forloveren min, for hun satt i sør amerika til en uke før, så dette var noen andre.

En ting er i hvertfall sikkert, skal jeg i noe sånnt selv, skal jeg vite at bruden vil sitte igjenn med gode minner, og ikke føles skemt over de som planla dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom en gang over et utdrikkingslag der brudgommen helt klart hadde vert for mye ute i sola uten å smøre seg. Men problemet var vel egentlig at han hadde blitt barbert på hodet, og hadde en fin hvit "hjelm" der håret hadde vert. Skikkelig stilig mot det tomatrøde fjeset. Han gikk forøvrig rundt og spurte kvinnfolk om å få klippe lappen av undertøyet deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært i mitt eget, og sitter igjenn med nesten bare dårlige minner! Dette toppet seg med at de ikke ble mange nok, så de gikk til min mor og ba om 2000,- for og få dette til! Toppen av frekkhet! I tilegg fant jeg fort ut at disse som ordnet dette ikke kjenner meg i det heletatt! Kan ikke skylde på forloveren min, for hun satt i sør amerika til en uke før, så dette var noen andre.

En ting er i hvertfall sikkert, skal jeg i noe sånnt selv, skal jeg vite at bruden vil sitte igjenn med gode minner, og ikke føles skemt over de som planla dette!

Hæ? Hvem er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei helg et sller annet sted med rølpefyll og strippebuler? Neitakk! Det er heller ikke vanlig at mennene i vår omgangskrets har mer enn en dag til disposisjon.

Fineste utdrikningslagene jeg har vært i, inneholder kun god mat, flotte damer og noe godt i glasset. Og gjerne avsluttet før midnatt. Dagen har vært lang nok dag, selv for oss som ikke har småbarn hjemme.

Anonym poster: 3135532726fd65c195a1c41f044da412

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Å ha et slikt utdrikkingslag som mennene har blir for kostbart.

Spørsmålet er vel hvorfor ikke mennene synes det er for kostbart... guttene og jentene som deltar i hvert sitt er ofte i samme husholdning, den ene skal snu på krona mens guttene skal svi av det de vil? Jeg lurer litt på denne skjevdelingen i holdninger, hvorfor guttene synes det er greit.

Anonym poster: d02ee3a886832cdde6b5ce989dc2933a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eget var helt topp. Mannen min kjørte meg og jeg skjønte etterhvert at vi skulle til en villmarkscamp. Et godt stykke fra campen stod det hest og ventet på meg, så jeg fikk ri inn. Ved campen ventet alle venninnene mine. Ble kledd ut som indianerjente, så var det kanotur med div oppgaver i land forskjellige steder rundt ett vann (alle var i kanoer). Oppgavene var relatert til div aktiviteter jeg har vært med på i livet. Så fikk vi nydelig middag på campen og mye godt i glassene. Alle hadde med gave til meg hvor jeg skulle gjette hvem den var ifra utifra innholdet. Ei venninne hadde kjøpt et sett med kort med bilder fra barnesanger hvor man skal gjette hvilken sang det er utifra bildene på kortet, og teksten står på baksiden. Vi satt og sang barnesanger så det jommet uti skogen :) så var det tur på byen med mye dansing til slutt. Kunne ikke hatt en bedre dag/kveld :)

Jeg mener det viktigste ved et utdrikkningslag er at de som planlegger kjenner bruden godt nok til å vite hva hun ønsker og hvor hennes grenser for hva hun ønsker at evt utdridning er. Noen kan man drite ut i det vide og det brede, og de synes det er gøy, mens alle bare misstrives med det.

Endret av nessi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sensasjon

faren til en venninne fortalte om et utdrikningslag han hadde vært i!

De hadde vekt brudgommen tidlig på morgenen ved seks-tiden og tylla i han masse av brennevin og konjakk til han sovnet ved åtte-tiden. Så hadde de kledd av han til boksern og kjørt han ned til sentrum av byen der han bor og bært han inn i et stort bur som noen av gutta hadde sveisa sammen. Så sveisa de igjen døra og han ble liggende i dette buret helt til klokka var seks.

Så sto han der i solsteika , bakfull og jævlig mens folk gikk rundt å kikka på han. Dette her var rett etter fellesferien og han måtte be om folk kunne kjøpe vann og mat til han :P

Når klokka ble seks kom hele guttegjengen med skjærebrenner og slapp han ut.

Så ga de han en koffert som samboern hans hadde pakka også tok de første fly til barcelona !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Spørsmålet er vel hvorfor ikke mennene synes det er for kostbart... guttene og jentene som deltar i hvert sitt er ofte i samme husholdning, den ene skal snu på krona mens guttene skal svi av det de vil? Jeg lurer litt på denne skjevdelingen i holdninger, hvorfor guttene synes det er greit.

Anonym poster: d02ee3a886832cdde6b5ce989dc2933a

Fordi kvinnene rett og slett bare lar fyrene sine få holde på som de selv vil; i frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

faren til en venninne fortalte om et utdrikningslag han hadde vært i!

De hadde vekt brudgommen tidlig på morgenen ved seks-tiden og tylla i han masse av brennevin og konjakk til han sovnet ved åtte-tiden. Så hadde de kledd av han til boksern og kjørt han ned til sentrum av byen der han bor og bært han inn i et stort bur som noen av gutta hadde sveisa sammen. Så sveisa de igjen døra og han ble liggende i dette buret helt til klokka var seks.

Så sto han der i solsteika , bakfull og jævlig mens folk gikk rundt å kikka på han. Dette her var rett etter fellesferien og han måtte be om folk kunne kjøpe vann og mat til han :P

Når klokka ble seks kom hele guttegjengen med skjærebrenner og slapp han ut.

Så ga de han en koffert som samboern hans hadde pakka også tok de første fly til barcelona !

Herregud, hvem trenger fiender med "venner" som dette! Hva dette har med utdrikningslag å gjøre, skjønner jeg ikke.

Jeg hørte om en som ble satt i et sånn bur, satt på en tilhenger og kjørt gjennom en bilvask. Omtrent like dumt.

Ellers har jeg faktisk ikke vært i noen andre utdrikningslag enn mitt eget, og det var ikke så veldig mye å rope hurra for. En gjeng jenter ute på byen, som en helt vanlig lørdag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært i ett, men syntes ikke det var så stor stas. Det hele begynte med at bruden ble sendt på spa, mens vi andre satt på nærmeste pub og ventet. Så var det buss 1,5 time til en annen by hvor vi spiste på ett sted hvor bare forloveren likte maten, og deretter dro på ett utested. Bruden skulle jo ikke betale for noe, så tilsammen endte det vel på rundt 2000 kr pr. pers. Jeg hadde ikke god råd på det tidspunktet, så det ble en heller stusselig aften for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bære vært i mitt eget!

Det var skikkelig koselig :) Først var det rebus-løp. Jeg fikk ledetråder om hvor jeg skulle, og måtte utføre en oppgave der. Når jeg hadde gjennomført oppgaven, fikk jeg ny ledetråd.

Vi endte til slutt opp i en grill-kotte, der vi grilla og kosa oss MASSE!

De hadde også ordna sånn pakke-lek der jeg skulle gjette hvem det var fra. Fikk veldig koselige gaver som var så personlige.

Men det aller beste var en video kjæresten hadde laget til meg.

Vennene mine stilte meg spørsmål som han hadde svart på, så skulle jeg gjette hva han hadde svart.

Det var utrolig gøy.

Og alle vennene mine satt og grein fordi de syntes det var så utrolig koselige svar.

Vi lekte gjemsel i skogen, "flasketuten-peker-på" og hadde det generelt kjempetrivelig :)

Kjæresten min var forresten en hel helg i Sverige på skikkelig guttetur.

Og det hadde vært vellykket :)

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var eget udrikiningslag vel gjennomført og det var kjempekoselig^_^

Vi startet med champagne og østers i en liten park. Vi ble brisne hele gjengen og jeg måtte skrive kjærlighetsbrev til gubben og putte det i en flaskepost.

Deretter dro vi på en kunstutstilling som hadde mye seksuellt innhold. Som selfølgelig ble hysterisk morsomt siden vi var brisne. Så bare det avgårde til en liten bar hvor vi drakk espressomartini og hørte på 50-talls jazz. Så dro vi til forloveren min hvor vi spiste hjemmelaget pasta og hadde ølsmaking.

Så skiftet vi til pentøy og dro på en en restaurant hvor vi fikk servert virkelig nydelig kalve entrecotë. Vi var for mett til dessert og dro heller på byen hvor vi danset på en homsebar resten av kvelden... Det var helt fantatisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
On 7/3/2012 at 9:59 AM, skruf said:

Det beste var i utdrikkingslaget til ei jobbvenninne:-) Vi var en hel jentegjeng som dro på vilmarkscamp der vi var på en slags løype i skogen, skøyt med pil og bue, klatring i trær, strikkhopp ned fra et kjempehøyt tre, grillet et lammelår på vikingvis (gravde det ned i glødende kull), rebusløp......og tilslutt så satt vi i et naust, spiste lammelåret, drakk vin og koste oss.

Det verste tror jeg faktisk var mitt eget..... Jeg var med på det de hadde planlagt, selv om det var langt utenom min komfortsone.....skikkelig utkledd, måtte gjøre teite ting, et vanvittig drikkepress (heldigvis var forloveren min på min side og ordnet ut med vann og litt mat når de andre ikke var oppmerksom, de mente at jeg bare skulle drikke alkohol hele dagen). Kvelden endte på et utested, og tilslutt var alle venninnene (minus forlover) så drita full at det oppsto uenigheter og krangling. Enkelte stakk og til andre utesteder, så hele laget ble oppløst....... Forloveren min ble og skjelt ut av ei anna venninne av meg, så hun orket tilslutt ikke å være der (skjønner henne godt). Ingen av mine venninner har kontakt med hverandre idag.....(jeg har såklart kontakt med de da!)

Så dårlig gjort å dra avgårde til andre utesteder når man deltar på et utdrikningslag! Var dere veldig unge når dette foregikk? Kunne aldri falle meg inn å bare stikke fra kommende brud på hennes utdrikningslag. Også dårlig gjort å prøve å tvinge deg dritings. Ikke greit i det hele tatt. 

Anonymkode: 439f3...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dårlig gjort å dra avgårde til andre utesteder når man deltar på et utdrikningslag! Var dere veldig unge når dette foregikk? Kunne aldri falle meg inn å bare stikke fra kommende brud på hennes utdrikningslag. Også dårlig gjort å prøve å tvinge deg dritings. Ikke greit i det hele tatt. 

De var vel minst 8 år yngre enn de er i dag... 😀

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninnene mine var i alderen 24-26 da jeg giftet meg, så ikke så veldig unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Har hatt et selv og vært  i en og en som forlover.

Mitt var best. Jeg sa til min forlover at de ikke skulle bruke masse penger. Så vi var i privat hjem, hadde en skikkelig huggekveld og gikk ut etterpå. Jeg fikk et survival kit, vi hadde mye moro med. Og litt å ha på meg. Bla et skjørt og en string truse jeg hadde utenpå buksa, pga veldig kalt. Gjemte alt mulig i den trusa. Så det ble bare mye moro og rart ut av det. 

Det jeg var i, ble sagt ikke skulle bli så dyrt. Jeg hadde svært dårlig råd. Så jeg sa jeg ikke trodde jeg kunne delta. Ikke noe problem, jeg kunne betale det jeg hadde råd til,  det var egentlig ingenting.  Men kunne klare 200kr. Fikk inn bare 10.000kr i mnd akkurat da. Så ble de sure for at jeg ikke hadde mer. Følte meg svært presset til å dele mine økonomiske problemer. Bruden hadde insisterert på at jeg skulle være med. Jeg kjente ikke de andre. Så følte meg lite velkommen.  De ville jeg skulle betale 1500kr. 

Som forlover følte jeg meg mest som en lommebok og reseve for en folover som trakk seg. Alle hadde litt dårlig råd, såjeg la opp til 200pr pers. Men få betalte for seg. Og kostet meg 3000kr.  Kjente ingen av de. Og følte meg ikke velkommen der heller

Anonymkode: a1597...f4d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der ikke selv, men hørte historien om da et vennepar av meg skulle gifte seg. De er ganske streite begge to, de liker en fest, men det går aldri over styr og de har stor respekt for hverandre. Brudgommens forlover, derimot, er en skikkelig partykonge som ikke eier grenser i det hele tatt. Han og brudgommen vokste opp sammen, så det var aldri noe spørsmål om hvem som skulle være forlover, men vet de tok litt forhåndsregler slik at utdrikningslaget ble holdt i sjakk. Forloveren fikk noen retningslinjer, og en annen venn av dem skulle være med på planleggingen. Reglene var ting som at det ikke skulle være noe voldsom utdritning, ikke noe "tvang", og bruden var tydelig på at hun ikke var komfortabel med strippere eller andre kvinner som kysset på forloveden hennes, som enkelte synes er morsomt i utdrikningslag. Forloveren ville selvfølgelig kjøre på med alt, men lot seg overtale til å ha mer normale aktiviteter som paintball, rebusløp og slike ting, på hytta til en bekjent - midt i blinken for det brudgommen ønsket seg. 

Men så viste det seg at forloveren hadde planlagt sin egen overraskelse, som ingen andre fikk vite om før det var for sent. Til tross for klar beskjed om at det ikke var ønsket, hadde han hyret inn en stripper som overrasket dem på lørdagskvelden, sent nok til at de alle var fulle - i håp om at alkoholen ville gjøre de andre mer mottakelige for "moroa." Og det var ikke hvilken som helst stripper heller, men brudgommens eks! Forloveren var ekstremt fornøyd med seg selv, helt til han skjønte at brudgommen ikke syntes det var greit i det hele tatt, og stemninga gikk rett i bånn, men ikke før forloveren hadde prestert å filme stripperen mens hun gnikket seg opp mot brudgommen og sendt filmen til alle på kontaktlista, inkludert bruden🫣

Bruden stolte heldigvis nok på mannen sin til å tro på det han fortalte, men det kunne virkelig gått ille, ettersom filmen kun viste et par sekunder med ekskjæreste-stripperen på fanget til brudgommen, før han rakk å reagere. Forloveren og brudgommen hadde et ganske så anspent forhold en god stund etter det, for å si det sånn 😬

Anonymkode: 4a97f...394

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...