AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg pleier å sky utdrikningslag som pesten. Hører mange skrekkhistorier, pluss de man ser med selvsyn når de raver rundt i byen i diverse kostymer. Det virker nesten som det ikke er noen grenser for hva den vordende brud eller brudgom må stille opp på. En ting er utdriting, men ofte er jo disse utdrikningsstuntene direkte farlige. Flere ganger har det gått galt, og andre ganger er det tilfeldig at det ikke gjør det. Så en video i VG om en brudgom som ble lurt til å tro at han skulle gjøre strikkhopp fra en høy bro med bind for øynene. Det "morsomme" var at han egentlig bare hoppet i vannet fra en meters høyde. Hadde kanskje ikke blitt fullt så morsomt om han hadde trukket pusten idet han falt i vannet. Men jeg antar at det også finnes gode og vellykkede påfunn i utdrikningslag, selv om man gjerne ikke hører om dem. Så hva er det verste og det beste du har opplevd i utrdrikningslag? Noen pinlige katastrofer, eller rørende stunder? Anonym poster: 4fcdfa890315aed88b9f1123dc888250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 22. juni 2012 #2 Del Skrevet 22. juni 2012 *følge med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #3 Del Skrevet 22. juni 2012 Har aldri vært i utdritingslag, men vil også følge med på denne tråden. Sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Del Skrevet 26. juni 2012 For min del synes jeg utdrikningslag er dørgende kjedelig, fordi jeg er jente... gutta drar utenlands en helg på flatfyll og strippebuler, mens jentene blir avspist med en dag i byen med SPA kun for bruden, venting for de andre og ellers ganske tamme greier. Virker som om gutta er guttunger lengst mulig, mens jentene blir mer og mer moderate (kjedeligere?) med alderen. Sist var jeg i et utdrikningslag, begynte det tolv. Det begynte 12 fordi da skulle bruden på hudpleie. Alle vi andre, som ikke kjente hverandre like godt, ble sittende og vente i to timer. Så var det litt felles mat, så var det et ordentlig lame aktivitetsopplegge (hiv på at mange ikke drakk - man er i den nyetablerte alderen med småbarn hjemme) og innen klokka var ti om kvelden hadde alle ramlet av og bruden lengtet hjem til en natts søvn. Den vordende brudgommen hadde en hel helg til disposisjon og var ikke edru før tirsdagen etter. Gjesp. Jeg skulle gjerne visst den opprinnelige tradisjonen bak utdrikningslag, hvordan denne tradisjonen startet, hva som var vitsen, og hva som eventuelt har forandret seg underveis. I hvert fall synes jeg ut fra hva jeg leser og hører om (og deltar på) at det er en kostnadskrevende greie som i beste fall er morsomt for bruden hvis forloveren er god, og i verste fall en kjedelig og veldig dyr dag for alle andre... Anonym poster: d02ee3a886832cdde6b5ce989dc2933a 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juni 2012 #5 Del Skrevet 26. juni 2012 For min del synes jeg utdrikningslag er dørgende kjedelig, fordi jeg er jente... gutta drar utenlands en helg på flatfyll og strippebuler, mens jentene blir avspist med en dag i byen med SPA kun for bruden, venting for de andre og ellers ganske tamme greier. Virker som om gutta er guttunger lengst mulig, mens jentene blir mer og mer moderate (kjedeligere?) med alderen. Sist var jeg i et utdrikningslag, begynte det tolv. Det begynte 12 fordi da skulle bruden på hudpleie. Alle vi andre, som ikke kjente hverandre like godt, ble sittende og vente i to timer. Så var det litt felles mat, så var det et ordentlig lame aktivitetsopplegge (hiv på at mange ikke drakk - man er i den nyetablerte alderen med småbarn hjemme) og innen klokka var ti om kvelden hadde alle ramlet av og bruden lengtet hjem til en natts søvn. Den vordende brudgommen hadde en hel helg til disposisjon og var ikke edru før tirsdagen etter. Gjesp. Jeg skulle gjerne visst den opprinnelige tradisjonen bak utdrikningslag, hvordan denne tradisjonen startet, hva som var vitsen, og hva som eventuelt har forandret seg underveis. I hvert fall synes jeg ut fra hva jeg leser og hører om (og deltar på) at det er en kostnadskrevende greie som i beste fall er morsomt for bruden hvis forloveren er god, og i verste fall en kjedelig og veldig dyr dag for alle andre... Anonym poster: d02ee3a886832cdde6b5ce989dc2933a Ja, sånn sett er jenter kjedelige. Kunne tenkt meg et sånt uttrekningslag som menn finner på Mye morsommere. Skal ansette et mannfolk om jeg gifter meg :gjeiper: 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 27. juni 2012 #6 Del Skrevet 27. juni 2012 Ja, sånn sett er jenter kjedelige. Kunne tenkt meg et sånt uttrekningslag som menn finner på Mye morsommere. Skal ansette et mannfolk om jeg gifter meg :gjeiper: Min forlover er faktisk en mann;) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 27. juni 2012 #7 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har arrangert to utdrikningslag, og har fått tilbakemelding om at det var veldig vellykket og at alle koste seg:-) Begge gangene satset vi på opplegg og aktiviteter for alle, ingen venting og ingen utdritning. 1) En helg der en hel gjeng (både gutter og jenter:-)) dro på tur (vi er en tur-gjeng) hvor vi leide campinghytter på et fantastisk sted. Aktiviteter inkluderte bortskjemming, boblebad og spa for alle etter eget ønske. Middag for alle. Surfing for alle. Og fest. 2) Lørdag til søndag. Startet med at bruden ble hentet og sendt på sminking og stæsjing alene. Deltagerne møtte opp til fotografering etterfulgt av lunsj. Aktivitet for alle med 4-hjuling. Dro på hyttetur der vi hadde "gruppeoppgave" med middagslaging. Tre grupper: forrett, middag og dessert. Ingredienser og ingen oppskrift. Fest. Smilende og fornøyde deltagere!! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 27. juni 2012 #8 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har bare vært i to utdrikningslag: en veninnes og mitt eget. Syns mitt var best (naturligvis) Først fikk jeg rebuser og måtte finne alle som skulle være med, ble kledd ut i prinsessekjole og slør og måtte først spille kornett på gamle skoleplassen min (den var tom da) og så stå en stund i kassa på min gamle arbeidsplass Rema 1000. Så dro vi til hytta til ene forloveren min. Hadde skattejakt, quiz, pakkelek og ellers bare koste oss hele helgen. Syns det var helt perfekt jeg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2012 #9 Del Skrevet 30. juni 2012 Joda... En gang måtte jeg være med på å spleise på at bruden skulle hoppe i fallskjerm, mens vi andre sto igjen nede på bakken og frøys med et glass vin i hånda... En annen gang måtte vi sitte og vente mens bruden var på spa... (dyrt var det og!) og en tredje gang var det oppspjåking av bruden med tyllskjørt og tiara, mens hun sto på torget og sang (i mikrofon!) med et skilt som det sto "kyss meg! Jeg skal gifte meg!" på. Alt mens brudens "gode" venninner forsøke å dra mannfolk bort for å kysse henne, mens de tok bilder... Den gangen var faktisk så klein at jeg gikk hjem. Anonym poster: 014942698b2dc17d68fd8c060b229283 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #10 Del Skrevet 1. juli 2012 Joda... En gang måtte jeg være med på å spleise på at bruden skulle hoppe i fallskjerm, mens vi andre sto igjen nede på bakken og frøys med et glass vin i hånda... En annen gang måtte vi sitte og vente mens bruden var på spa... (dyrt var det og!) og en tredje gang var det oppspjåking av bruden med tyllskjørt og tiara, mens hun sto på torget og sang (i mikrofon!) med et skilt som det sto "kyss meg! Jeg skal gifte meg!" på. Alt mens brudens "gode" venninner forsøke å dra mannfolk bort for å kysse henne, mens de tok bilder... Den gangen var faktisk så klein at jeg gikk hjem. Anonym poster: 014942698b2dc17d68fd8c060b229283 hahah å fælt! jeg skal aldri ha det for meg selv eller dra i noen andre sitt;p det er sikkert. Anonym poster: bb4645f17006dedecc70643cd37ab018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juli 2012 #11 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg fikk verdens søteste utdrikningslag av venninnene mine. Jeg bor på gård - og vi skulle gifte oss hjemme , med vielsen under kirsebærtreet og partytelt i hagen. Jeg fikk bare vite datoen for laget - og da den kom, dukket det opp 6 av mine beste venner som spratt champagnen og satte meg i en stol i hagen og sa til meg : "der blir du sittende de neste timene mens vi fikser alt du vil skal fikses både inne og ute.Du får kun drikke mer champagne og peke på hva som skal gjøres eller piske oss litt så vi holder tempoet oppe". De malte stuen ferdig med 2 strøk,pusset verandagelender og malte,hadde med seg masse hageblomster som de planta ut,vaska ned vegger i gang og kjøkken,luka i bed,malte hagemøblementet,rydda hele tomta,klippet plen og stussa busker. De var helt fantastiske! Da de var ferdige, stilte kjæresten min opp som grillchef og serverte oss deilig mat- og etterpå ble det litt festligheter med gjettekonkurranse etc, samt litt drikkeleker. Var ikke i seng før ved 05-tiden - herregud, for en fin vennegjeng jeg har!!! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 2. juli 2012 #12 Del Skrevet 2. juli 2012 For min del synes jeg utdrikningslag er dørgende kjedelig, fordi jeg er jente... gutta drar utenlands en helg på flatfyll og strippebuler, mens jentene blir avspist med en dag i byen med SPA kun for bruden, venting for de andre og ellers ganske tamme greier. Virker som om gutta er guttunger lengst mulig, mens jentene blir mer og mer moderate (kjedeligere?) med alderen. Sist var jeg i et utdrikningslag, begynte det tolv. Det begynte 12 fordi da skulle bruden på hudpleie. Alle vi andre, som ikke kjente hverandre like godt, ble sittende og vente i to timer. Så var det litt felles mat, så var det et ordentlig lame aktivitetsopplegge (hiv på at mange ikke drakk - man er i den nyetablerte alderen med småbarn hjemme) og innen klokka var ti om kvelden hadde alle ramlet av og bruden lengtet hjem til en natts søvn. Den vordende brudgommen hadde en hel helg til disposisjon og var ikke edru før tirsdagen etter. Gjesp. Jeg skulle gjerne visst den opprinnelige tradisjonen bak utdrikningslag, hvordan denne tradisjonen startet, hva som var vitsen, og hva som eventuelt har forandret seg underveis. I hvert fall synes jeg ut fra hva jeg leser og hører om (og deltar på) at det er en kostnadskrevende greie som i beste fall er morsomt for bruden hvis forloveren er god, og i verste fall en kjedelig og veldig dyr dag for alle andre... Anonym poster: d02ee3a886832cdde6b5ce989dc2933a Hvis du ser litt på forumet her så finner du kjapt ut at det store flertall av jenter mener det blir for dyrt med et lag slik du skildrer gutta gjør det....... Det skal nemlig helst ikke koste noe særlig å være med i utdrikningslag for venninner iallfall iflg kg-brukerne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 2. juli 2012 #13 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg fikk verdens søteste utdrikningslag av venninnene mine. Jeg bor på gård - og vi skulle gifte oss hjemme , med vielsen under kirsebærtreet og partytelt i hagen. Jeg fikk bare vite datoen for laget - og da den kom, dukket det opp 6 av mine beste venner som spratt champagnen og satte meg i en stol i hagen og sa til meg : "der blir du sittende de neste timene mens vi fikser alt du vil skal fikses både inne og ute.Du får kun drikke mer champagne og peke på hva som skal gjøres eller piske oss litt så vi holder tempoet oppe". De malte stuen ferdig med 2 strøk,pusset verandagelender og malte,hadde med seg masse hageblomster som de planta ut,vaska ned vegger i gang og kjøkken,luka i bed,malte hagemøblementet,rydda hele tomta,klippet plen og stussa busker. De var helt fantastiske! Da de var ferdige, stilte kjæresten min opp som grillchef og serverte oss deilig mat- og etterpå ble det litt festligheter med gjettekonkurranse etc, samt litt drikkeleker. Var ikke i seng før ved 05-tiden - herregud, for en fin vennegjeng jeg har!!! Du har virkelig helt fantastiske venner! Har ikke vært i noen selv. Ble invitert i ett, det kostet 5000 kr for en (!) dag og jeg som student hadde ikke råd. Ikke kjente jeg bruden noe særlig heller. De brøt forlovelsen noen uker etter i tillegg, så kanskje like greit at jeg ikke ble med 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. juli 2012 #14 Del Skrevet 3. juli 2012 Har kun vært i mitt eget - og det synes jeg var helt fantastisk Ble overrasket kl 10 en lørdagsmorgen, fikk 20 min. til rådighet for å pakke en bag etter en "pakkeliste". En gjeng gode venninner, øl, og "blåtur" til min hjemby (en times tid unna), der resten av venninnegjengen satt på en restaurant på langbord. Lunsj, vin og masse skravling, før vi dro på paintball. Av oss 13 jentene som var der var alle med på paintball, og det en kjempesuksess Etter paintball var det lagt inn ei lita pause, så alle fikk dra hjem og dusje/ordne seg. Dro så hjem til søstra mi, som hadde stilt huset sitt til disposisjon. Der ble det fotoshoot med profesjonell fotograf (både av meg alene + meg med alle venninnene ), middag, pakkelek og en heidundrende fest Virket som om alle koste seg maks hele dagen, og jeg er suuperfornøyd med hele dagen fra begynnelse til slutt Ble veldig rørt over alle de morsomme/kreative pakkene jeg fikk under pakkeleken, veldig gøy å gjette hvem de var fra, ig det ble mye mimring Også veldig fornøyd med at det var lagt opp til fellesaktiviteter hele tiden, hadde ikke likt å sitte alene på SPA. ...og som en kommentar til et innlegg her over, vi var gode og brisne hele dagen, og holdt på til laangt på natt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. juli 2012 #15 Del Skrevet 3. juli 2012 Det beste var i utdrikkingslaget til ei jobbvenninne:-) Vi var en hel jentegjeng som dro på vilmarkscamp der vi var på en slags løype i skogen, skøyt med pil og bue, klatring i trær, strikkhopp ned fra et kjempehøyt tre, grillet et lammelår på vikingvis (gravde det ned i glødende kull), rebusløp......og tilslutt så satt vi i et naust, spiste lammelåret, drakk vin og koste oss. Det verste tror jeg faktisk var mitt eget..... Jeg var med på det de hadde planlagt, selv om det var langt utenom min komfortsone.....skikkelig utkledd, måtte gjøre teite ting, et vanvittig drikkepress (heldigvis var forloveren min på min side og ordnet ut med vann og litt mat når de andre ikke var oppmerksom, de mente at jeg bare skulle drikke alkohol hele dagen). Kvelden endte på et utested, og tilslutt var alle venninnene (minus forlover) så drita full at det oppsto uenigheter og krangling. Enkelte stakk og til andre utesteder, så hele laget ble oppløst....... Forloveren min ble og skjelt ut av ei anna venninne av meg, så hun orket tilslutt ikke å være der (skjønner henne godt). Ingen av mine venninner har kontakt med hverandre idag.....(jeg har såklart kontakt med de da!) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 3. juli 2012 #16 Del Skrevet 3. juli 2012 Det beste var i utdrikkingslaget til ei jobbvenninne:-) Vi var en hel jentegjeng som dro på vilmarkscamp der vi var på en slags løype i skogen, skøyt med pil og bue, klatring i trær, strikkhopp ned fra et kjempehøyt tre, grillet et lammelår på vikingvis (gravde det ned i glødende kull), rebusløp......og tilslutt så satt vi i et naust, spiste lammelåret, drakk vin og koste oss. Det verste tror jeg faktisk var mitt eget..... Jeg var med på det de hadde planlagt, selv om det var langt utenom min komfortsone.....skikkelig utkledd, måtte gjøre teite ting, et vanvittig drikkepress (heldigvis var forloveren min på min side og ordnet ut med vann og litt mat når de andre ikke var oppmerksom, de mente at jeg bare skulle drikke alkohol hele dagen). Kvelden endte på et utested, og tilslutt var alle venninnene (minus forlover) så drita full at det oppsto uenigheter og krangling. Enkelte stakk og til andre utesteder, så hele laget ble oppløst....... Forloveren min ble og skjelt ut av ei anna venninne av meg, så hun orket tilslutt ikke å være der (skjønner henne godt). Ingen av mine venninner har kontakt med hverandre idag.....(jeg har såklart kontakt med de da!) Har sagt veldig klart ifra til min forlover at om det blir noe sånt, så går jeg... Vil ikke kle meg ut og gjøre teite ting. Men det første du skrev om hørtes jo helt konge ut, det hadde jeg glatt vert med på^_^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krist.in Skrevet 3. juli 2012 #17 Del Skrevet 3. juli 2012 Har bare vært i et utdrikningslag, til min "svigersøster", og det var superkoselig. Hun er avholds, så vi hadde ikke alkohol, men vi hadde det kjempekjekt, og akkurat passe mye utdritning og kos. Vi kidnappet henne og spiste god frokost hos forloveren før vi kledde henne opp i litt utfordrende klær og et "bride-to-be" bånd. Så dro vi til byen hvor hun måtte vaske frontruten på bilene som stoppet i lyskrysset. Etterpå dro vi for å spise lunsj. Så delte vi oss opp i lag og fikk et ark med oppgaver vi skulle løse, ikke typisk for et utdrikningslag kanskje, men det var supergøy! Vi måtte ha med et kamera på hver gruppe, og måtte ta bilder mens vi løste oppgavene. Feks "få nummeret til en random" / "fri til en kjekkas på gaten" og "stå i et utstillingsvindu" - deretter møtte vi alle igjen på et kjøpesenter, hvor bruden gikk rundt i en blomstrete kjole og måtte selge blomsterbukettene som var på til tilfeldige folk, de fikk klippe av de blomstene de ville ha, og hun gikk rundt med store hull i kjolen. Deretter dro vi til nærmeste strand og hadde en skikkelig utfordrende photoshoot med bruden, bildene redigerte vi fint og laget en "playboy"kalender til brudgommen. Så avsluttet vi kvelden hjemme hos forloveren med god mat og drikke, så på bildene fra konkurransen tidligere og hadde diverse leker med gjengen. Feks lage brudekjolen i dopapir, svare på morsomme spørsmål og bruden og bruden fikk spørsmål om brudgommen som hun måtte svare på. Veldig bra gjennomført, syntes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prudence Skrevet 5. juli 2012 #18 Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg har vært i mange utdrikningslag, men det beste var klart et for en barndomsvenninne av meg. Hun bor i Bergen og resten av oss er igjen på østlandet. Vi dro over og overrasket henne og tok over huset hennes hele helgen, der vi tok oss av alt det praktiske og hun bare fikk kose seg. Så hadde vi en rebus, med litt morsomme spørreleker, pakkeleker, spiste lunch på Fløien, dro på Spa sammen (bruden fikk en ekstra massasje, vi koste oss i bassenget), også hadde vi fotoshoot. Lagde mat sammen i maaange timer Det må være den beste helgen med venninner noen gang! Brudgommen hadde blitt flydd til Oslo for helgen der hans forlover arrangerte lag for han. Svært vellykket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nordavind Skrevet 6. juli 2012 #19 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har stått aktmodell i et utdrikningslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #20 Del Skrevet 6. juli 2012 Har vært i et utdrikningslag i tillegg til mitt eget, og det andre var rett og slett kjedelig. Vi møttes hjemme hos bruden etter jobb fredag ettermiddag og hadde et vanlig vors før vi dro på byen. Det eneste "uvanlige" var at hun hadde på seg typisk utdrikningslags-stæsh som slør og bride-to-be bånd og sånt, og at vi tok karaoketaxi til byen (men det er kanskje noe andre gjør ved vanlige anledninger). Utestedene vi dro på var skikkelig dårlige, et hvorav det bare var oss (og forloveren var så stolt over at hun hadde mailet med utestedet i forkant for å få oss til å slippe unna køen... var ikke en sjel på plassen bortsett fra oss og bartenderen som også var DJ, så jeeeei til forloveren) På det andre utestedet var bruden så full at hun danset med alle sleske gutter som kom bort til henne, trynet på dansegulvet og oppførte seg skikkelig kleint... På mitt eget var vi derimot en gjeng som dro på spa (ja, alle var med på spa), spiste en god middag, hadde en skikkelig søt quiz og andre typiske leker, og drakk drinker til langt på natt... ingen kleine situasjoner, behagelig og avslappende! Passet meg perfekt :D Anonym poster: 130dd70fa207f91a1daa5b67ea3ec42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå